– Min melding til deg som kjøper smågodt til barna dine


– Min melding til deg som kjøper smågodt til barna dine: 

Les mer på: Corneliselander.com

For ikke så lenge siden var jeg gjest hos NRK Ukeslutt for å snakke om hva vi burde gjøre for å stanse smågodt dumpingen vi så ofte opplever skje i Norge, og et av mine forslag var blant annet å innføre aldersgrense på salg av smågodt. Selv om ikke mot debattanten min, stortingsrepresentant Sveinung Stensland, så ut til å være nevneverdig enig er det i hvert fall positivt [for meg] å se at politikerne siden intervjuet har tatt affære og faktisk innført flere av de forslagene jeg foreslo under intervjuet – som økt sukkeravgift (dog den versjonen de så langt har valgt å gå for slår ut feil, ved blant annet å øke avgiftene også på sukkerfri alternativer…). Likevel vil ikke verken lave eller høye priser alene være nok for å få bukt med dette problemet, og derfor er dagens oppfordring fra meg følgende:

Les også: 5 ting som alle son ønsker å bygge muskler bør vite

Til deg som kjøper smågodt til barna dine
Først og fremst mener jeg det er viktig å tenke på at godt ikke nødvendigvis må være det samme som usunt smågodt. Ikke bare er disse dunkene gjerne både skitne og ufyselige, men med tanke på alt det kunstige og sukkeret en får i seg er dette i mine øyne også regelrett å regne som ren gift for kroppen. Isteden for å gå for dette vil jeg derfor heller råde deg og din familie å velge mørk sjokolade, sunne nøtte varianter, eller feks frisk og tørket frukt. Og blander du feks litt sjokolade med frukt på en skål, har du ikke bare mer kontroll på hvor mye barna faktisk får i seg, men du mikser også sunt og søtt på en gunstig måte! 

Les også: Ta fra kvinner over 30 tightsen! 

Lørdagsgodt
“Lørdagsgodt” pleide i gamledager å være et velkjent begrep, og noe jeg mener vi bør gå tilbake til! Jeg vet ikke hva som skjedde med dette, men alle vi som er over 25 husker nok hvordan våre foreldre pleide å styre hvor mye godt vi faktisk inntok og fikk. Og at det ikke minst ble kontrollert til kun én dag i uken.. I dag er det imidlertid vanlig å innta kake og kos nesten hver dag, men som jeg alltid pleier å si: når hver dag blir fest og moro så forsvinner også noe av det spesielle… 

Så det er påske, det er tid for kos, og min oppfordring er ikke at du og din familie IKKE skal kose dere. Men at du heller tenker litt på hva HVA dere faktisk kjører i dere. Så miks feks noe sunt med noe litt søtt, og kos dere, MEN med MÅTE 😉 

GOD PÅSKE FRA TRENER’N I HOLLYWOOD 

Cornelis

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #fit #trene #lørdag #kosthold #iform #helg #mat #fest #Norge #blogg #hverdag #foto #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

5 kommentarer
    1. Ikke ofte jeg kommenterer på blogger, men her må jeg komme med en innrømmelse: klikket meg inn på saken fordi jeg forventet at du ville forby smågodt og var allerede mektig rasende da jeg begynte å lese – men dette er helt greit. Dette er jeg faktisk helt enig i. Tommel opp, godt at noen kan inspirere på denne måten også!

    2. Det er så sant! Vi burde ha aldersgrense på smågodt! Åja, hva skjedde med “lørdagsgodt” husker det var en greie da jeg var yngre. Men nå hamstrer jo folk godteri så ofte de kan ;P

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg