hits

- Slik gr du enklest ned i fett, og opp i muskelmasse


- Slik gr du enklest ned i fettprosent, og opp i muskelmasse! 

Jeg fr ofte sprsml i sosiale medier og her p bloggen om hvordan jeg mener man enklest kan g ned i fettprosent og bygge mer muskelmasse, og jeg skal i dag derfor beskrive hvordan du kan spise deg i bedre form samtidig som du kvitter deg fett og bygger mer muskelmasse. 

Les mer p: Corneliselander.com

Her er dietten som vil gjre deg sterkere og strammere!
Mange har de siste rene begynte sverge til metoden intermittent fasting, en metode der man blant annet gjerne dropper spise frokost for s innta alle mltidene over en begrenset periode av dagen. Men er egentlig dette den beste metoden for g ned i fett og bygge muskler p? Vel, personlig mener jeg nei

For de av dere som har fulgt meg de siste rene s vet dere at jeg er stor fan av innta en daglig frokost, og jeg mener seg at dette er viktig f i seg av flere grunner enn bare hva fettprosenten din eventuelt mtte vise p. P bakgrunn av dette har jeg derfor satt sammen min egen diett for optimal muskelvekst og mindre fett. 

Les ogs: Kom iform p 12uker!

Du br spise frokost! 
Jeg er som sagt ingen fan kutte dagens frste mltid, og mener at det f i seg en frokost nr en str opp har flere helsemessig positive effekter som blant annet; kt forbrenning, kt energi, kt styrke, men kanskje enda viktigere mener jeg det vil ha flere positive effekter p bde det mentale plan og p mange mter kunne vre med p forebygge stress. Det gi seg selv en god, positiv start p dagen, og ikke minst det sitte ned og spise et mltid (og som intermittent fasting burde ha fokusert mer p), mener jeg er utrolig viktig! For koble av og stresse ned er nemlig velkjente metoder for bde kutte i vekt og fettprosent, og srlig sist- nevnte vil jeg si at har mer si for magemlet enn hva enhver form for "diett" eller fasteperiode vil gi deg av effekt!


Les ogs: Grunnen til at du ikke fr stram mage

Forkjempere av intermittent fasting metoden mener at det faste, enten p daglig, ukentlig, eller mer sjelden basis kan ha mange positive sider, og at det vil f deg i bedre form og slankere - uten at du ndvendigvis skal vre ndt til spise hver tredje time. Problemet vil likevel oppst nr man gr for mange timer uten ha ftt i seg noe nring, og flger du for eksempel 16:8 versjonen gr det alts hele 16 [!] timer fra sist gang du satte deg ned og spist til du fr lov til innta noe p nytt... Og selv om dette kan sikkert kan fungere for enkelte, som kanskje bare har det bygge muskler og oppn en strammere kropp som jobb [se her alle de Hollywood stjernene som har benytte seg av metoden] vil det for de fleste med vanlige jobber og hverdag vre en STOR utfordring kunne f dette til. 

For ved benytte deg av denne dietten vil du nemlig da mtte innta alt av nring og fde i de gjenstende 8 timene - noe som gjerne har en tendens til vre fylt av enten skole, jobb, og andre hverdagslige oppgaver. sitte timevis i strekk og bare spise er imidlertid en frynsegode de frreste gjerne kan unne seg, og nr hele vitsen med intermittent fasting nettopp er at man skal gjre "dietten" lettere mener jeg at du heller br flge min metode. 

Cornelis diett for maksimal muskelmasse og mindre fett 
Min "diett" gr alts ut p at du SKAL innta frokost, mens du imidlertid ikke skal behve spise noe fr til middag igjen. Du vil alts da kun spise en STOR frokost og en veldig STOR middag, mens du resten av dagen bare behver innta drikkende fde, som for eksempel en restitusjonsdrikke med protein. 

Eksempler p hva jeg gjerne liker innta til frokost 

N sier jeg ikke at min metode ndvendigvis vil fungere for absolutt alle, og som alltid nsker jeg her poengtere at ethvert kost- og treningsoppsett br skreddersys og tilpasses den enkeltes ml og behov. Likevel vil dette i mine yne vre den enkleste og beste metoden for de fleste for bygge maksimalt med muskelmasse, og ikke minst en strammere, sterkere kropp! Du vil heller ikke behve bruke mye tid p dette i en ellers stressende hverdag, og dette skal i tillegg vre mulig for de fleste gjennomfre dette p en enkel og grei mte!

Sprsml og/eller foresprsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller flg meg ogs @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren p Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM



#Nettavisen #trening #fitness #sndag #mat #kosthold #helg #fit #fitness #trene #iform #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

7 kommentarer

Brdskiver med smr og en hvetebolle = slankefrokost??

Frst og fremst ikke det jeg spiser (dette er kologisk brd, brioche og havregrt) og IKKE ment som "slankemat" men bra mte starte dagen p. Som nevnt over er alts dette en del av min "diett", og en mte [om du flger hele opplegget som beskrevet over] som for de fleste vil srge for at fettet renner av og muskelmassen lettere bygges opp. Prv det selv s fr du se at dette trolig vil gi deg bedre effekt enn noe annet du har prvd...

Cornelis

Str ingenting om HVA en br spise. Fordeling proteiner/fett/karbs. Litt tynt innlegg. Slik gr du ned i fett og opp i muskler: Spis frokost og middag, samt proteinshake. Voila!

@Morten n blir det helt umulig si mengde med skkkerhet, MENS en generell metode/oppsett p HVORDAN man spiser lettere lar seg gjre - noe nettopp dette innlegget handler om. Prv flge ideen, s fr du nok se at det vil ha effekt ;)

Cornelis

Selvsagt er det ingen fasit for alle. Jeg er 178 cm hy, 70 kg og har ca 15% fettprosent n. Jeg holder p bygge opp muskler og jeg spiser ca 350 kalorier annenhver time fra kl 9 til kl 21 (det tilsvarer ca 6-7 mltider og 2450 kalorier). Omtrent 25% protein, 45% karbohydrater og 35% fett i snitt. Litt mer karbohydrater om morgen og litt mindre om kvelden. Hper at jeg gjr det omtrent riktig. Tiden fr vise seg :)

En stor frokost er vel ikke gunstig for overvektige som har en stillesittende formiddag p skole/jobb ? En stor frokost ker blodsukkeret og dermed fettlagringa?

En "strre" frokost, for s bli etterfulgt av en lengre fasteperiode kan s absolutt fungere for de fleste - s lenge man bare ogs flger resten av mitt oppsett/ide.

Cornelis

Skriv en ny kommentar

Hollywoodtreneren

Promote Your Page Too Norske blogger