Er det sunt eller ikke å spise sjokolade?


Er sjokolade usunt eller bra for kroppsformen?

Les mer på: Corneliselander.com

Sjokolade inneholder mye sukker, og er ikke akkurat å regne som “helsekost” (selv om Rema1000 gjorde det en gang…). Jeg har også fått både mye ros [og litt ris] de siste årene for å kritisere matvarekjedene for å dumpe smågodt rett i øyen høyde på de minst, og “Feit” forfatter Kristian Fjellanger gikk faktisk ut i VG og påsto at jeg kanskje ønsket å sette inn heimevernet for å holde folk unna smågodthylla,.. Så ille er det ikke 😉

Samtidig er jeg også FAN av norsk sjokolade, og noe av det jeg alltid har med meg i kofferten på vei hjem igjen til L.A. er nettopp store poser med blant annet M sjokolade, når jeg har vært på besøk i Norge.


Faksimile: VG.no

Sunt?
Så hva mener jeg egentlig om sjokolade, er det usunt og farlig eller kanskje sunt og bra? Vel, min mening er at det er bra for å koble av og nyte livet litt også.. Stress og mas hverdagen igjennom er nemlig noe av det verste en kan gjøre, og er da noen biter med feks litt mørk sjokolade det som skal til så sier jeg bare; KJØR PÅ!

I tillegg er sjokolade noe av det beste “av det verste”, og velger du altså i tillegg mørk sjokolade får du blant annet  noe som er påvist godt for hjertet! Flere medisinske rapporter har nemlig vist  at mørk (ikke hvit!) sjokolade kan være godt for hjertet, ha en positiv effekt på blodårene, og indirekte være med på å forebygge åreforkalkninger. Dette betyr selvsagt ikke det samme som at du da bør innta det som “supermat”, og det er fortsatt viktig å spise det med måte. MEN du kan altså unne deg litt med god samvittighet!

Så kos deg, nyt livet, og spis litt sjokolade. Men kom deg også på trening i morgen 😉

 

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #mat #trene #iform #gym #hverdag #Norge #blogg #trener #CornelisElander

1 kommentar

Siste innlegg