Er dette det verste du kan si?


Sommerkroppen, helårskroppen, bikiniform, eller bare rett og slett “godt trent”. Hva enn du måtte ønske å kalle det er det viktig å promotere trening og et sunt kosthold, men det er det visst ikke alle som er enig med meg i.

Les også mer på: Corneliselander.com

Vi nordmenn blir stadig tykkere og tykkere, og særlig blant barn og unge ser vi at fedme og overvektstallene fortsetter å skyte i været. Samtidig er for meg som trener en evig kamp om hva en faktisk skal få lov til å kalle målet som så mange har. For å snakke om sommerkroppen er visst et av de ordene du bare bør slette fra ditt vokabular først som sist.

Verden faller fra hverandre
For mens det er krig og elendighet så å si over alt i resten av verden sitter mange i Norge og irriterer seg over bruken av et ord… Når folk imidlertid ber meg om å slutte å bruke ordet får det meg egentlig bare til å ville bruke det enda mer – for seriøst folkens; lar du deg irritere over bruken av ordet har du virkelig fritidsproblemer!

Les også: Den beste øvelsen du kan utføre hjemme

Riktige verdier og mål
Nå er det heller ikke min jobb å skulle fortelle folk hva de måtte ha som mål og ønske med egen kropp og helse, og veldig mange ønsker seg faktisk “sommerkroppen”, eller å legge ned en litt ekstra innsats nå før fellesferien setter inn. Og hva er egentlig galt med det? Jo da, man bør ikke bare trene rett før ferier og høytider, og jeg er den første til å mene at å trene hele året igjennom er viktig. Likevel skjønner jeg at ikke alle verken liker, eller har tid til, å trene hele tiden, og da prøver jeg heller å motivere og inspirere folk til å legge inn en litt ekstra innsats for eksempel nå rett før ferien begynner – for heller å prøve å inspirere dem til også å fortsette under og ikke minst etter ferien! Det viktigste er jo å prøve å spre treningsglede og en sunn livsstil, og kan det at jeg bruker ordet sommer******* få noen flere til å begynne å trene – så er jeg happy med det!

Så hva mener du? Er ordet “sommerkroppen” virkelig så ille, eller er det kanskje noen som er litt vel hårsåre?

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iform #Side3 #blogg #meninger #sommerkroppen #sk2016 #treningsbloggen #trener #CornelisElander

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg