10 beste styrkeøvelser for en stram kropp

22.06.2017 - 15:07 8 kommentarer

Sponset

Sommeren er her snart, og jeg gir deg derfor i samarbeid med LIFE et helt gratis treningsprogram hver uke framover mot sommeren, som du vil få tilgang til ved å sende meg en email til Cornelis@life.no. I dag vil jeg i tillegg beskrive mine topp ti favoritt styrkeøvelser, samt kosttilskuddet du bør benytte for å oppnå sommerkroppen:

Først og fremst har jeg her listet mine seks beste kosttilskuddsfavoritter for en strammere kropp og mer muskelmasse til badesesongen: E-Burn, L-Glutamine, Udo's Choice Creatine, BCAA og Whey Protein

Dette er alle tilskudd jeg selv kommer til å ha med meg i kofferten denne sommeren, og som du denne uken får for en ekstra god pris om du tar turen innom din lokale LIFE butikk!




Videre har jeg her listet mine topp ti favoritter når det gjelder beste styrkeøvelser for maksimalt med muskelmasse, og en strammere kropp:

Ti beste styrkeøvelser:

1. Knebøy
Selve kongen av alle styrke- og baseøvelser, og en øvelse du bare er nødt til å ha med i ditt treningsprogram!

2. Pullups

Desidert beste øvelse for å styrke ryggen og så å si alt av overkropp - ja, dette er faktisk en viktig øvelse å ha med selv for å oppnå en sterk mage!

3. Skrå eller flat benkpress

Skal du kjøre kun én øvelse for brystkasse er dette øvelsen[e] du bør benytte deg av!


4. Skulderpress
Utrolig flott øvelse, som virkelig vil hjelpe deg med å bygge sterke, flotte skuldre.

5. Markløft
Etter knebøy er dette kanskje den viktigste øvelsen du kan kjøre for hele kroppen!

6. Rygghev
Vi nordmenn sitter stadig mer og mer, og da er det å styrke nedre del av rygg og denne øvelsen ekstra viktig. I tillegg vil det å trene denne nok faktisk kunne være med på å gi deg en strammere mage!


7. Bicepscurl med EZ-stang
Den mest essensielle øvelsen å ha med for å bygge store, sterke armer!

8. Dips
En av de beste øvelsene du kan ha med i ditt program for å styrke både skuldre, armer, brystkasse, og mer eller mindre alt av overkropp. Primært en øvelse folk flest kjører med kun egen kroppsvekt, men du kan også utføre den i apparat med støtte under knærne eller også med vektbelte for økt motstand. Utrolig viktig og bra øvelse!

9. Pullover
Mange diskuterer om denne er best for enten framsiden eller baksiden av overkroppen, men uansett er den en av de beste og medst universelle øvelsene du kan benytte deg av. Utrolig lett tilgjengelig øvelse du kan utføre overalt, og som også tar [nesten] overalt!

10. Benhev
Til slutt lister jeg også her min personlige favoritt når det kommer til isolasjonsøvelse på magen. Denne er utrolig effekt og lett å utføre, og vil kunne styrke både core og mage.


Noen øvelser jeg glemte å ta med? Legg gjerne igjen en kommentar under med dine favoritter!

- Cornelis


Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

#Nettavisen #trening #fitness #mat #juni #trene #iform #gym #øvelser #morgen #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander

https://ci6.googleusercontent.com/proxy/RnNZfQn2o2xpggJQqefCOervMbPIci5mujDPJnvl43kv6Rtxjyh5gHN_JKVzeU-aaGz3pePFgxfoAAtZJZNx8mveVTc-11j98EfuAJVcumUenA=s0-d-e1-ft#https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif

8 kommentarer

Thomas Frydenberg

22.06.2017 kl.15:28

Synes at du har dekket alle muskelgrupper bra, fine øvelser dette her. Benpress hadde kanskje vært et alternativ.

Jan Ivar Nordal

03.07.2017 kl.20:44

Thomas Frydenberg kanskje fordel å lese programmet hans noe du ikke har gjort . nr 3 står benkpress fordel å forstå d som står der.. Skrå eller flat som d står.

Camilla

03.07.2017 kl.21:09

Jan Ivar, benpress og benkpress er ikke det samme 🙊 Fordel å forstå det du leser du også. 😄

03.07.2017 kl.23:02

Ooh autch Jan Ivar 😂😂😂😂

David

04.07.2017 kl.01:18

Hvorfor skal man holde bena i en presse?

Linda

04.07.2017 kl.10:21

Ha gjør du på den ballen? 😊

Cornelis Elander

04.07.2017 kl.10:36

Hei Linda! På bildet viser jeg en variant av rygghev, for nedre del av rygg/korsrygg.

Mvh

Cornelis

Gunn Elin

04.07.2017 kl.17:03

Hva med flere øvelser man kan gjøre uten bruk av utstyr? Nå på sommeren er vi ofte litt her og der, uten tilgang på fancy utstyr.

Skriv en ny kommentar

hits