– Ta fra kvinner over 30 tightsen!


For Guds skyld! Stopp kvinner over 30 fra å trene i tights! Og når vi først snakker om dem, stopp dem også fra å bruke joggesko, oppholde seg på treningssentre, og alt annet sunt og smart for helsa og kroppene deres. 

Les mer på: Corneliselander.com

Ja, dette er altså IKKE mine ord eller meninger, men litt av synspunktene til en kommentator hos New York Times som nylig publiserte en artikkel om at kvinner over 30 ikke burde bruke tights. Ja, du leste riktig. Journalisten mener nemlig at kvinner over 30 har for mange valker og skavanker til å kunne vise seg (komfortabelt) i tights, og at de ikke bør prøve å se “sexy” ut på treningssenteret… 

Les også: Iform med Cornelis Elander

Her er vi altså kommet til selve kjernen i saken. Journalisten prøver å være så politisk korrekt og snakke “kvinnenes sak”, at man faktisk ender opp med å gjøre det stikk motsatte. Hvorfor er det hennes sak å bry seg med hvordan andre kler seg? Fordi hun er kvinne? Fordi hun skriver for NY Times? Selv mener jeg at folk må få gjøre og kle seg som de vil, og argumentet om at kvinner over 30 har for mange valker til å vise seg i tights er jo ikke bare latterlig og nedverdigende. Det er i tillegg misvisende og problematisk. La meg forklare hvorfor: 

Les også: Fem tips for å bli kvitt magefettet en gang for alle! 

Styrketrening er spesielt viktig for jenter og kvinner for å motvirke feks benskjørhet, og hvis argumentet hennes om at “eldre” kvinner har for mange valker [noe som selvsagt ikke stemmer] til å gå på treningssenteret i visse former for treningstøy, burde hun ikke da heller motivere dem til å gjøre dette mer? Og det er også slik, som mange av dere allerede har kommentert på Facebook siden min “HollywoodTreneren”, at mange faktisk kommer i sitt livs beste form etter å ha passert de første 30. Og særlig kvinner som da kanskje begynner å trene litt mer styrke og vektløfting etter kanskje en fødsel eller to. 

Les også: – Ikke all mat er “ja-mat” 

I tillegg reagerer jeg sterkt på at hun prøver å kjempe jenter/kvinners sak ved at man ikke er nødt til å se sexy og flott ut på treningssenteret, mens hun i mine øyne heller er med på å tale dem ned og imot. Hvorfor skal ikke en kvinne kunne føle seg sexy og flott [på gymmet] hvis dette er hva HUN føler for? Slutt å gi damer, jenter, og kvinner retningslinjer på hva de skal gjøre, og la folk få være den de selv er. Kanskje journalisten ikke liker å gå på treningsstudio, og kanskje hun ikke føler seg vel i tights og stramme klær. Det er helt ok, men ikke prøv å få alle andre til å følge dine kjøreregler og meninger! 

Til slutt noen bilder fra noen av mine faste følgere, som nok IKKE kommer til å lytte til dette: 

  
Maritha, snart 35                     Anita, 39            

 
Mona Elin, 37                                   Maria, 44 

Ja til å la kvinner få gå i hva de vil, HVOR de vil! LA MEG HØRE DIN MENING I KOMMENTARFELTET UNDER! 

– Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #meninger #kosthold #trening #blogger #foto #bilder #fit #fitness #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #CornelisElander 

24 kommentarer
    1. Ikke visste jeg at folk går på treningssenter for å se sexy ut..
      Synd på sånne mediafolk som viser hvor lite som rører på seg inni hjernen. Hvordan de klarte å få seg jobb, kan man lure på. 🙂 Jada, jeg vet jeg er småslem nå.

    2. Å jøss da bør kanskje vi som er over 40 som er instuktører kanskje vurdere og slutte å motivere og da vel.
      Og i all fall ikke stille i kort sykkelbukse for og ta medlemmer gjennom spinningtimer eller andre timer.
      Tragisk at disse menneskene ikke har mer i topplokket. Nei ikke viste jeg at mann gikk på ett treninsstudio for å se sexy ut ,det kan vi gjøre på fritiden . Tror det er få som syntes man er sexy når svetten renner av en .
      Ha en flott dag

    3. Vet ikke om jeg ville satt en øvre aldersgrense på tights.
      Men har definitivt sett folk av begge kjønn,som virkelig IKKE burde gå i tights. Og som har fått meg til å undres over selvinnsikten deres.
      Er derimot enig at man ikke burde bry seg om å se sexy ut på treningssenteret.MEN for kvinner flest,har jeg inntrykk av at det er viktig å se bra ut,bare de skal ut døren.Så da fortsetter vel den logikken inn på treningssenteret.

    4. Komisk at dette kommer fra en drittsekk som deg, som hater alle som ikke er like veltrente og selverklært perfekte som det du er. Du er en langt større drittsekk enn det denne journalisten er

    5. Jeg er enig i at alle over 30 må få lov til å bruke tights. Jeg driver selv med yoga og det hadde blitt umulig uten yogapants. Men jeg tror at meningen bak det som ble sagt er; kvinner MÅ ikke gå i thights på treningsstudio. Og hvis man velger å bruke joggebukse så burde ikke folk stirre på deg, noe mange kvinner og menn gjør.
      Hvis folk hadde tatt seg bryet til å lese hva hun faktisk skrev istede for å la seg bli emosjonelt ustabil av overskriftene til media, så hadde de skjønt sammenhengen / kontektsen. Hun skriver blant annet at andre kvinner stirret på henne og joggebuksene hennes. Hun vil ikke at alle kvinner skal føle press på å bruke thights bare fordi det er sexy. Og hun har helt rett i at yogabukser har blitt en trend blant mange idag. Så ta en chill pill. Ingen nekter kvinner noen ting. Hun påpeker bare hvor på trynet det er at kvinner i joggebukser blir sett ned på…

    6. Trenings senter er for syke og folk som trenger trening etter opperasjoner og lign,med de enorme mulighetene for trenning Norsk frisk natur gir er det jo helt bortkastet med treninningsenter,treningsprogram tilpasset den enkelte, kan lett hentes på nettet helt gratis,når det gjelder tights så er det et valg som bør være opp til hver enkelt.

    7. Hele tightsgreia er tåpelig. Du ser ikke menn gå rundt i stillongsen uten noe over. Dra et skjørt over tightsen og ikke gå ut i undertøyet :p

    8. Gode poeng der, og må si meg enig i at det er bedre at man holder seg i form en hva man kler seg i (innen sømelige grenser), så om tights er det som må til for å komme deg opp av sofaen da er det helt OK.
      Men kan samtidig forstå ett ønske om å redusere kroppspresset i dagens samfunn. Det blir ofte for mye, og for de som er usikre og sliter med å finne sin plass blir det fort enda en kilde til usikkerhet og følelse av å ikke lykkes.
      Bare pass på at thightsen ikke er delvis gjennomsiktig, ser ikke spesielt pent ut uansett hvor godt trent du er..

    9. Hvis man ikke liker det man ser er det ganske enkelt å bare se en annen vei.
      Treningssenteret er et sted for å trene, ikke en catwalk. Skjønt, noen ganger kan en begynne å lure…

    10. Synes vi kan ta tightsen fra alle som ikke bruker den på trening. Hva pokker skal man med treningstøy om man bare skal dasse hjemme eller leke sporty ellers. Treningstøy er for å bruke på trening! Punktum.
      Det burde vært tilsvarende alkolås på treningstøy! Altså treningslås; skal du ikke trene, så får du ikke til å kle på deg tightsen eller treningsbuksa. For hva skal vi i den buksa om det ikke er for å røre oss for å trene?

    11. Hei.
      Dette er den aller 1 kommentaren jeg har lagt igjen hos deg, hvis ikke jeg har lagt igjen noe i trøtthet. La meg si det sånn, jeg er 43 år, har gått ned 40 kg i vekt og bruker tights. Jeg er ikke stolt av å ha store lår eller rumpe men jeg finner det ubehagelig å trene i joggebukse. Men for meg er det verre når jeg har trent og så er jeg et peke objekt for folk fordi jeg er i manges øyne feit. Vel jeg trener i det jeg vil trene i.

    12. Hei @enhverdagsblogg og håper ikke dette blir din siste kommentar!
      Godt å høre at du ikke lar deg styre, og håper du fortsetter å både trene (og klikke innom bloggen for råd og tips 😉
      Cornelis

    13. La han Kjell være i fred, liker ikke at dere hakker på han som en gjeng med sultne duer over en halvspist happy meal. Guttungen til mor fortjener bedre en dette. Bare fordi han ikke har like fin kropp som Cornelis, betyr ikke det at han er et dårlig menneske.

    14. Tror at jeg har allerede sagt min mening om dette! Det er rett og slett bull sh…
      Jeg er 43 og bruker tights når jeg trener eller når jeg selv føler for det, for den saks skyld! Og hvis jeg selv kan si der så Jeg ser « damn fine» i dem også💪🏻💪🏻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg