Hvorfor du IKKE oppnår en stram mage :


I dagens innlegg tar jeg for meg noen av de vanligste grunnene til at man IKKE oppnår en stram mage

Daglig mottar jeg nemlig et titalls emails med spørsmål om hvordan man enklest mulig kan oppnå en stram mage. På sett og vis er det heller ikke så vanskelig å få til, så lenge du bare sørger for å ikke gjøre noen av disse feilene:

Les også: 9 beste mageøvelser å utføre hjemme

1. Trener ikke, eller kun i perioder
Mitt motto er som mange vet at du bør trene hardt, kort, hyppig, og riktig, og følger du denne enkle regla er du allerede godt på vei. Men hva menes egentlig med kort, og hvor ofte bør du egentlig trene? Vel, en god treningsøkt behøver faktisk ikke ta mer enn så lite som 20-30 minutter å utføre av gangen, og trener du jevnt og trutt hele året igjennom er det faktisk ikke mange minuttene som skal til. For eksempel vil de fleste kunne oppnå knallbra resultat av bare å kjøre noen sett med sit- og pushups på stuegulvet hjemme. Og da behøver ikke treningen ta mer enn noen skarve minutter om dagen!

2. Stresser
Stress er noe av det verste for midje- og magemålet, og ved å prøve å koble av og stresse litt ned vil du veldig raskt kunne merke stor forskjell på hvordan buksene og klærne sitter på kroppen… Ja, faktisk tror jeg dette er et av de mest neglisjerte punktene når det kommer til smarte “mage tips”, og selv om det selvsagt ikke er noe du bare kontrollerer selv vil det være smart å ha dette litt i bakhodet hverdagen igjennom. Så prøv å stresse litt ned, der det lar seg gjøre…

3. Spiser mat fra denne listen
Finnes det såkalt “nei” mat? Vel, i mine øyne er svaret JA, og her er da tingene jeg vil råde deg å styre unna – om målet er en stram kropp og mage.

* pølser
* ferdigmat/burgere
* potetgull
* bensinstasjon mat og boller…
* nachos
* pommes frites [aldri]
* kaker
* fritert mat [genrelt]
* bakt potet

og alt det du VET er dårlig for kroppsformen. Inntar du dette for ofte vil du heller ikke oppnå en stram mage på lovlig vis

4. Drikker for mye alkohol…
Beklager å måtte være en festbrems, men belmer du nedpå med alkohol både titt og ofte så vil du heller ikke få det til. Så enkelt er det rett og slett! Å kutte ned på inntaket av alkohol vil imidlertid ikke bare kunne gjøre underverker på magen og kroppen, men det vil også være med på å forbedre din generelle helse!

NOE JEG GLEMTE PÅ LISTEN? LA MEG VITE I KOMMENTARFELTET UNDER!

– Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller på Facebook 


WWW.CORNELISELANDER.COM

2 kommentarer
    1. Tror ikke akkurat at du har glemt noe. Men jeg ble forundret første gangen jeg leste næringsinnholdet på Mills Kaviar. Pr. 100 g: 430 kcal, fett 39 g; hvorav mettede fettsyrer 3 g, enumettede fettsyrer 24 g, flerumettede fettsyrer 11 g, karbohydrater 13 g ; hvorav sukkerarter 12 g, protein 8 g, og salt 5,5g. (Mye fett og salt. Men godt)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg