Fikk høre hun ville bli feit av å trene


Dagens innlegg er skrevet på bakgrunn av et innlegg min IformMedCornelis deltager Randi Annette (bildet over) postet på sin blogg tidligere i dag med tittel “Jeg fikk høre at jeg kom til å bli feit”. Innlegget hennes baserer seg på et utsagn fra en av hennes venner som mente hun kom til “å bli skikkelig feit” den dagen hun eventuelt sluttet med all den harde styrketrening vi nå har satt henne i gang med. Dette fordi personen mente at alle musklene da vil bli gjort om til fett.

Les mer på: Corneliselander.com

Dette er et utsagn jeg selv har hørt i mange år, og jeg har en del problemer (og svar) til dette. Først og fremst (og som min følger også selv svarte) når du virkelig har blitt bitt av treningsbasillen vil du trolig heller ikke slutte med å trene! Du vil fortsette, og problemstillingen om at “alle musklene vil da bli gjort om til fett” er derfor en helt uinteressant problemstilling. En annen ting er at det ikke er slik at muskler automatisk vil bli gjort om til fett så fort du eventuelt skulle slutte å trene, og denne ideen/forestillingen baserer seg nok mer på eksempler der enkelte har jukset seg til litt mye muskler på unaturlig måte, og at “musklene” derfor lettere kan bli omgjort til fett/drastisk slapp kropp. En annen ting er følgende, og mitt beste argument for at du ikke bør bekymre deg for dette; hvis du skulle velge å IKKE trene i det hele tatt vil du derimot ha fett med engang… Er det ikke da et bedre argument for å i hvert fall være i form så lenge du faktisk holder på??

LA MEG HØRE I KOMMENTARFELTET UNDER HVA DU MENER!

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #Side3 #blogg #meninger #trene #sk2016 #iform #treningsbloggen #trener #CornelisElander

6 kommentarer
    1. Dette er enkel teori. Spiser du mer enn kroppen forbrenner + trener mye styrke får du større muskler, og legger i tillegg på deg pga kalorioverskuddet. = Du legger på deg (delvis pga treningen som har gjort musklene større)
      De som opplever at de legger på seg i en treningsperiode, burde tenke over hva og hvor mye de putter i seg.

    2. Muskler kan ikke bli til fett, en muskelcelle og en fettcelle er to forskjellige ting, og den ene kan ikke bli den andre.

    3. Morgen fitness rutinen min er en blanding av meditasjon, yoga og isometrisk trening.
      Selv om jeg skal innrømme at for de uinnvidde, så kan det kansje bare se ut som at jeg tar meg en kopp kaffe og en sigg 😉

    4. Jeg har et stort problem med utsagnet om at man blir feit hvis man trener og får masse muskler og så slutter å trene.
      De som sier dette utsagnet, forstår de ikke at det er større sjanse for å bli feit om man ikke trener i det hele tatt?

    5. Issuet er som regel at om man ønsker å bygge muskler så spiser man ofte mer enn det du ville gjort til vanlig.. Om man stopper å trene, merk “om”, og fortsatt spiser samme mengde vil man raskt legge på seg fett. Men som det sies over her, en muskelcelle kan aldri bli til en fettcelle.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg