Derfor går du lei av å trene


I dag skal jeg fortelle deg hvorfor du blir lei av å trene

Det er fredag, det er helg, og det nærmer seg snart jul. Dette er også den mest kritiske tiden av året, der mange legger på seg vekt de så vil slite med hele våren igjennom med å bli kvitt. Likevel er det på sofaen du legger deg framfor å løpe ned til treningssenteret, og grunnen til dette er ganske enkel:

Les mer på: Corneliselander.com

Du ser ikke effekt
Vi mennesker er gjerne late av natur, og merker vi ikke forskjell og forbedring i kroppsform og helse etter ganske så kort tid så går mange av oss også lei. Og personlig er jeg den første til å forstå nettopp det! For hvor lenge kommer du egentlig til å pakke treningsbagen, sette deg på bussen, t-banen, eller ta bilen til ditt lokale treningssenter for å trene om du ikke opplever merkbar effekt og resultater av alt arbeidet du legger ned? Trolig ikke så lenge. Og dette er nok én av de største utfordringene vi i treningsbransjen opplever om dagen, ved siden av å få flere til faktisk å begynne og trene.

Les også: Iform på 12uker

Så hvordan kan vi motivere deg til å opprettholde treningsmengden, og trene hele året igjennom? November og desember er gjerne rolige måneder på trenings- sentrene samtidig som dette også er tiden da alle virkelig burde trene og holde fasongen i sjakk [vi legger nemlig på oss mest i disse ukene, og “jule-kiloene” er gjerne også de vanskeligste å få bort igjen…]. Har du imidlertid gitt det noen uker, men du ikke opplever en markant forbedring i kropp og helse, er det klart det fort heller kan friste med en kakao i den ene hånda og fjernkontrollen i den andre [foran tv-skjermen hjemme].

Så hva er løsningen? Få et treningsprogram og oppsett som er tilpasset for DEG og dine behov! Jeg har over de siste ukene her på treningsbloggen satt opp løsninger som skal være optimale for enhver som ønsker å oppnå maksimalt med muskelmasse og en sterk, stram kropp. Om oppleggene som har blitt publisert her nødvendigvis er de beste for akkurat deg er likevel uvisst, og som jeg alltid sier finnes det ikke noe treningsprogram som passer for absolutt alle – for da passer det egentlig ikke for noen [selv om veldig mange i bransjen nettopp opererer med slike “one fits all” oppsett..].

Les også: Slik får du store armer

For om du ikke merker markant forskjell i styrke og kropp etter så lite som 4-6 uker på et nytt program; ja da vil jeg si at du trolig trener feil! Og dette kan altså igjen resultere i at du fort går lei, og avslutter før du egentlig har kommet ordentlig igang… Så ikke bare skylde på deg selv om du føler deg treningslei og har mistet motivasjonen, men få satt opp et program som passer for akkurat deg og dine behov! For akkurat nå er vi inne i den mest kritiske perioden av året – der mange spiser mer usunt og trener mindre enn noen gang – noe som igjen kan resultere i at du legger på seg uønsket vekt og fett som du så vil slite med å bli kvitt…

Så tren hardt og riktig utifra dine mål og ønsker, og legg grunnlaget for å bli motivert og å ELSKE å trene!

Stå på!
Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

#Nettavisen #trening #iform #bilder #Side3 #trene #mat #kosthold #kost #treningsbloggen #trener #CornelisElander

12 kommentarer
    1. Et annet godt tips er å gå til anskaffelse av en treningsloggbok for å få et overblikk av hva du egentlig gjør og oppnår. Mange titter fortsatt dessverre bare på vekta for å få en ide om de gjør det bra, og glemmer ofte å tenke at fett byttes ut med muskler om du løfter vekter.

    2. Cornelis, jeg har faktisk trent mye vekter før, men nå er det 6 år siden sist, overdrev med den meldinga her tidligere kun for å statuere et eksempel, hehehe.
      Men fra spøk til revolver: Skulle gjerne ha trent men har ikke tid akkurat nå og vet ikke om jeg klarer det heller, da jeg fikk meg en meget tung jobb som tømrer rett før sommeren, og en sadistisk sjef som svinger pisken på element husfabrikken (overtidsarbeid flere dager i uka).Sitter her nå med gangsperre i ryggen og biceps, tungt kroppsarbeid er meget bra trening det og…Men når det er sagt, er rimelig sterk enda, utrolig hvor lenge styrken henger i hvis man har trent en stund, hadde aldri holdt ut denne jobben uten bakgrunnen fra vekttreningen( i 15 år).
      Men hvem vet, i januar bruker byggevirksomheten å dale ned igjen, så kansje jeg hiver meg rundt å begynner å trene igjen, time will tell 🙂

    3. Tilbaketråkk: وکیل مهاجرت
    4. Tilbaketråkk: pk studies

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg