hits

Hemmeligheten: SLIK BLIR DU KVITT "SIDE FLESKET"


Det finnes mang et treningsprogram der ute som lover deg gull og grnne skoger, men Isteden for g inn p helt spesifikt velser skal jeg i dag heller fokusere p hva du br gjre generelt for kvitte deg med skalte "love handles"... 

Les mer p: Corneliselander.com

Lose it in 10min! 

Ja, det er gjerne overskriften en ser i media og p mange nettsiden, og stort sett er det [selvsagt] bare en LGN! S hva kan jeg da tilby deg? Vel, oppskriften som over [ogs rimelig kort tid] vil fungere! Frst og fremst la oss ta det viktigste frst; nei, du kan ikke punktforbrenne i form av at du bare kan peke p steder du nsker bli kvitt fett, og p bakgrunn av dette vil det derfor vre ganske vanskelig stramme opp bare "kjrlighetshndtakene" om du ikke ogs strammer opp resten av kroppen i samme slengen. Og dette gjres hovedsakelig ved hjelpe av spise og drikke bedre, og forbrenne bort ekstra overfldig fett ved hjelp av riktig trening. S hva er egentlig oppskriften? 

Les ogs: Opp i muskelmasse, og ned i fettprosent?

Tren styrke! 
De fleste progammer og oppsett du vil finne der ute vil pst at du bde m spise riktig og trene nok kardiovaskulr trening (les lping/sykling). Mitt rd er at du srlig fokuserer p spise sunt og riktig, og samtidig srger for trene riktig og [tung] styrketrening. I tillegg kan du supplementere med korte, harde kardiokter, som vil gi bedre effekt og mening for dine ml og nsker, slik som for eksempel min egen favoritt Geriljakardio. 

Feilene vi alle gjr
Stadig ser jeg folk lpe mil etter mil i hp om at dette er hva som skal til for bli kvitt det vanskelige sidefettet. Og ja da, det er klart det vil kunne hjelpe litt (srlig p vekten [da man mister mye vann av en slik kt...]), men for de virkelig gode resultatene blir dette feil. Enda verre er det med de som kjrer situps og crunches til den store gullmedalje, fordi de tror dette vil gjre dem "smalere", muligens uvitende om at dette faktisk kan ha motsatt effekt! Magemuskulatur er som all annen muskulatur; trener du dem for hardt/mye kan de potensielt "bli strre"! Og det regner jeg med at de fleste av oss ikke nsker. Nr man da i tillegg ikke kan punktforbrenne, og dette derfor heller ikke vil kunne forbrenne bort fettet som ligger over muskulaturen [bare der] sier det seg egentlig selv at vi her br ha en annen approach. 

Det du trenger:
S det du alts trenger er en kombinasjon av et sunt og riktig kosthold (mye protein og riktig fett!), korrekt mengde tung styrketrening (gjerne med mye bruk av gode basevelser som kneby og marklft), og litt kortere, mer effektiv kardiotrening. For du kan nemlig ta s mange situps du vil eller sykle og lpe til du blir bl, men holdes ikke intensitetsnivet oppe og du ogs er ppasselig med ikke forbrenne bort hardt opparbeidet muskelmasse, kan dette nemlig bare gjre vondt verre! 

Fortsatt god sommer til dere alle!
Cornelis 

#Nettavisen #trening #treningsbloggen #trener #lrdag #mage #trene #helg #bilder #CornelisElander

Ny dag, og nytt land og plass... 😎 #CornelisEuropaTur2018


Ny dag, og nytt land og plass... #CornelisEuropaTur2018 

Da er jeg p plass ved Lago di Como, et av mine favorittsteder i tja, hele verden 😎 Como sjen er virkelig en flott plass og sted, og et sted du virkelig br beske i hvert fall n gang i livet. Fortsatt god sommer til dere alle! 

Cornelis

Flg meg: Facebook HER - Instagram HER - eller Snapchat @corneliselander

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #trene #fit #sommer #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Den beste drikken etter trening...


Jeg er for tiden ute p en 6 ukers roadtrip i Europa, og har forelpig vrt innom; Brussels, Nice, Monaco, Venezia, Budapest, og mange mange andre byer og steder. Akkurat n er jeg i Praha, og nyter dagene i sola og sommervarmen. Og i gr gikk det imidlertid litt galt...

Denne sommeren kjrer jeg en lang roadtrip Europa rundt, og har snart vrt innom en 10-12 land... For yeblikket er jeg p plass i Tsjekkia og Praha, og der gikk ting (som du ser av bildet over) litt galt... Min venn Alex, prinsen av Marbella, mente nemlig at en stor tsjekkisk l var p sin plass i varmen, og han klarte faktisk overtale meg til ta noen f slurker... Men nr det gjelder "den beste drikken etter trening" er det fortsatt en sunn, smart proteinshake som er hva jeg anbefaler, og den beste drikken etter trening er alts IKKE en l ;) 

Les ogs: Opp i muskelmasse, og ned i fettprosent?

S se meg med n l i hnden er nok ikke noe du vil se mye av i tiden framover, og forvrig er det snart ogs klart for mitt nye tv-show og flere andre spennende prosjekter hsten igjennom... S stay tuned, og bli med meg p ferden med  gjre Norge til verdens sunneste nasjon igjen! #CornelisTrenerNorge 

Sprsml om enten kosthold eller trening? Send meg gjerne en direkte email! 

Cornelis

Flg meg: Facebook HER - Instagram HER - eller Snapchat @corneliselander

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #trene #fit #sommer #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Den smarteste maten for aktive mennesker og sportsutvere

Reklame

Jeg har i mange r etterspurt flere sunne mattilbud i Norge, og som jeg har skrevet om mangeganger kan det s absolutt vre utfordrende oppn en sterkere, sunnere kropp nr det nestenikke gr an f tak i sunn mat som vil f deg i ml. N er det imidlertid kommet et nytt, smart tilbud i Norge, og en leverandr som bringer sunne lsninger levert direkte p dra!


Din Helsemat tilbyr n spiseklare ferdigmltider med lavt innhold av karbohydrater levert direkte hjem p dra! Alle produktene er uten gluten, uten sukker, og med utvalg av flere melkefrie retter. I tillegg leverer de spesialmltider og kaloriberegnede pakkelsninger for deg som nsker oppn vektreduksjon, samt mat tilpasset for aktive mennesker og sportsutvere.

Menykategorier dekker; glutenfritt kosthold, et kosthold med meget lavt innhold av karbohydrater, proteinrike retter for idrettsutvere og mat uten melkeprodukter. De tilbyr ogs komplette ukesmenyer med kaloriberegnede retter, slik at det vil vre enklere for deg kalkulere hvor mye og hva du trenger for oppn dine ml. I tillegg er dette perfekt for trenere som nsker sette opp kostholdsplaner for kunder, eller andre som av ulike grunner nsker ha oversikt over makroene. 

Det har rett og slett aldri vrt enklere spise sunt i Norge, og n kan du bestille pakker levert direkte p dra for  oppn vektreduksjon, eller for  f bedre treningsfremgang. Sjekk menyene deres her


Sprsml om enten kosthold eller trening? Send meg gjerne en direkte email! 

Cornelis



#Nettavisen #trening #fitness #trene #fit #sommer #mat #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Treningsprogram for deg som nsker g ned i vekt eller strrelse


Her er treningsrogrammet for deg som nsker g ned i vekt eller strrelse:
Nr det gjelder g ned i strrelse, eventuelt vekt, ligger hemmeligheten hovedsakelig i et riktig kosthold bestende av nok protein og riktig fett. For g ned i vekt m ogs energiinntaket komme under det reelle dagsforbruket, mens man fortrinnsvis oppnr en strammere og eventuelt mindre kropp av trene riktig og hardt nok. Her er da programmet for deg:

Les ogs mer p: Corneliselander.com

Dag 1: Bein og kardio 
Varm godt opp med minimum 10min. p tredemlle eller sykkel, og starter s med:

  • Kneby med manualer eller stang (4-5 sett med mellom 8-12 repetisjoner)
  • Gende utfall med egen kroppsvekt eller n manual i hver hnd (3 sett med ti skritt p hvert bein under hvert sett)
  • Leg curls (3-4 sett med 15-20 repetisjoner p hver)

    Avslutt med 20-30 minutter p sykkel eller tredemlle med moderat hardt arbeid (opp mot ca.60-70% prosent av maksimal hjertefrekvens)


Dag 2: Overkropp og mage/core 
Varm godt opp, fr du s starter med:

  • Nedtrekk (3 sett med mellom 8-12 repetisjoner)
  • Flyes/kabel kryssovertrekk (3 sett med mellom 8-12 repetisjoner)
  • Crunches p Swissball (1 sett med s mange repetisjoner du klarer)
  • Bicepscurl med manualer (3 sett med mellom 8-12 repetisjoner)
  • Side-, og forverbyd sidehev med manualer eller treningsstrikk (3 sett p hver velse, med mellom 8-12 repetisjoner p hver)

    Avslutt med to runder p Cornelis' planke-push-ups p swissball


*** Ta n dag fri i mellom***

Dag 3: Kardio og mage 
Varm godt opp med 5min med rolig tempo p tredemlla fr du s ker tempoet og intensiteten opp til moderat, hurtig tempo [opp mot ca.60-70% av maksimal hjertefrekvens], og fortsetter med dette i ytterlige 10-15min. Kjr s:

  • Crunches (2 sett med s mange repetisjoner du klarer p hver)
  • Benhev (2 sett med s mange repetisjoner du klarer p hver)

    Avslutt s med 15min p enten tredemlla eller sykkel.


*** Ta en dag fri i mellom***

kt 4: Overkropp og kardio 
Varm godt opp p tredemlla i 10min. fr du s starter med:

  • Marklft med manualer (3 sett med mellom 10-15 repetisjoner)
  • Sittende kabelroing (3 sett med mellom 10-15 repetisjoner)
  • Enarms tricepspress over hodet (3 sett med mellom 10-15 repetisjoner)
  • Dips p kasse eller i apparat (3 sett med s mange repetisjoner du klarer p hver)
  • Rygghev (3 sett med s mange repetisjoner du klarer p hver)

    Avslutt s med rundt 10min. p tredemlle eller sykkel med moderat, hyintensivt arbeid.


Cornelis

Flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren p Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iform #Side3 #blogg #sommer #hverdag #bilder #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Mitt hemmelige vpen for holde formen i sommer!


Mitt hemmelige vpen for holde formen i sommer... 

Les ogs mer p: Corneliselander.com

Jeg er for yeblikket ute p en 6 ukers rundreise i Europa, og srlig i Frankrike (der jeg er akkurat n) er det ikke alltid like lett f tak i [sunn] mat. Franske restauranter holder nemlig stengt fra 14-19, og lunsj serveres gjerne bare mellom 12-13:30/14. Ellers er det, for utenom McD, nr sagt umulig   tak i mat, og til Mickey D gr jeg selvsagt ikke... Og derfor har jeg et hemmelig vpen for holde formen ogs sommeren igjennom: 

Jeg pakker med proteinbarer! 
Etter flere tir med reise i Europa vet jeg nemlig hvor vanskelig det er f tak i sunne ting og mat i srlig Frankrike, og jeg har derfor pleid reise rundt med proteindunker og masse kosttilskudd. Likevel er det lage seg en fresh proteinshake, eller ha ferdiglagde shakes kalde, ganske vanskelig nr du er ute og kjrer i timesvis og lange strekninger. Og p bakgrunn av dette har jeg switchet helt over til proteinbarer. Jeg pleier derfor pakke bilen full av barer som ligger lett tilgjengelig bde i frer- og baksete, og nr franske servitrer forteller meg "NON" smiler jeg bare og setter meg ute med en flaske vann og en stor proteinbar :) 

Fortsatt god sommer til dere alle, og la meg hre i kommentarfeltet under om dere ogs trener og er bevisste p hva dere spiser nr dere er ute og reiser! 

Cornelis



#Nettavisen #trening #fitness #trene #iform #hverdag #Norge #sommer #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Din helsemat i Skien!


Nylig var jeg innom Skien for dele ut sunn helsemat til n heldig vinner fra Dinhelsemat.no og det var utrolig hyggelig treffe p flgere og faste lesere av bloggen! S tusen takk til alle som tok turen for et supert event og flott dag i Skien! 

Nylig var jeg innom Sky Fitness i Skien for dele ut sunn helsemat til frstemann (eller dame) som kom og tok turen innom for en prat og bilde. Og byen til Henrik Ibsen skuffet ikke, og viste seg virkelig fra sin beste side da vi innom for dele ut sunn mat fra Dinhelsemat.no p denne varme, flotte sommerdagen. Ja, faktisk endte det opp med bli hele TO vinnere under vrt event - som hver gikk avgrde med en store eske full av sunn mat fra leverandren av sunn mat levert direkte p dra.

Den frste heldige vinneren av sunn helsemat i Skien, @heleneslettenharaldsen


Med vr andre heldige vinner av sunn mat i Skien, Yngve Dahl Snartland 

Er du ogs ute etter sunne, smarte lsninger for bygge en sterkere og strammere kropp? Dinhelsemat leverer de sunneste og smarte lsningene levert direkte p dra, med blant annet komplette slankepakker, allergenfrie menyer, LCHF og 5+2 diett pakker. Les mer om hva de tilbyr her


Flge ogs @dinhelsemat p Instagram, for inspirasjon og sunne tips! 
 

Tren mindre - forbrenn mer!


Tren mindre, og forbrenn mer! 

Les ogs: Lyst til g ned i vekt?

Daglig fr jeg tilbakemeldinger fra folk som trener minst n time kardio av gangen, uten se de store resultatene verken p vektnla eller fettprosenten. Til dere har jeg flge gladnyhet; tren mindre, og forbrenn mer! Du kan nemlig lpe, sykle og prve svette av deg fettet til du blir bl, men trener du ikke med vekter og korrekt styrketrening vil du heller ikke f det til! S enkelt er det bare! Selvsagt vil kondisjonen bli bedre av sykle eller lpe lange ker, men det vil IKKE hjelpe (noe srlig) p fettprosenten...

En med hyere prosentandel muskelmasse vil nemlig ogs kunne forbrenne mer, selv i hvilemodus. Og det er jo nettopp det strsteparten av dagene vre faktisk bestr av (alts; lite med fysisk aktivitet). For mye kardio bygger forsvidt ogs lite med muskler, kan slite ut kroppen, og potensielt ogs delegge for den optimale muskelvekst. 

S summa summarum; ikke tren for mye kardio, og bygg heller strre/mer muskelmasse, og forbrenn mer. Selv nr du ikke trener!

Sprsml om enten kosthold eller trening? Send meg gjerne en direkte email! 

Cornelis

Flg meg: Facebook HER - Instagram HER - eller Snapchat @corneliselander

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #trene #fit #sommer #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Bli med p Hollywood trening i Oslo!


Sndagstrening p hotellet i Oslo

Les mer p: Corneliselander.com


Akkurat ferdig med dagens sndagskt, her p hotellet i Oslo. Og ja, jeg var den eneste som trente ja... ;) 

Pullups


Startet frst med 4 sett med pullups 

Deretter over p nedtrekk og bakside skuldre i kabelapparatet


Her kjrte jeg 4 sett p hver, og 6-8 reps p hvert sett

S over p triceps pull-out - denne tar! 


4 sett med mellom 6-8 reps p hvert sett

Og s avsluttet jeg med rygghev p swissball


3-4 sett med maks reps. 

Sprsml om enten kosthold eller trening? Send meg gjerne en direkte email! 


Cornelis

Flg meg ogs p: Facebook HER - Instagram HER - eller Snapchat @corneliselander 


WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger