– Slik går du enklest ned i fett, og opp i muskelmasse


– Slik går du enklest ned i fettprosent, og opp i muskelmasse! 

Jeg får ofte spørsmål i sosiale medier og her på bloggen om hvordan jeg mener man enklest kan gå ned i fettprosent og bygge mer muskelmasse, og jeg skal i dag derfor beskrive hvordan du kan spise deg i bedre form samtidig som du kvitter deg fett og bygger mer muskelmasse. 

Les mer på: Corneliselander.com

Her er dietten som vil gjøre deg sterkere og strammere!
Mange har de siste årene begynte å sverge til metoden intermittent fasting, en metode der man blant annet gjerne dropper å spise frokost for så å innta alle måltidene over en begrenset periode av dagen. Men er egentlig dette den beste metoden for å gå ned i fett og bygge muskler på? Vel, personlig mener jeg nei

For de av dere som har fulgt meg de siste årene så vet dere at jeg er stor fan av å innta en daglig frokost, og jeg mener seg at dette er viktig å få i seg av flere grunner enn bare hva fettprosenten din eventuelt måtte vise på. På bakgrunn av dette har jeg derfor satt sammen min egen diett for optimal muskelvekst og mindre fett. 

Les også: Kom iform på 12uker!

Du bør spise frokost! 
Jeg er som sagt ingen fan å kutte dagens første måltid, og mener at det å få i seg en frokost når en står opp har flere helsemessig positive effekter som blant annet; økt forbrenning, økt energi, økt styrke, men kanskje enda viktigere mener jeg det vil ha flere positive effekter på både det mentale plan og på mange måter kunne være med på å forebygge stress. Det å gi seg selv en god, positiv start på dagen, og ikke minst det å sitte ned og spise et måltid (og som intermittent fasting burde ha fokusert mer på), mener jeg er utrolig viktig! For å koble av og stresse ned er nemlig velkjente metoder for både å kutte i vekt og fettprosent, og særlig sist- nevnte vil jeg si at har mer å si for magemålet enn hva enhver form for “diett” eller fasteperiode vil gi deg av effekt!

Les også: Grunnen til at du ikke får stram mage

Forkjempere av intermittent fasting metoden mener at det å faste, enten på daglig, ukentlig, eller mer sjelden basis kan ha mange positive sider, og at det vil få deg i bedre form og slankere – uten at du nødvendigvis skal være nødt til å spise hver tredje time. Problemet vil likevel oppstå når man går for mange timer uten å ha fått i seg noe næring, og følger du for eksempel 16:8 versjonen går det altså hele 16 [!] timer fra sist gang du satte deg ned og spist til du får lov til å innta noe på nytt… Og selv om dette kan sikkert kan fungere for enkelte, som kanskje bare har det å bygge muskler og oppnå en strammere kropp som jobb [se her alle de Hollywood stjernene som har benytte seg av metoden] vil det for de fleste med vanlige jobber og hverdag være en STOR utfordring å kunne få dette til. 

For ved å benytte deg av denne dietten vil du nemlig da måtte innta alt av næring og føde i de gjenstående 8 timene – noe som gjerne har en tendens til å være fylt av enten skole, jobb, og andre hverdagslige oppgaver. Å sitte timevis i strekk og bare spise er imidlertid en frynsegode de færreste gjerne kan unne seg, og når hele vitsen med intermittent fasting nettopp er at man skal gjøre “dietten” lettere mener jeg at du heller bør følge min metode. 

Cornelis´ diett for maksimal muskelmasse og mindre fett 
Min “diett” går altså ut på at du SKAL innta frokost, mens du imidlertid ikke skal behøve å spise noe før til middag igjen. Du vil altså da kun spise en STOR frokost og en veldig STOR middag, mens du resten av dagen bare behøver å innta drikkende føde, som for eksempel en restitusjonsdrikke med protein. 

Eksempler på hva jeg gjerne liker å innta til frokost 

Nå sier jeg ikke at min metode nødvendigvis vil fungere for absolutt alle, og som alltid ønsker jeg her å poengtere at ethvert kost- og treningsoppsett bør skreddersys og tilpasses den enkeltes mål og behov. Likevel vil dette i mine øyne være den enkleste og beste metoden for de fleste for å bygge maksimalt med muskelmasse, og ikke minst en strammere, sterkere kropp! Du vil heller ikke behøve å bruke mye tid på dette i en ellers stressende hverdag, og dette skal i tillegg være mulig for de fleste å gjennomføre dette på en enkel og grei måte!

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #søndag #mat #kosthold #helg #fit #fitness #trene #iform #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

7 kommentarer
    1. Først og fremst ikke det jeg spiser (dette er økologisk brød, brioche og havregrøt) og IKKE ment som “slankemat” men bra måte å starte dagen på. Som nevnt over er altså dette en del av min “diett”, og en måte [om du følger hele opplegget som beskrevet over] som for de fleste vil sørge for at fettet renner av og muskelmassen lettere bygges opp. Prøv det selv så får du se at dette trolig vil gi deg bedre effekt enn noe annet du har prøvd…
      Cornelis

    2. Står ingenting om HVA en bør spise. Fordeling proteiner/fett/karbs. Litt tynt innlegg. Slik går du ned i fett og opp i muskler: Spis frokost og middag, samt proteinshake. Voila!

    3. @Morten nå blir det helt umulig å si mengde med skkkerhet, MENS en generell metode/oppsett på HVORDAN man spiser lettere lar seg gjøre – noe nettopp dette innlegget handler om. Prøv å følge ideen, så får du nok se at det vil ha effekt 😉
      Cornelis

    4. Selvsagt er det ingen fasit for alle. Jeg er 178 cm høy, 70 kg og har ca 15% fettprosent nå. Jeg holder på å bygge opp muskler og jeg spiser ca 350 kalorier annenhver time fra kl 9 til kl 21 (det tilsvarer ca 6-7 måltider og 2450 kalorier). Omtrent 25% protein, 45% karbohydrater og 35% fett i snitt. Litt mer karbohydrater om morgen og litt mindre om kvelden. Håper at jeg gjør det omtrent riktig. Tiden får vise seg 🙂

    5. En stor frokost er vel ikke gunstig for overvektige som har en stillesittende formiddag på skole/jobb ? En stor frokost øker blodsukkeret og dermed fettlagringa?

    6. En “større” frokost, for så å bli etterfulgt av en lengre fasteperiode kan så absolutt fungere for de fleste – så lenge man bare også følger resten av mitt oppsett/ide.
      Cornelis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg