– Gikk ned over 40kg ved hjelp av Cornelis’ metoder!


– Reddet av Cornelis da jeg var for tung, skriver @Mare_Argent 

Les mer på: Corneliselander.com

“Det er mange der ute som jeg kan takke, men @corneliselander er en av de som jeg vil trekke frem som hjalp meg masse når jeg var tung”. Slik lød meldingen som tikket inn fra en fast følger på Twitter kontoen min i går. Personen som sendte er en jeg har fulgt og prøvd å heie fram de siste årene, og når du ser hva Signe har fått til så skjønner du hvor hardt og bra hun har stått på og jobbet de siste årene! 

For de av dere som har fulgt meg en stund så vet dere hvordan jeg blant annet gjennom denne bloggen og i sosiale medier prøver å motivere og hjelpe så mange nordmenn som mulig. Enten det er å gå opp eller ned i vekt, bli sterkere, eller å prøve å bygge bedre helse så prøver jeg alltid å heie fram så mange som mulig. Nå er det kanskje ikke alle som er like happy med alt jeg pirker opp i, og enkelte blir litt opprørt når de ser overskrifter som den toppsaken jeg nylig hadde på NRK, der jeg skrev av vi trenger mer kroppspress… Når du imidlertid leser og følger det jeg faktisk sier og gjør, så vil du se at jeg kun ønsker å fikse noen av de utfordringer og problemer vi står overfor i Norge. Min mening er nemlig at vi kraftig økning av overvekt, fedme, og nordmenns generelt dårligere form og helse, så har vi rett og slett ikke har råd til å la være å fokusere på dette. Og i verste fall kan dette ende med å bli Norges undergang om vi ikke snart tar grep…

Og derfor er det ekstra hyggelig når jeg mottar slike meldinger fra Nettavisen lesere, som har dratt nytte av mine råd og tips de siste årene 

Her er litt mer av teksten som Signe også sendte meg på email: 

Alt var vondt
– Jeg var nærmere 100 kilo siste gang jeg veide meg som stor, og jeg skjønte at noe måtte gjøres. Alt var vondt. Knær, hofter, skuldre, og rygg, og jeg husker hvordan jeg startet forsiktig. Veldig forsiktig. Jeg husker at da jeg fant deg på Twitter, så var jeg i en liten nede periode. Vektnedgangen hadde stagnert på rundt 75 kilo, og det å lese seg opp på trening alene for å prøve å finne fram til hva som kunne hjelpe var slitsomt i den jungelen av informasjon som finnes.

Jeg tittet masse på nettsiden din, og leste både innleggene dine og tipsene du kommer med rundt trening og kosthold. Du fikk meg til å starte med mer målrettet styrke av de større muskelgruppene for å få opp forbrenningen, og det var da til slutt at jeg kom meg under 70 kilo. De siste årene har jeg nå vært mellom 60 og 66 kilo, og særlig de uttallige utfordringene på Instagram var en pådriver for mange av vinterturene mine da jeg jogga gjennom snø og sørpe hele vinteren igjennom. Og ved å tagget deg på instagram kom med en oppmuntrende kommentar – noe som betyr MYE mer enn du tror. Å ha en person stående bak seg som tror på at en skal klare det.

Dine utfordringer fikk meg ut i snøen! 
– Jeg hadde aldri sett for meg at jeg skulle jogge ute i skogen når det var 10 blå og snø, men det gjorde jeg. Og jeg trodde aldri at jeg skulle klare å trene fire ganger i uka og faktisk ha det gøy mens jeg gjorde det. Men det gjorde jeg, og det er fordi du fantes! 

Og jeg vil nå fortsette å trene så mye jeg klarer, og bli så sunn som jeg klarer for min egen skyld. For én ting jeg har lært ved blant annet å følge deg og bloggen er at treningen og et rent, sunt kosthold er viktig. Og jeg håper jeg kan være med på å motivere flere til å gjøre det samme som meg! 

Husk også å følge Signe på Twitter eller Instagram @Mare_ARgent 

Viktig sak for Norge! 
Ved siden av å gi folk flest råd og tips om å enten nå “sommerkroppen” eller å bare komme i litt bedre form, er det å hjelpe de som virkelig sliter med å enten legge på seg (for de er det også mange av) eller de som virkelig sliter med å kvitte seg med fett og vekt, de som ligger mitt hjerte nærmest. Det er nemlig ikke noe som imponerer meg mer enn å se “de største” faktisk prøve å ta i et tak og gå på gymmet for å komme i bedre form. For jeg vet det ligger så mange følelser og smerter bak dette, og dette er personer som i mine øyne virkelig fortjener heder og ære. Slik som flotte Signe, og den innsatsen hun har gjort de sisten årene! 

– Cornelis 


WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #fit #trene #livet #fredag #høstferie #kosthold #iform #Norge #blogg #hverdag #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

20 kommentarer
    1. Kjell: Hva får deg til å komme med en så usaklig og nedlatende kommentar? Er du bitter fordi andre lykkes og føler seg vel med endring i livet sitt? Mange kan sikkert mene at Cornelis kan virke krass med utsagnene sine, men det overskygger ikke det faktum at overvekt og dårlig kosthold er noe som dessverre blir mer og mer aktuelt her til lands.
      Spar deg før slike kommentarer hvis du ikke har noe konstruktivt å komme med. Stor applaus til Signe for hva hun har prestert, sånt står det respekt av.

    2. Kjell: om man ikke har noe positivt å si, er det bedre å la være! Dette er jo rett og slett fantastisk! Fortsett med dette, Cornelis!

    3. Jeg må ha lov til å forsvare meg mot en som mener jeg ikke har livets rett før jeg blir like slank og trent som han er.

    4. Hei Kjell! Du må ikke bli like slank og trent som Cornelis er! Det er ikke sunt å spise så mye som Cornelis gjør, og det er ikke pent med så svære armmuskler som Cornelis har!

    5. Det som virkelig irriterer, er at han mener å være så mye bedre enn sånne som meg. Hater den slags.

    6. @Kjell:
      Jeg hadde foretrukket om du hadde tatt denne uoverenstemmelsen med Cornelis i andre kanaler enn under dette innlegget.
      Hva angår dine angrep:
      Jeg er ikke like trent og like slank som Cornelis, ei heller ser jeg ut som han, men han mener jeg fremdeles har livets rett og har hjulpet meg til å komme dit jeg er idag. Og det skal han ha masse tusen takk for.
      Jeg skjønner ikke hvor fiendtligheten din kommer fra, den Cornelis jeg kjenner er ikke sånn du fremstiller her.
      Mvh Signe.

    7. Ser vel ingen grunner til å spørre deg før jeg ytrer min mening. Møtt på folk som C hele livet. Hvor mange liv han og hans like har mobbet til ødelagt livskvalitet kan man jo bare spekulere på. Er mange, uten tvil. I deres øyne er man ikke et menneske, så lenge man er overvektig.

    8. @Kjell:
      Jeg sa ingen steder at du måtte spørre meg om noe. Jeg ba bare pent om at du burde ta denne uoverenstemmelsen andre steder enn under dette spesifikke innlegget. Den anmodningen avslo du tydeligvis.
      Du legger Cornelis i samme haugen med mange andre når du sier “han og hans like” som har mobbet til ødelagt livskvalitet.
      Om han så er, hvorfor har ikke jeg blitt mobbet av han fordi jeg var overvektig?
      Det bildet du maler her av Cornelis stemmer overhodet ikke med det bildet jeg og mange andre sitter med.
      Om du har ett problem med noen, så ta det direkte med den personen du har ett problem med, takk.

    9. men jeg skal følge din oppfordring om å ikke følge opp noe mer her, siden jeg ikke ønsker å ødelegge noe for deg på noen måte.
      Gratulerer med at du har lykkes godt med dine mål

    10. Takk for det siste avsnittet. Etter mange år med bulimi, følte jeg meg som en hval. Så fikk jeg hjelp. Jeg har fått mange gode tips fra bloggen din. En ting jeg har savnet litt fokus på i verden generelt, er hvor viktig det faktisk er å spise. Jeg spiste omtrent ingenting, i lange perioder før jeg så fråtset og kastet opp mange ganger daglig i perioder. Jeg har gått opp og ned i vekt i mange år og har forsøkt flere ganger å slanke meg. Jeg satt igjen med følelsen av å mislykkes om jeg spiste noe som helst. Det viktigste grepet jeg har tatt, var å bestemme meg for at jeg skal spise til alle måltidene, og det er ikke irrelevant hva jeg spiser. Vi trenger mer kroppspress. Kroppen blir skadet om man ikke spiser nok, eller hvis man spiser feil. Psyken og kroppen er ganske samkjørte, og begge avhenger av NOK næring og RIKTIG næring. Jeg skulle ønske jeg ble presset mer til å ta vare på kroppen gjennom riktig kosthold og gjennom trening som ville få meg til å føle meg bra i kroppen min. Det har ingenting med hvordan den ser ut. Det har med hvordan det føles å bevege seg, gå, ligge, sitte – alt dette er helt forskjellig i en kropp med muskler og en kropp uten. Jeg håper du fortsetter å komme med gode råd ang. mat og trening. Jeg har fått mange gode tips på bloggen. Jeg skulle bare ønske at fokus kunne tas litt bort fra sommerkroppen og heller inn på kroppen som fungerer godt.

    11. Tilbaketråkk: Rapid PK Screening
    12. Tilbaketråkk: DMPK CRO

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg