– Fem tips for å bli kvitt kroppsfettet en gang for alle!


Lyst til å kvitte deg med magefett, eller stramme opp kroppen? I dagens innlegg gir jeg deg oppskriftene som faktisk vil hjelpe, og gjøre at du kvitter deg med fettet en gang for alle! 

Les mer på: Corneliselander.com

Vi er allerede noen uker inn i det nye året, og der alle lovet seg selv før jul å kanskje gi litt ekstra gass i 2018, er det nok mange som allerede har falt av lasset. Nyttårsforsettene ble satt og drømmene ble lagt, men så fort en faktisk begynte var det liksom ikke så lett som en først hadde sett for seg. Så hva gikk feil? Vel, du har trolig lyttet til litt for mange “velmente” og forvirrende råd fra media… I dag vil jeg imidlertid gi deg en enkel oversikt over tipsene som faktisk vil gjøre at du kvitter deg med kroppsfettet – EN GANG FOR ALLE! 

Cornelis’ topp fem for en stram[mere] kropp og mage:

1. Tren mindre kardio, MER styrke! 
Ok, så først må vi ta for oss den evigvarende debatten om hva som forbrenner mest; kardio eller styrke. Det er nemlig utrolig mange som bare sverger til [overdreven] bruk av kardiovaskulære treningsformer som sykling eller løping, mens de samme gjerne ikke er like flinke til å ta fatt i det som faktisk vil gi deg best resultat og effekt; styrke. Overdrevent kardio trening kan nemlig ende med at du bare sliter ut kroppen, og vil potensielt gjøre det vanskelig å oppnå optimal muskelvekst. Ved å trene mindre (kardio) vil du både kunne bygge mer muskelmasse, men også forbrenne mer [selv i hvilemodus]. Og best av alt er at du kan bruke mindre tid totalt på å trene! 

bestill_treningsprogram

Hva er riktig mengde kardio?
Nå finnes det selvsagt ingen fasit på dette, og ethvert treningsprogram og oppsett bør derfor tilpasses hver enkelts behov, ønsker, og mål. Personlig har jeg likevel noen «kjøreregler», og for de fleste mener jeg at kardioøktene aldri bør overstige mer enn ca.20min. av gangen (om målet er å forbrenne, og du ikke trener opp mot et maraton e.l.). Er du liksom «nødt til» å trene mer for å merke effekt har du trolig ikke trent de første minuttene hardt nok..

2. Kortere, hardere økter, og HIIT trening
Når det kommer til intensiteten og utførelsen av kardioen er jeg også veldig fan av kortere, hardere, mer intense økter med for eksempel Geriljakardio og HIIT [High Intensity Interval Training] treningsformer. Dette er også treningsformene som vil kunne forbrenne mest, og du kan utføres dette både på tredemølla eller med sykkel, eller du kan også kjøre en av mine andre favoritter; trappetrening

3. Og gå… 
Ved siden av å trene både styrke og eventuelt høyintensiv kardio bør du også bevege deg og bruken kroppen hverdagen igjennom. Vi nordmenn sitter stadig mer og mer, og ifølge myndighetene bør vi alle bevege oss minst 30 minutter om dagen. Og når det kommer til å brenne fett, og oppnå en strammere kropp og mage er det lite som over tid vil kunne fungerer bedre enn å . Å gå enten kveldsturer eller til og fra jobben er ikke bare bra for å brenne kalorier og fett, men det er også en treningsform som er tilgjengelig og mulig å utføre for så å si alle. Så dette er en lavterskel treningsform som jeg virkelig råder deg som ønsker å stramme opp nå benytte deg av! 

4. Smil! 
Ja, du leste riktig. Som jeg alltid har sagt er det viktig å prøve å fokusere på både positive ting og resultatene du oppnår framfor bare å kjøre med en negativ tankegang og at du mener/tror du ikke er god nok. Og ifølge en undersøkelse gjennomført av Cornell University i New York har jeg visstnok rett! For der oppdaget de at man kunne få bedre kroppsform av nettopp å ha et godt humør og tenke positivt. 

Testen, som nylig ble gjennomført med 787 forsøkspersoner, viste nemlig at det er 77% «more likely» at man spiser bedre om en også har et godt og positivt humør, og personer med et dårligere humør tydde visstnok lettere til «comfort food» og økte sjansene for å gå opp i vekt. I tillegg vil jeg også argumentere for at du ved å nettopp spise bedre også vil få et bedre humør – noe som da igjen (utifra hva denne testen viser) vil gjøre at du ytterlige spiser bedre og igjen kommer i enda bedre form! Så her er det bare å kjøre hæla i taket og være positiv folkens! 

5. Kosthold…
Og så her er vi kommet til det punktet som enkelte nok kommer til å hate meg litt for. Ikke det at dette er så vanskelige ting å følge, eller at jeg tror du egentlig har noen grunn til å være sint eller irritert, men det er helt klart noen som nok her vil sprekke og slite litt… Følger du imidlertid min “diett” , og disse i mine øyne enkle tipsene, så vil du ALDRI slite med å ha en for stor mage igjen! 

Maten og drikken du alltid bør styre unna
– pølser, burger, og pommes frites, og alt av hurtigmat
Pølser er laget av oppblandet kjøtt og restprodukter som eventuelt ikke kan spises [på noen annen måte], og blir så dyttet inn i tarmer før serving… Så kan dette kalles “mat”.. Og ikke minst; har du fortsatt lyst på pølser? 
– chips og potetgull 
Sorry, aldri ok… 
– brus og sukkerholdig drikke
Soda eller brus hører i mine øyne ikke noe sted hjemme i et hus der fokuset er på trening og et sunt kosthold, og mitt ønske er særlig å få flere til å skjønne hvor mye å kutte ut bare dette, vil kunne gjøre for helse og kroppsformen din. Ikke ha det i huset!
– alkohol
Som jeg har sagt i en årrekke er alkohol “ren gift for kroppen”, og skal du i tillegg prøve å holde en viss kroppsform er dette noe du ikke bør drikke eventuelt mye av. Ikke bare kan det være rent skadelig for lever og helsa forøvrig, men det vil i tillegg kunne ødelegge for videre muskelutviklingen og effekten av å trene. Og når tall fra Statistisk sentralbyrå (SSB) har vist at alkoholomsetningen i Norge har økt med hele 40 prosent [!] i løpet av de siste 15 årene, så mener jeg det er på tide å si ifra! 

Håper dette var noen tips som kan fungere for deg, og at jeg kan være med på å hjelpe deg med å oppnå dine mål og ønsker. 

God søndag til dere alle! 

Cornelis 
bestill_treningsprogram

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #søndag #mat #kosthold #helg #fit #fitness #trene #iform #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

10 kommentarer
    1. et virkelig bra innlegg dette her må jeg få lov til å si.. dette var mange gode og smarte tips, som jeg aldeles ikke har tenkt på i det hele tatt. Har lært veldig mye bare av å lese gjennom dette blogg-innlegget, måtte lese gjennom flere ganger for å være sikker på at jeg fikk med meg alt.
      fortsett å gjøre den gode jobben du gjør med både blogg og trening. du er virkelig et forbilde og en inspirasjon for oss som kanskje ikke er så flink med motivasjon og viljestyrke. hele siden, og opplegget og teksten ser veldig profesjonell ut.. jeg og sikkert mange andre får helt klart et intrykk av at dette er en mann som vet hva han prater om.. bare positivt ment
      Kan du vær så snill ta en tur innom min blogg? Legge igjen en kommentar?

    2. Bra innlegg:) ikke helt enig i fremstilling av pølse da. Er ikke helt sånn man lager pølser(hodekjøtt er faktisk en delikatesse) i Norge.Men men for mye er usunt av det meste.

    3. Hva tenker du om Tabata? Det er vel en form for HIIT, de timene jeg trener varer i ca. 45 min, èn gang i uka. Trener styrke, foreløpig fullkroppsprogram (pga en ufrivillig treningspause på et par mnd) 2 ganger i uka. Trener også yoga èn gang i uka.

    4. Hva er galt med burger? Man kan bruke mye grønnsaker, fjerne brød/bruke grovt brød og dressing med mindre enn 3% fett?

    5. Du glemte å ta med sjokkolademelka , produkt av fint hhvetemel som kaker, wienerbrød, kjeks ovs på lista di 😁 hm magen min blir nok aldri liten igjen 😂😂😂

    6. Heisann🙂 Flotte å ikke minst mange gode råd👍👌 Jeg lurer litt på prisen på det treningsprogrammet,ca?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg