hits

4 super effektive velser utfre p stuegulvet i kveld


Her er den beste treningen utfre hjemme p stuegulvet i kveld: 

Sommeren er over, og mange er n tilbake i hverdagen med skole, jobb, og forhpentligvis litt trening.. Men er det slik at du virkelig trenger trene p et treningssenter for bygge en sunn og sterk kropp? Vel, det har mange fordeler, men du kan fint ogs bygge muskelmasse hjemme, og i dag gir jeg deg noen av de beste velsene nettopp utfre p stuegulvet hjemme: 

1. Dips p kasse eller en benk/sengekant
Denne velsen tar spesielt godt p triceps og overkropp, og kan utfres ved hjelp av en stol, kasse, eller for eksempel en sengekant. 


Slik gjr du: Start med hendene plassert p for eksempel en benk eller kasse bak deg, og med beina hvilende strakt ut foran deg. Senk kroppen ned, men pass p at albuene peker bakover og ikke ut mot hver side, og lft deg s opp igjen til utgangsposisjonen.

Kjr 3 sett p denne, og med s mange repetisjoner du klarer p hver.

bestill_treningsprogram

2. Push-ups p kasse
En fin mte utfre litt tffere push-ups p en de vanlig du kjrer p gulvet, er utfre dem med beina plassert p en benk/kasse. Du vil da jobbe ekstra godt med bde kjernemuskulaturen og vre del av brystkasse. Og igjen trenger du alts kun en kasse, boks, eller noe annet du kan hvile fttene p ? som er litt hyere enn der du plasserer hendene.


Slik gjr du: Plasser hendene og kroppen som i en vanlig push-up, men her skal alts fttene opp p en kasse (slik at kroppen i profil ser ut til ligge helt parallelt med gulvet). Senk s brystkassen og overkroppen ned mot underlaget, og la kun brystkassen nesten berre bakken, fr du pusher kroppen tilbake til utgangsposisjon.

Kjr 2 sett og med s mange repetisjoner du klarer p hver, men prv f til minst 10 repetisjoner p hvert sett (klarer du ikke dette br du heller benytte deg av vanlige push-ups).

3. n arms roing
Enten du trener p senter eller hjemme er denne fin utfre, og har du ikke tilgang p manualer og vekter kan du feks benytte en btte med vann eller noe annet litt tyngre du kan lfte kontrollert opp som vist p bildene under.


Slik gjr du: Denne velsen utfres gjerne ved plassere den ene hnden og kneet p en benk, mens du plasserer den andre foten p bakken og drar vekten opp med den frie armen. Hovedfokuset br imidlertid her heller ligge i trekke en gitt vekt opp langs siden av kroppen, og opp mot hyden av magen (uten gjre den feilen s mange gjr; peke albuen opp mot taket). Ryggen skal ogs vre mer eller mindre parallell med underlaget, og armen du lfter med skal ikke bare trekkes rett opp fra underlaget, men alts fres litt bakover og opp langs siden av kroppen.

Kjr 2-3 sett p denne, og minst 8-12 repetisjoner p hver arm, under hvert sett.

4. V-ups p benk/kasse
Ja, du kan fint trene magen ordentlig selv om du ikke har tilgang p treningssenterets mange apparater, og noen av de beste spesielt for f aktivisert den nedre delen av magen er de mange variantene du kan trene p en benk/kasse.


Slik gjr du: Sitt p kanten av en benk, seng, eller noe annet du mtte ha tilgjengelig i heimen. Trekk knrne opp mot brystet, mens du holder med armene p hver side av benken for balanse og knip magemusklene ordentlig sammen p toppen. Slipp s beina strakt ut foran deg, og trekk igjen knrne opp mot brystkassen. Her kan du kjre flere forskjellige versjoner med alt fra kun lft beina strakt inn og ut foran deg, eller kjre crunches til hver side, osv. Bare fantasien setter her grenser..).

Repeterer s mange ganger du klarer p den versjonen du fler at treffer best, og kjr minst 2 runder p denne.

Og til neste gang; husk trene hardt, kort, hyppig, og riktig! 

Cornelis

Flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren p Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iform #Side3 #blogg #skole #hverdag #hjemmetrening #bilder #fit #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Hvem som har skylda for at DU er feit


Hvem har skylda for at DU er feit? Er det samfunnet, politikerne, skole/jobb, drlig tid, eller kanskje deg selv? 

Les mer p: Corneliselander.com

Du har skylda? 
Hvem har skylda for at du ikke lenger passer inn i olabuksene, eller at du har lagt p deg noen kilo over sommeren? Er det, som mange eksperter hentyder, kun din egen feil, eller er det kanskje noen andre [mer sammensatte] grunner? Vi nordmenn blir stadig strre og strre, og svrt mange er n i drlig form. Ja, faktisk bruker vi mer penger enn noen gang p sykefravr, sykepenger, og generelt utgifter rettet mot helsesektoren. Men hvem og hva er grunnen til dette? For selv om media iflge mange er "overst" av artikler og saker om kosthold og trening, ser det likevel ikke ut til gjre nevneverdig effekt p helsa og vekten. 

Dette var ogs synlig i den nye rapporten som nylig ble lagt fra av FHI, men hvem har s skylda for at vi alle blir feitere?

Selv opplevde jeg noen av utfordringene mange kan oppleve p kroppen, da jeg tidligere i r var p en liten norgesvisitt for spille inn en ny TV-serie [som nettopp vil handle om kosthold og trening - stay tuned!]. For s fort du har forlatt de strste byene er det nemlig ofte ikke s lett finne sunne mat- og kostholds tilbud rundt omkring i de mindre og mellomstore stedene. Og srlig ikke om man er ute og reiser, og kjrer langs hovedveiene. Da str man gjerne bare igjen med kjappe, usunne lsninger fra bensinstasjonene og "gatekjkkenet", og flere steder kan det finne noe sunt eller proteinrikt vre s si umulig. Det samme gjelder forvrig ogs i steder som Oslo p kvelds-/natterstid, og har du lyst p noe sunt etter at [de f sunne] restaurantene har stengt er det svrt lite velge imellom p the delis...

S jobber du da som langtransports sjfr, ambulansepersonell, nattevakt, eller du av andre grunner har behov for plukke opp noe langs veien eller utenom "vanlig arbeidstid", hvor gr du hen? Og ikke minst; er det DIN skyld om du da ikke holder deg innfor helsemyndighetenes anbefalinger og rd om s s mye protein og fett i kosten? 

LA MEG HRE DIN MENING I KOMMENTARFELTET UNDER! 

Cornelis


Flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren p Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iform #Side3 #blogg #overvekt #skole #hverdag #bilder #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Hemmeligheten: SLIK BLIR DU KVITT "SIDE FLESKET"


Det finnes mang et treningsprogram der ute som lover deg gull og grnne skoger, men Isteden for g inn p helt spesifikt velser skal jeg i dag heller fokusere p hva du br gjre generelt for kvitte deg med skalte "love handles"... 

Les mer p: Corneliselander.com

Lose it in 10min! 

Ja, det er gjerne overskriften en ser i media og p mange nettsiden, og stort sett er det [selvsagt] bare en LGN! S hva kan jeg da tilby deg? Vel, oppskriften som over [ogs rimelig kort tid] vil fungere! Frst og fremst la oss ta det viktigste frst; nei, du kan ikke punktforbrenne i form av at du bare kan peke p steder du nsker bli kvitt fett, og p bakgrunn av dette vil det derfor vre ganske vanskelig stramme opp bare "kjrlighetshndtakene" om du ikke ogs strammer opp resten av kroppen i samme slengen. Og dette gjres hovedsakelig ved hjelpe av spise og drikke bedre, og forbrenne bort ekstra overfldig fett ved hjelp av riktig trening. S hva er egentlig oppskriften? 

Les ogs: Opp i muskelmasse, og ned i fettprosent?

Tren styrke! 
De fleste progammer og oppsett du vil finne der ute vil pst at du bde m spise riktig og trene nok kardiovaskulr trening (les lping/sykling). Mitt rd er at du srlig fokuserer p spise sunt og riktig, og samtidig srger for trene riktig og [tung] styrketrening. I tillegg kan du supplementere med korte, harde kardiokter, som vil gi bedre effekt og mening for dine ml og nsker, slik som for eksempel min egen favoritt Geriljakardio. 

Feilene vi alle gjr
Stadig ser jeg folk lpe mil etter mil i hp om at dette er hva som skal til for bli kvitt det vanskelige sidefettet. Og ja da, det er klart det vil kunne hjelpe litt (srlig p vekten [da man mister mye vann av en slik kt...]), men for de virkelig gode resultatene blir dette feil. Enda verre er det med de som kjrer situps og crunches til den store gullmedalje, fordi de tror dette vil gjre dem "smalere", muligens uvitende om at dette faktisk kan ha motsatt effekt! Magemuskulatur er som all annen muskulatur; trener du dem for hardt/mye kan de potensielt "bli strre"! Og det regner jeg med at de fleste av oss ikke nsker. Nr man da i tillegg ikke kan punktforbrenne, og dette derfor heller ikke vil kunne forbrenne bort fettet som ligger over muskulaturen [bare der] sier det seg egentlig selv at vi her br ha en annen approach. 

Det du trenger:
S det du alts trenger er en kombinasjon av et sunt og riktig kosthold (mye protein og riktig fett!), korrekt mengde tung styrketrening (gjerne med mye bruk av gode basevelser som kneby og marklft), og litt kortere, mer effektiv kardiotrening. For du kan nemlig ta s mange situps du vil eller sykle og lpe til du blir bl, men holdes ikke intensitetsnivet oppe og du ogs er ppasselig med ikke forbrenne bort hardt opparbeidet muskelmasse, kan dette nemlig bare gjre vondt verre! 

Fortsatt god sommer til dere alle!
Cornelis 

#Nettavisen #trening #treningsbloggen #trener #lrdag #mage #trene #helg #bilder #CornelisElander

Ny dag, og nytt land og plass... 😎 #CornelisEuropaTur2018


Ny dag, og nytt land og plass... #CornelisEuropaTur2018 

Da er jeg p plass ved Lago di Como, et av mine favorittsteder i tja, hele verden 😎 Como sjen er virkelig en flott plass og sted, og et sted du virkelig br beske i hvert fall n gang i livet. Fortsatt god sommer til dere alle! 

Cornelis

Flg meg: Facebook HER - Instagram HER - eller Snapchat @corneliselander

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #trene #fit #sommer #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Den beste drikken etter trening...


Jeg er for tiden ute p en 6 ukers roadtrip i Europa, og har forelpig vrt innom; Brussels, Nice, Monaco, Venezia, Budapest, og mange mange andre byer og steder. Akkurat n er jeg i Praha, og nyter dagene i sola og sommervarmen. Og i gr gikk det imidlertid litt galt...

Denne sommeren kjrer jeg en lang roadtrip Europa rundt, og har snart vrt innom en 10-12 land... For yeblikket er jeg p plass i Tsjekkia og Praha, og der gikk ting (som du ser av bildet over) litt galt... Min venn Alex, prinsen av Marbella, mente nemlig at en stor tsjekkisk l var p sin plass i varmen, og han klarte faktisk overtale meg til ta noen f slurker... Men nr det gjelder "den beste drikken etter trening" er det fortsatt en sunn, smart proteinshake som er hva jeg anbefaler, og den beste drikken etter trening er alts IKKE en l ;) 

Les ogs: Opp i muskelmasse, og ned i fettprosent?

S se meg med n l i hnden er nok ikke noe du vil se mye av i tiden framover, og forvrig er det snart ogs klart for mitt nye tv-show og flere andre spennende prosjekter hsten igjennom... S stay tuned, og bli med meg p ferden med  gjre Norge til verdens sunneste nasjon igjen! #CornelisTrenerNorge 

Sprsml om enten kosthold eller trening? Send meg gjerne en direkte email! 

Cornelis

Flg meg: Facebook HER - Instagram HER - eller Snapchat @corneliselander

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #trene #fit #sommer #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Den smarteste maten for aktive mennesker og sportsutvere

Jeg har i mange r etterspurt flere sunne mattilbud i Norge, og som jeg har skrevet om mangeganger kan det s absolutt vre utfordrende oppn en sterkere, sunnere kropp nr det nestenikke gr an f tak i sunn mat som vil f deg i ml. N er det imidlertid kommet et nytt, smart tilbud i Norge, og en leverandr som bringer sunne lsninger levert direkte p dra!


Din Helsemat tilbyr n spiseklare ferdigmltider med lavt innhold av karbohydrater levert direkte hjem p dra! Alle produktene er uten gluten, uten sukker, og med utvalg av flere melkefrie retter. I tillegg leverer de spesialmltider og kaloriberegnede pakkelsninger for deg som nsker oppn vektreduksjon, samt mat tilpasset for aktive mennesker og sportsutvere.

Menykategorier dekker; glutenfritt kosthold, et kosthold med meget lavt innhold av karbohydrater, proteinrike retter for idrettsutvere og mat uten melkeprodukter. De tilbyr ogs komplette ukesmenyer med kaloriberegnede retter, slik at det vil vre enklere for deg kalkulere hvor mye og hva du trenger for oppn dine ml. I tillegg er dette perfekt for trenere som nsker sette opp kostholdsplaner for kunder, eller andre som av ulike grunner nsker ha oversikt over makroene. 

Det har rett og slett aldri vrt enklere spise sunt i Norge, og n kan du bestille pakker levert direkte p dra for  oppn vektreduksjon, eller for  f bedre treningsfremgang. Sjekk menyene deres her


Sprsml om enten kosthold eller trening? Send meg gjerne en direkte email! 

Cornelis



#Nettavisen #trening #fitness #trene #fit #sommer #mat #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Treningsprogram for deg som nsker g ned i vekt eller strrelse


Her er treningsrogrammet for deg som nsker g ned i vekt eller strrelse:
Nr det gjelder g ned i strrelse, eventuelt vekt, ligger hemmeligheten hovedsakelig i et riktig kosthold bestende av nok protein og riktig fett. For g ned i vekt m ogs energiinntaket komme under det reelle dagsforbruket, mens man fortrinnsvis oppnr en strammere og eventuelt mindre kropp av trene riktig og hardt nok. Her er da programmet for deg:

Les ogs mer p: Corneliselander.com

Dag 1: Bein og kardio 
Varm godt opp med minimum 10min. p tredemlle eller sykkel, og starter s med:

  • Kneby med manualer eller stang (4-5 sett med mellom 8-12 repetisjoner)
  • Gende utfall med egen kroppsvekt eller n manual i hver hnd (3 sett med ti skritt p hvert bein under hvert sett)
  • Leg curls (3-4 sett med 15-20 repetisjoner p hver)

    Avslutt med 20-30 minutter p sykkel eller tredemlle med moderat hardt arbeid (opp mot ca.60-70% prosent av maksimal hjertefrekvens)


Dag 2: Overkropp og mage/core 
Varm godt opp, fr du s starter med:

  • Nedtrekk (3 sett med mellom 8-12 repetisjoner)
  • Flyes/kabel kryssovertrekk (3 sett med mellom 8-12 repetisjoner)
  • Crunches p Swissball (1 sett med s mange repetisjoner du klarer)
  • Bicepscurl med manualer (3 sett med mellom 8-12 repetisjoner)
  • Side-, og forverbyd sidehev med manualer eller treningsstrikk (3 sett p hver velse, med mellom 8-12 repetisjoner p hver)

    Avslutt med to runder p Cornelis' planke-push-ups p swissball


*** Ta n dag fri i mellom***

Dag 3: Kardio og mage 
Varm godt opp med 5min med rolig tempo p tredemlla fr du s ker tempoet og intensiteten opp til moderat, hurtig tempo [opp mot ca.60-70% av maksimal hjertefrekvens], og fortsetter med dette i ytterlige 10-15min. Kjr s:

  • Crunches (2 sett med s mange repetisjoner du klarer p hver)
  • Benhev (2 sett med s mange repetisjoner du klarer p hver)

    Avslutt s med 15min p enten tredemlla eller sykkel.


*** Ta en dag fri i mellom***

kt 4: Overkropp og kardio 
Varm godt opp p tredemlla i 10min. fr du s starter med:

  • Marklft med manualer (3 sett med mellom 10-15 repetisjoner)
  • Sittende kabelroing (3 sett med mellom 10-15 repetisjoner)
  • Enarms tricepspress over hodet (3 sett med mellom 10-15 repetisjoner)
  • Dips p kasse eller i apparat (3 sett med s mange repetisjoner du klarer p hver)
  • Rygghev (3 sett med s mange repetisjoner du klarer p hver)

    Avslutt s med rundt 10min. p tredemlle eller sykkel med moderat, hyintensivt arbeid.


Cornelis

Flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren p Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iform #Side3 #blogg #sommer #hverdag #bilder #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Mitt hemmelige vpen for holde formen i sommer!


Mitt hemmelige vpen for holde formen i sommer... 

Les ogs mer p: Corneliselander.com

Jeg er for yeblikket ute p en 6 ukers rundreise i Europa, og srlig i Frankrike (der jeg er akkurat n) er det ikke alltid like lett f tak i [sunn] mat. Franske restauranter holder nemlig stengt fra 14-19, og lunsj serveres gjerne bare mellom 12-13:30/14. Ellers er det, for utenom McD, nr sagt umulig   tak i mat, og til Mickey D gr jeg selvsagt ikke... Og derfor har jeg et hemmelig vpen for holde formen ogs sommeren igjennom: 

Jeg pakker med proteinbarer! 
Etter flere tir med reise i Europa vet jeg nemlig hvor vanskelig det er f tak i sunne ting og mat i srlig Frankrike, og jeg har derfor pleid reise rundt med proteindunker og masse kosttilskudd. Likevel er det lage seg en fresh proteinshake, eller ha ferdiglagde shakes kalde, ganske vanskelig nr du er ute og kjrer i timesvis og lange strekninger. Og p bakgrunn av dette har jeg switchet helt over til proteinbarer. Jeg pleier derfor pakke bilen full av barer som ligger lett tilgjengelig bde i frer- og baksete, og nr franske servitrer forteller meg "NON" smiler jeg bare og setter meg ute med en flaske vann og en stor proteinbar :) 

Fortsatt god sommer til dere alle, og la meg hre i kommentarfeltet under om dere ogs trener og er bevisste p hva dere spiser nr dere er ute og reiser! 

Cornelis



#Nettavisen #trening #fitness #trene #iform #hverdag #Norge #sommer #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Din helsemat i Skien!


Nylig var jeg innom Skien for dele ut sunn helsemat til n heldig vinner fra Dinhelsemat.no og det var utrolig hyggelig treffe p flgere og faste lesere av bloggen! S tusen takk til alle som tok turen for et supert event og flott dag i Skien! 

Nylig var jeg innom Sky Fitness i Skien for dele ut sunn helsemat til frstemann (eller dame) som kom og tok turen innom for en prat og bilde. Og byen til Henrik Ibsen skuffet ikke, og viste seg virkelig fra sin beste side da vi innom for dele ut sunn mat fra Dinhelsemat.no p denne varme, flotte sommerdagen. Ja, faktisk endte det opp med bli hele TO vinnere under vrt event - som hver gikk avgrde med en store eske full av sunn mat fra leverandren av sunn mat levert direkte p dra.

Den frste heldige vinneren av sunn helsemat i Skien, @heleneslettenharaldsen


Med vr andre heldige vinner av sunn mat i Skien, Yngve Dahl Snartland 

Er du ogs ute etter sunne, smarte lsninger for bygge en sterkere og strammere kropp? Dinhelsemat leverer de sunneste og smarte lsningene levert direkte p dra, med blant annet komplette slankepakker, allergenfrie menyer, LCHF og 5+2 diett pakker. Les mer om hva de tilbyr her


Flge ogs @dinhelsemat p Instagram, for inspirasjon og sunne tips! 
 

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger