Janteloven – det verste for folkehelsa!

Glem sukker, feit og usunn mat, og alle de andre negative påvirkningene vi opplever i hverdagen. Det som virkelig er med på å ødelegge helsa di er rett og slett JANTELOVEN!

Les mer på: Corneliselander.com

Ok, så hvordan kan et særnorsk fenomen ødelegge mer for helsa di enn farlig usunn mat, spør du kanskje? Vel, folk vet [stort sett] hvilken mat som vil være med på å ødelegge for helsa, en kan finne ut av hvor mye man trenger å trener for å komme iform, men janteloven? Nei, den er det faktisk lite å gjøre med…

Veldig ofte når jeg prøver å komme med positive meldinger og oppfordringer til folk flest blir jeg møtt av den samme, gamle regla; “han er for Hollywood”, eller “hvorfor skal han med bakoversleiken i Hollywood fortelle meg noe?”… De som kjenner meg personlig vet imidlertid at jeg kanskje er en av de mest beskjedene personene du noen gang kommer til å møte, og når folk faktisk leser det jeg har å si så pleier de fleste også å måtte innrømme at jeg nok ikke er så “klysete” som de kanskje først hadde trodd. En av de beste tilbakemeldingene jeg noen gang har mottatt var fra en innsender som etter å ha sett meg på 4-Stjerners Middag på TVNorge skrev dette; “Jeg har alltid trodd at du var en asshole douchebag, men du er egentlig ganske kul du!”…

F*** janteloven!
En setning jeg ofte ser og leser på manges oppdateringer og som # er ordene F*** janteloven! eller “drit i janteloven”, osv. Problemet er bare at janteloven sitter så sterkt i ryggmargen hos så mange at det dessverre skal mer til enn én privatpersons “opprør” for å få tatt den til livs… Vi trenger å gå sammen, styrke hverandre, og ikke minst slå ned på usaklig kritikk, og “call people out” når de benytter seg av denne mekanismen for å tie deg til stillhet eller trekke deg ned. Vi nordmenn trenger mer positivitet og å lettere kunne gi hverandre en klapp på skulderen og noen tomler opp, og jeg tror folk flest der ute faktisk er klar for å vise “janteloven” ryggen!

Les også: Bør damer ha muskler?

Så hva kan gjøres?
Vel, selv mener jeg at sosiale medier er en ypperlig arena [særlig siden mye av norsk media nettopp styrer av folk som elsker å benytte seg av “janteloven” for å gavne deres egne interesser]. og om vi da står sammen, støtter hverandre der, og faktisk gir hverandre noen tomler opp, smilefjes, eller hva nå enn av positive tilbakemeldinger du føler for å benytte deg av, så tror jeg det kan være en veldig bra måte å starte på! Særlig siden instagram og sosiale medier nettopp er noe “janteloven-folka” hater mer enn pesten 😉

Så her er min oppfordring til deg;
Last opp et tøft, “provoserende”, flott eller smilende bilde av deg selv på instagram i dag med ordteksten; F*** JANTELOVEN og tagg meg @corneliselander Så kommer jeg med tilbakemeldinger, og selvsagt mange tomler opp! Sammen om å bygge den beste versjonen av deg, og å få bukt med janteloven!

– Cornelis 🙂

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #instagram #bilder #janteloven #muskler #trene #byggemuskler #blogg #Side3 #treningsbloggen #trener #CornelisElander

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg