Treningstips fra Hollywood 😎


Treningstips fra Hollywood 😎

bestill_treningsprogram

Under har jeg listet noen av de beste [og enkleste] tipsene som jeg bruker på mine klienter her i Hollywood, og som jeg tror du kan dra mye nytte av. La meg også høre i kommentarfeltet under om du har noen erfaringer og eventuelt meninger om disse!

Personlig anbefaler jeg generelt harde [men kortere] kardioøkter, og de fleste av mine klienter benytter seg derfor av geriljakardio som den beste måten å forbrenne uønsket fett på. Trappetrening er da også en av mine personlige favoritter – der du lett både vil kunne stramme opp, og styrke kroppen, med særlig fokus på rumpe og lår. Santa Monica Stairs er et av de mest populære stedene å utføre dette på her i LA, og man vil her finne trappene fulle av kjente og ukjente fjes fra tidlig morgen til sent på kveld.

Les mer på: Corneliselander.com

Skal du utføre trappetrening er mitt første råd at du bare går så mange trinn du måtte klare, for så til slutt å måtte begynne å løfte beina med armene. Dette vil ikke bare stramme opp bein, lår, og rumpe, men vil også sørge for at du forbrenner alt av overflødig fett så det griner! I tillegg er trappe- trening en av de aller beste veiene til en spretten bakende  – så her er det flere goder ved å utføre denne metoden 🙂

Matthew McConaughey under en treningsøkt i Santa Monica Stairs

Hyppige, men korte økter!
For de av dere som har fulgt meg en stund så vet dere at mitt motto er å trene hardt, kort, hyppig, og riktig. Og mange har rett og slett en tendens til å trene altfor lenge av gangen, med økter som tar så mye som 1,5 – 2 timer å utføre. Dette vil ikke bare bare at du rett og slett ikke kommer i mål med dine ønsker, men du vil etter hvert/kort tid også gå lei – så dropp å trene mer enn maksimalt 60minutter av gangen!

God treningseffekt handler nemlig mindre om mengde og mer om hyppighet, og det å trene kjempelenge av gangen gjør at man bare mister motivasjonen – i tillegg til at det altså gjerne virker mot sin hensikt.

Øker fettforbrenningen
Å trene oftere er bedre hvis du har et ønske om å forbrenne fett og øke i muskelmasse, og selv anbefaler jeg stort sett alle mine klienter å prøve å få aktivisert hver og én muskelgruppe minst to ganger i uka. Dette blir da også vanskelig å få til om du kun trener to økter totalt i uka. Noe av det du bør tenke på om du ikke skulle merke en kraftig forbedring på kroppsform etter noen få uker på et nytt treningsprogram er for eksempel; «trener jeg effektivt nok?», «spiser jeg magert og proteinrikt?», og ikke minst «stresser jeg kanskje for mye?» Alle disse faktorene har mye å si på sluttresultatet, og hvis du ikke merker en markant forskjell på kroppsformen etter så lite som 4-6 uker så trener du trolig feil utifra dine mål og ønsker!

Her er forøvrig noen av de øvelsene jeg selv liker å benytte på mine klienter:

1. Dips på kasser/benk

Alt du trenger her er en stol, eller en benk/sofa du har hjemme. Er du på et treningssenter kan du bruke stepkasser eller noen benker, men blir det for hardt kan du starte med beina på bakken til å begynne med. Dette er en av de beste og “enkleste” øvelsene for triceps, og her bør du kjøre minst tre sett med mellom 10-15 repetisjoner på hvert sett!

2. Stående roing med manualer, stang eller eventuelt to bøtter med vann.
Det er veldig viktig at du ikke har lut holdning i ryggen når du gjør denne øvelsen, og korsryggen skal holdes rett under hele bevegelsen. Ha en lett bøy i kneleddene, litt bredere beinstilling enn hoftebreddes avstand, og løft vekten parallelt med lårene opp mot mageregionen. Denne øvelsen er bra for både rygg, armer, og bakside av skuldre – og en øvelse flere bør bli flinkere til å benytte seg av. 
image
3. Utfall (eventuelt med vektstang)
Her er det viktig at du utfører øvelsen med rett rygg og at det bakre benet nesten berører bakken når du tar steget framover. Det fremre kneet skal ende opp i en cirka 90-graders vinkel, men kneet bør ikke gå over og forbi tærne [sett ovenifra] under bevegelse! 

4. Cornelis planke push-ups på swissball

En av mine signaturøvelser, og både elsket og hatet av kjendisene. Still deg i klassisk plankeposisjon med beina på ballen, og med overkroppen som i en vanlig pushup. Sørg for å stramme kjernen og hold planke posisjonen først så lenge du klarer (for eksempel i 20-30 sekunder, før du så senker overkroppen sakte ned mot underlaget og tar noen pushups for “avveksling”…  Push deg så opp igjen, og tilbake til plankeposisjon og hold igjen så lenge du klarer. Prøv å kjøre minst to runder på denne, og det er veldig viktig at både rygg, midje, mage og hoftene holdes oppe fra underlaget uner utførelse, og med én gang du kjenner at du begynner å «glippe» i kjerne og rygg bør du slutte og ta en pause.

LbU4eBUa4H4 (klikk på bildet for å se video og hvordan du utfører øvelsen)

Dette er en knallbra øvelse for så å si hele kroppen, og tar spesielt godt på mage, rygg og overkropp generelt. Dersom det blir litt vrient på ballen, kan du prøve med en bosuball, for mer stabilitet. 

Kontakt meg også gjerne direkte på email om det er noe du skulle lure på!
– Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #hverdag #iform #Norge #kosthold #fitness #blogg #blogginnlegg #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg