Slik får du sixpack og stram mage!

14.06.2017 - 03:58 Ingen kommentarer


Sommeren er rett rundt hjørnet, og med det vil nok mange reise fra sitt lokale treningssenter, og legge ut på tur med lite treningsutstyr. Så hva gjør du når du er ute og reiser, men fortsatt har lyst til å bygge eller opprettholde en stram kropp og mage? Vel, her er da løsningen!

Last ned GRATIS treningsprogram her!

Cornelis Planke Pushups på Swissball
Som jeg nevnte overfor en Nettavisen journalist første gang jeg viste denne øvelsen; jo lengre tittel - jo bedre tar en øvelse.. Og dette er (uten å skryte for mye), en av de beste mageøvelsene du kan kjøre! For om målet ditt skulle være både å bygge muskulatur i overkropp (skuldre, bryst, og armer), jobbe med utholdenheten, og samtidig også stramme opp core og mage, ja da er DETTE øvelsen for deg!

Les også: Maten du bør spise for økt muskelmasse og styrke!


Slik gjør du: Posjoner deg på bakken (som i en vanlig push-up), men i stede for å ha føttene plantet på bakken plasserer du dem oppe på en Swissball. Dette gjør at du virkelig må jobbe med balansen under øvelsen, da ballen (i motsetning til bakken) ikke står stille? Hold denne posisjonen i ca. 20-30sek., og her er det viktig at du holder magen, hofte og rumpe opp, og ikke lar dem synke ned mot bakken. Utfør så en runde med så mange push-ups du klarer [for avveksling], før du så går tilbake til å holde plankeposisjonen igjen til full utmattelse.

Les også: Få GRATIS treningsprogram!

Riktig utført er dette en av de tøffeste mageøvelsene du kan kjøre, og trener du denne to ganger i uka framover, kan jeg love deg at du vil ha en stram[mere] mage denne sommeren!

#Nettavisen #trening #fitness #mat #trene #iform #morgen #mage #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

hits