Fanatisk jeg?!?


Etter gårsdagens innlegg, der jeg tok for meg hvordan media pøser ut med saker om at man MÅ kose seg med usunn mat og drikke i helgene, har jeg blant annet blitt kalt “fanatisk”, fordi jeg mener vi nordmenn har godt av å trene og spise litt sunnere… La meg derfor dra det enda litt lenger (siden jeg visstnok allerede er “for ekstrem”); Vi nordmenn har ikke råd til ikke å kutte ned på kosen!

Les mer på: Corneliselander.com

Jeg har tidligere hørt utsagn som at jeg er en gledesdreper, kjedelig, og altså nå fanatiker. Problemet er imidlertid at jeg i realiteten ikke advarer nok om alle de farene vi nordmenn står overfor, eller fort vekk kan ende opp med. Amerikansk søppelmat flommer innover norske grenser som aldri før, og for en som ser det hele litt utenfra er det virkelig tid for bekymring… Norske barn og unge blir stadig tykkere og tykkere, og selv om nordmenn flest føler det skrives/snakkes mye om trening i media er sannheten at det ikke advares nok. Og rapporter og statistikk viser også at vi nok “exaggerate” vår egen innsats og hvor sunt og bra vi egentlig lever.

Les også: Gjør norske kvinner sterkere!

Verdens Helseorganisasjon (WHO) gikk nylig ut og advarte om at 75% av alle norske menn i nær framtid vil bli kategorisert som overvektige, og Folkehelseinstituttet la fram oversikt som viser at usunn mat og drikke nå er den største trusselen mot folkehelsa (langt forbi blant annet røyk og tobakk..). Men det er altså jeg som er fanatiske fordi jeg mener at helgene ikke bare bør bestå av å spise potetgull!?! Come on folkens! VÅKN OPP!! Jeg blir rett og slett skremt når jeg ser holdningene til enkelte, og sorry men en TRENINGSBLOGG bør ikke bestå av oppskrifter på hvordan du skal lage nachos…

Så ja, hvis det å mene at vi alle bør trene mer og spise litt sunnere er å være “fanatisk” så sier jeg bare; TAKK FOR KOMPLIMENTET! 

Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #trene #meninger #debatt #iform #treningsbloggen #trener #CornelisElander

6 kommentarer
    1. Er enig i det du skriver. Altså man kan kose seg, men man burde ikkje overdrive kosen. Man trenger ikkje alltid å spise godteri, og chips og drikke mye alkohol. Frukt og bær, og mye annet godt kan ofte være godt nok for kroppen enn alt annet. Men man skal ikkje droppe godteri hele tiden, vi har godt av litt sukker å.
      Ha en riktig fin kveld 🙂

    2. Problemet er dårlig hormonbalanse pga. fastfood kosthold og avhengighet til sukker. Som med alle avhengigheter er første steget å innrømme at man har en avhengighet.
      To elementer som ikke akkurat hjelper å velge sunt er alt sukker og drit de skal putte i maten uten å markedsføre ordentlig og tilgangen på faktisk sunn mat.
      Neste gang du stikker innom butikken og tenker “jøss, så mye det var her”, tenk om igjen et oar ganger. Butikken og leverandørene er 100% ansvarlig for hvilke varer du skal observere først og sist.

    3. Man ser litt annerledes på Norge og nordmenn når man har bodd/bor i utlandet. Mange som ikke er klar over det.
      Man lever i sin egen lille boble her hjemme og erklærer krig mot alle som ikke tenker eller handler som seg selv.
      Følger bloggen din og tar til meg mange tips som jeg tar med i treningshverdagen min.
      Selv koser jeg meg i helgene, sjelden med alkohol, men med litt for mye potetgull og godterier. Jeg er klar over det og innrømmer det.
      Det er ikke alltid endring er lett å ta til seg, men en dag er man klar og faktisk gjør noe med det.

    4. Hei Peder. Vet du definisjonen av narsissistisk, og hva baserer du din uttalelse på? At jeg ikke ønsker at folk flest skal bli lurt til å tro at det er bra å spise usunt, eller at man bør fokusere på å trene?…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg