– Ingen liker tykke jenter


– Ingen liker tykke jenter! Ja, det var beskjeden jeg mottok fra en innsender på Facebook siden her om dagen, som mente hun visste svaret på hva alle vi gutter/menn er på utkikk etter. Dette kom fra en kvinnelig leser, og det altså viktig å understreke at hun tar grundig, grundig feil!

Les mer på: Corneliselander.com

Vi gutter er nemlig akkurat som dere jenter, og der noen av dere kanskje liker store og muskuløse gutter er det andre igjen som nok foretrekker tynne og mindre versjoner av hannkjønnet. Det finnes altså (som med alt annet) ikke kun én fasit på hva vi liker, og noe som er viktig å vite for deg som eventuelt skulle føle at du har noen kilo “for mye”. For mange er det nettopp det som er sexy, og jeg mener det er viktig at vi ikke kjøper reklamens budskap om at alle bare skal komme i én form eller fasong. Nå tenker du kanskje at jeg skyter meg selv litt i foten, siden jeg her om dagen skrev jeg innlegget “Går det an å være feit og vakker på samme tid?” (noe som selvsagt var skrevet for å rette akkurat din oppmerksomhet mot et tema jeg mener det er veldig viktig å ta en debatt på), og mitt poeng er nemlig at en IKKE må være tynne for å være i form, men at vi som nasjon og folk bør legge til rette for at særlig barn og unge spiser riktig og beveger seg mer.

Les også: Norsk kosthold er ikke nok

Dette er nemlig eneste måten vi kan få bukt med fedme og overvektstallene som skyter til værs i Norge, men som beskrevet er det ikke hva BMI´en eller badevekten din måtte si jeg bryr meg om, men at vi jobber for at flere og flere bare oppnår generelt sunnere helse [og ikke nødvendigvis bare fokuserer på å bli “tynnere”]. God helse har nemlig ingenting med hvilken “størrelse” du måtte komme i, og som jeg også har beskrevet mang en gang kan en “større” person også være i mye bedre form enn en som er tynnere… Så meldingen fra trener´n din i Hollywood denne mandagen er at ja du bør trene og holde deg i form (for helsas skyld), men at du aldri må tenke at du ikke er bra nok selv om du skulle ha noen kilo “for mye”! Vi er alle skapt forskjellig, og det er nettopp det som gjør det så spennende å møte nye mennesker. For om alle var en tradisjonell  “Barbie dukke” [vel, også hun er blitt forandret med årene] så ville verden vært et ganske så kjedelig sted å leve…

– Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook
WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #blogginnlegg #hverdag #debatt #overvekt #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

16 kommentarer
    1. Huff!
      Ja det er jo virkelig noen som får sagt det.
      Hva skjedde med “skjønnhet kommer innenfra” og “det er ikke innpakningen som teller” ?
      Nei, enkelte må gå i seg selv i blandt og faktisk prøve å tenke gjennom om det høres like lurt ut når det kommer ut som det gjør inne i det lille hodet deres 🙂
      Bra blogg som alltid Cornelis!
      //Jørn

    2. Det finnes menn som liker overvektige jenter, men de utgjør en liten minioritet!
      Fedme er den vestlige verdens største samfunnsproblem, og det er utrolig viktig at vi ikke almineligjør det å være feit.

    3. Petter
      Det er jo ikke slik at jeg er tiltrukket av menn med mage heller, men det noen menn jeg har vært tiltrukket av som har mage. Personligheten er sexy nok til å dekke over det. (Og nei, det er _ikke_ fordi de hadde en masse penger osv osv.)

    4. Personlig liker jeg kun gutter med mage, store og kraftige. Gjør ikke noe om det er 20 kg ekstra. Tynne gutter og muskuløse gutter med six-pack har jeg aldri blitt tiltrukket av. Selv er jeg fit med six-pack nesten hele året 🙂 Så hver sin smak.

    5. Hei,
      ja heldigvis er det noen der ute for alle, for selv om de “fleste” menn syntes playboys sexbomber (og liknende) er behagelige for øyet, foretrekker de “fleste” av mannfolka “vanlige” damer dvs damer i klesstr small med A pupper, og jenter som meg i str L-Xl med DD pupper. og noen liker dem enda støøre.. mennesker liker nemlig ike andre mennesker utelukkende på bakrunn av kroppene, men på bakgrunn av personlighet. så selv om mange vil “ha seg” men Bimboer og Sex-Bomber… vil heldigvis de fleste ha et liv sammen med EKTE damer, med meninger, kropp, sminke, usminket, som spiser sjokolade, baker cupcakes og tilogmed damer som fiser.. akkura som vi damer vil ha ekte menn.. selv om både beckham og Orlando Bloom er kjekke å se på…
      hilsen fra ei lykkelig gift, småfeit jente på 30, Nordland, Norge!!

    6. Jenter med frodige former som min sønns mor…og min nye frodige kvinne….😊😊😊
      Jeg klarer ikke benrangel…
      Selv er jeg en gammel mann på 68…1,87 og 92kg.

    7. Grovbygde kvinner kan også være veldig pene. kroppstørrelsen i seg selv i så måte ville ikke spilt noen rolle. Ihvertfall ikke for min del. Det finnes dog en grense hvor det naturlig store og det modera/middels overvektige går over til å bli usexy. Ikke mange liker svære henge-valker og trippel-haker. Både menn og kvinner bør være fysisk aktive og prøve å bli den beste versjonen av seg selv. Å trene og gjøre sitt beste er alt som teller. Har du noe bilringer, men er fysisk aktiv og gjør ditt beste for å være i så god form du kan være? ta det med ro. Det er nok flust av folk som synes at du er en attraktiv person.

    8. Men hvorfor må modellene være 180 cm og magre hvis dette ikke er drømmefiguren? Hvorfor bruker man ikke gjennomsnittsdamer på 170 cm og 60 kg som modeller?

    9. Så bra at også menn deltar i debatten og nyanserer det hele litt! En sunn kropp i et sunt legeme er selvsagt det beste, og som du poengterer, større damer kan også ha sunne kropper! Det er bare så synd at alt skal være så ekstremt i begge retninger.
      Mona =)

    10. Godt vi er forskjellige! Selv er jeg et utrent beinrangel, men jeg ønsker meg kun menn som er litt større. Altså, litt overvektige. Menn med store muskler og sixpack har aldri vært attraktive i mine øyne. Jeg tror selvfølgelig dette ikke egentlig har så nye med utseendet å gjøre, men jeg kan rett og slett ikke fordra all tiden de legger inn i å trene!! En eks av meg hadde behov for å trene HVER dag, og flere ganger i flere timer. Godt Det er noen der ute til alle og enhver:)

    11. Jeg digger når guttene (eller mennene, da) har et par kilo for mye OG tydelige magemuskler. Aaah !

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg