– 5 TING ALLE SOM ØNSKER Å BYGGE MUSKLER BØR VITE

Iform med Cornelis:

Her er min liste over de fem verste tingene du kan gjøre når du ønsker å bygge muskelmasse. La meg også gjerne vite i kommentarfeltet under om det er noe du har å tilføre på listen! 

1. Overtrener 
Ja, dette er en av de vanligste feilene som så mange gjør når en ønsker å komme iform og bygge ny og større muskelmasse. Dette er også hva som i mine øyne gjerne er hovedårsaken til at så mange også slutter å trene – for det verste man kan gjøre for motivasjonen og å “komme i gang” er å gå fra 0-100… For selv om det er bra å være motivert, er det ikke lurt å gå fra ingen ting til en masse trening rett over natten. Nå vil det for de av oss som har trent en god stund også være fordelaktig å ikke overtrene, om målet er å bygge ny og større muskelmasse. Få for eksempel på plass 3-4 skikkelig tunge, gode styrkeøkter i uka, og du vil oppleve at du lettere bygger både mer muskler og en sunnere, sterkere kropp! Ellers er også nøkkelordet kontinuitet viktigere enn noe annet. Så sats heller på å få til litt trening hele året igjennom, framfor bare å slite deg ut og bli lei etter de første par ukene…

2. Blåser i kostholdet! 
Det er en gåte for meg hvordan så mange tror at så lenge en bare trener hardt nok så kan man også spise så å si hva man vil. Nei, selv om du trener er det minst like viktig å fylle på med et sunt kosthold fullt opp av feks mye sunt fett og protein! 

3. Drikker like mye alkohol som før…
Lyst til å feste og drikke alkohol hver dag? Vel, da vil du i hvert fall ikke bygge “sommerkroppen”. Valget er ditt… 

Les også: Den beste treningen å utføre hjemme

4. Trener med feil øvelser og program utifra ens ønsker og behov
Som jeg liker å si så er det ikke noe treningsprogram som passer for absolutt alle [for da ville det egentlig ikke passet for noen..]. Så for deg som ønsker å bygge maksimalt med muskelmasse vil det være helt essensielt at du får tak i et treningsprogram som er optimalt for akkurat deg og dine behov, og ikke alle andres. 

bestill_treningsprogram

5. Forventer seg superformen over natten
Trening, og det å komme iform tar tid, og nei du vil ikke komme i superform over natten. Ved hjelp av riktig og hard trening, og et godt treningsprogram, vil du imidlertid kunne komme i drastisk bedre form på svært kort tid. Hvor kort spør du kanskje? Vel, det skal jeg vise deg, og gi deg oppskriften på, her på treningsbloggen i morgen… Så husk å klikke innom også i morgen tidlig for flere råd og tips! 

Cornelis

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #fit #trene #kosthold #iform #Norge #blogg #hverdag #foto #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

6 kommentarer
    1. Eneste som fungerer for meg er å få et treningsprogram. Ellers blir det bare cardio og veldig urutinert. Og den motivasjonen, den kunne jeg ventet hele livet på….. Jeg tror bare man må bestemme seg og bruke viljestyrken.
      Begynte trene i dag etter opphold siden januar (sykdom). Tror jeg døde noen ganger under økten, hehe. Men deilig å være i gang, og jeg vet jo at det bare er noen dager så begynner energien stige 😀 .

    2. Ville bare titte innom og takke for en finfin blogg. Masse gode tips og råd for effektiv, riktig og sunn trening…..Sooooo…Lets do this 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg