Ja, det er lov å være stolt!

Se disse flotte bildene fra en stolt tobarnsmor, og ja; hun har all grunn til å være stolt!

Les mer på: Corneliselander.com

– Å skryte er farlig”
“Jeg har gått ned 8kg. på ett år, og er så stolt at jeg sprekker. Men å skryte er jo farlig i dag”, forteller hun meg oppgitt, og jeg kunne ikke vært mer enig. Hvorfor er det egentlig sånn? Hvorfor plager det andre at man viser hva man har fått til med egen kropp og helse? Burde det ikke være lov å være litt stolt når man har fått til så mye?

 
Dette tok @Wenchebergslid1 12 måneder, og for en utrolig innsats og resultater hun har oppnådd! Ja, jeg mener det bør være lov å være stolt!

Les mer på: Corneliselander.com

#F***Janteloven har tatt av i sosiale medier, og daglig mottar jeg hundrevis av flotte bilder og bidra fra tøffe følgere som står opp mot mobbingen vi ser i samfunnet vårt om dagen. Får man til noe, eller gjør en god livsstilsendring skal man helst holde tyst, men hvorfor er det slik? Hvorfor skal vi ikke kunne vise fram hva vi har fått til, og som jeg har skrevet og uttalt tidligere er det jo valgfritt å følge… Om du da ikke klarer å være glad på andres veiene, så er det jo bare å trykke unfollow! Selv synes jeg imidlertid det er flott å se hva folk får til, og om jeg i form av mine oppfordringer og utfordringer, facebook siden og her på bloggen kan være med på å motivere deg – ja, da blir jeg bare enda gladere!

Så last opp et bilde i sosiale medier, og bruk gjerne #CornelisUtfordring, #F***Janteloven, og tagg meg @corneliselander!
Du får i hvert fall mange tomler opp og heiarop herifra!

– Cornelis


WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iform #bilder #trene #fredag #helg #treningsbloggen #trener #CornelisElander

4 kommentarer
    1. Hadde vært gøy med et gjesteinnlegg av vedkommende om hvordan hun har levd de 12 mnd med den ekstreme forandringen mtp trening og kosthold. Kjempe resultater!! Lov å være stolt, og skryte!

    2. Hei hei 🙂
      Har alltid vært en fotball håndball jente.
      Tidlig gravid som 18 åring. Barna mine er nå
      8 og 5 år. Gikk fra å jobbe på rema med fysisk
      Jobb til en sittestillende jobb som interiør og
      Kjøkkenkonsulent. Dette ble ett sjokk for kroppen. Kiloene raste på. Skuldre og rygg ble vond. Vekten viste da til slutt 82 kg. Grøss tenkte jeg. Med 100 % stilling i jobb og to barn ble det vanskelig med å få kommet seg på treningsstudio. Dette gjorde at jeg søkte mye på nettet. Blant annet denne bloggen har jeg fulgt lenge. Cornelis har rett når han sier at man trenger ikke syv dager i uken for å bli godt trent. Vi mekka oss en treningsbenk nede i kjellern. Stang og vekter var alt jeg trengte for å begynne. Veiledning igjennom blogg og youtube på utførelser av styrketrening. Jeg leste, prøvde og feilet innimellom. Jeg måtte finne noe JEG kunne leve med i en hektisk hverdag. Første halvåret var det 3 til 4 dager i uken. 2 timer hver økt og helkropps program. Da tenkte jeg ikke noe på kost enda. Skulle jeg tenkte veldig mye på kost samtidig i begynnelsen ville jeg ikke klare å yte. Jeg spiste vanlig. Trente meg opp noen muskler ihvertfall i 5 mnd før jeg i det hele tatt vurderte strengere kosthold. Deretter ble jeg strengere men alt jeg gjør er å spise mindre mengde. Holder meg til en godis dag i uken. Var veldig opptatt av å nå ett mål som det er mulig å leve med i lengre enn 14 dager. Målet mitt er ikke å bli diger. Målet er å være fit. Nå er jeg på en vekt jeg føler meg komfortabel i. Og nå gjelder det å vedlikeholde. Nå trener jeg fra 2 til 3 ganger i uken samt en fjelltur på helg med barna ofte. Jeg kommer langt med stang. Trener godt de store musklene.passer på å kjøre omtrent hver muskel 2 ganger i uken. På dårlige dager løfter jeg lettere men flere repetisjoner. Jeg dropper tv to til tre ganger i uken på kveld og trener i stede. For det er jo det folk gjør som oftest 😉 på jobb har jeg liggende 2 frivekter på 12kg hver. Så når jeg har mulighet i nellom kundene tar jeg arm øvelser der og rompe/lår på kvelden 😀 Jeg er ett rutine menneske med en streng oppdragelse. Hehe..faste dager på vasking av klær. En dag i uka handler jeg for en hel uke. Dette gjør at jeg faktisk får mye fritid 🙂 Å være mor hindrer meg faktisk ikke fra å trene. Tid finner man. Men viljestyrke og stahet har nok hjulpet meg 🙂 spiser vanlig mat i uka men har total kalori inntak i bakhode. Dette ble kanskje rotete innlegg men ble vanskleig med telefon 🙂

    3. Og ja jeg er kjempe stolt. Faktisk ser jeg bedre ut nå enn før jeg ble gravid 😀 Og når man når ett sånt mål så kommer man til ett punkt at man ikke ønsker tilbake. Trening hjelper på humøret mitt. Det hjelper å ha styrke i kroppen når det kommer til å leke å være aktiv med barna. Det hjelper i jobben min da jeg losser mye kjøkken 😉 ikke minst selvtilliten. Føler meg freshere nå som snart 30 åring enn da jeg var 18 🙂 hurra :)!

    4. Hei!
      Jeg er en jente på 19 år, og som elsker å trene. Har trent styrke i 3 år nå, og kjører ett styrkeprogram hvor 2 dager er underkropp, og 2 dager overkropp. Er også veldig glad i kortintervaller, og har derfor veldig lyst til å trene dette 15 min, 3 ganger i uka, feks. geriljaintervaller. Lurte på om du hadde noe formening om det å utføre geriljaintervall dagen etter en styrkeøkt på beina? vil musklene i beina få nok tid til å restituere seg om jeg kjører denne type intervall dagen etter? pleier å varme opp 5min, løpe 20sek x10, og 5min nedtrapping, 15min til sammen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg