– Slutt å trene!


“Slutt å trene!” Ja, slik kan man nær sagt oppsummere den siste tids “motivasjonskampanje” i norsk og internasjonal presse der begrepet “pappakroppen” har fått godt feste. Så hvorfor har jeg et så stort problem med dette, og hvorfor kan jeg ikke bare la folk få være i fred, spør du kanskje? Vel, her er svaret; jeg bryr meg! 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

For som jeg nylig uttalte til Side3 magasinet på Nettavisen mener jeg nemlig at #dadbod konseptet (i sin virkelige versjon) både er uheldig og farlig! Vi nordmenn har nemlig et stort problem når over halvparten av oss blir kategorisert som overvektige, og vi trenger faktisk å trene mer og ikke mindre! Likevel, jeg er ikke ute etter å plage deg direkte med at du må trene mer, og som jeg har skrevet om tidligere er det faktisk en menneskerett å være feit! Ingen skal, eller kan, tvinge deg til å trene, men vi som samfunn må heller ikke gjøre det til riktig å spise usunt og å være fysisk passiv…

“Nei, jeg mener ikke det er greit å være feit. Jeg mener det faktisk er en menneskerett!”

Og da Side3s reporter stilte meg spørsmålet; – Når folk liker konseptet med pappakroppen så godt som nordmenn gjør, er det vel ikke populært å være kritisk? var svaret mitt soleklart; Nei, men når over 50 prosent av Norges befolkning sliter mer overvekt så må noe gjøres, selv om det ikke alltid vil gjøre deg til den mest populære. Med den utviklingen vi ser i Norge i dag er vi på god vei til å passere amerikanerne om bare noen få år [hva gjelder andelen mennesker som sliter med overvekt og fedme], og særlig blant barn og unge er utviklingen skremmende… 

For ja, det vil kanskje ikke gjøre meg til den mest populære personen over natten å si dette, men det er faktisk nødvendig… Jeg synes nemlig det er skummelt når så mange nordmenn sliter med disse problemene, og som jeg sa i denne videoen er jeg ikke ute etter å kritisere enkeltpersoner eller de som eventuelt måtte ha noen kilo for mye. Hva jeg imidlertid er ute etter er å mene at vi ikke bør gjøre det hipt og kult å være ute av form og spise usunt. Og dette mener jeg rett og slett bare fordi jeg bryr meg! 

Cornelis 

#Nettavisen #trening #pappakroppen #iform #Side3 #Side2trening #trener #CornelisElander 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg