hits

Fem supre velser du kan utfre p kontoret i dag!


Det er torsdag, det er snart helg, og det er tid for trening! I dagens innlegg har jeg listet noen ypperlige velser du kan utfre enten du er p gymmet, sitter hjemme, eller du til og med er p kontoret. Utfr to runder p hver velse, og la meg gjerne vite @CORNELISELANDER hvordan velsene fungerte for deg! 

Send meg ogs gjerne en email hvis du skulle nske ytterlige hjelp! 

Pushups/diamond pushups med smalt grep 


Denne er ypperlig for aktivisere litt mer av skuldrene og triceps. Ja, faktisk har American Council on Exercise (ACE) nominert Diamond Push-ups som den mest effective triceps velsene du kan utfre, etterfulgt av dips og triceps kickbacks. 

Utfall med et steg bakover 

Utfall med steg bakover er ypperlig for aktivisere og trene bde rumpe og lr. St gjerne med fremre bein elevert p en kasse om du har tilgang p dette, og kjre enten med x-antall reps p et ben av gangen, eller bytte p annet hvert bein. Uansett br du utfre minst 10 reps p hvert bein, p hver runde. 

Les ogs: Gikk ned over 40kg ved hjelp av Cornelis' metoder!

Rygghev, enten direkte p gulvet eller p en swissball 

Enkelte har feilaktig sagt at denne velsen er overfldig s lenge du trener resten av velsene over ? noe jeg er sterkt uenig i. Skal du nemlig srge for oppn en sterk og helsemessig smart trent [kors]rygg, og spesielt for deg som sitter mye hverdagen igjennom er denne isolasjonsvelsen svrt viktig og essensiell trene!

Les ogs: Slik kvitter du deg med magefettet


Statisk kneby

Denne er ikke ment skulle erstatte vanlige kneby, men kan fint vre et supplement srlig om du er ute og reiser eller du fler for aktivisere sete og lr muskulaturen under en kjapp kt p stuegulvet eller p kontoret fr lunsj. Prv denne! 

Slik gjr du: G ned i bunnposisjon i en vanlig kneby, og hold posisjon s lenge du klarer til full utmattelse. 

Cornelis Planke Pushups p Swissball



Min selvkomponerte velse som mikser planken og pushups, og lar det hele skje med en Swissball inkludert, slik at det ogs utfordrer balansen din. Planken blir ofte utifra EMG-mlinger sett p som en av de beste magevelsen, men personlig mener at denne er enda bedre da den rett og slett angriper flere muskelgrupper samtidig! I tillegg er den alts ogs ypperlig benytte seg av enten man er hjemme, eller har lyst til aktivisere hele kroppen p kontoret...

Sprsml og/eller foresprsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren p Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM


#Nettavisen #trening #fitness #fit #trene #kosthold #torsdag #kosthold #iform #Norge #blogg #hverdag #foto #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger