– Er det flott med damer som har muskler?


Da jeg i går kommenterte på et av #CornelisUtfordring bildene til en av mine faste [kvinnelige] følgere på Instagram, fikk det meg til å tenke; er det egentlig flott med damer som har muskler? Er det egentlig kult når jenter/kvinner er opptatt av å løfte tungt, og bygger en sterk og muskuløs kropp? Hell yeah it is!!

Les mer på: Corneliselander.com

Nå er det selvsagt slik at vi alle foretrekker forskjellige ting, og der mange jenter/ kvinner eventuelt måtte like menn med muskler er det andre igjen som nok ikke gjør det. På samme måte er det også med oss menn, og selv om jeg synes det er kult når en kvinne har bygd opp en sterk og flott kropp er det nok også de som foretrekker det motsatte. Likevel må vi alle kunne si at en dame med en sterk og godt trent kropp er flott, og vi menn må også tåle at kvinner generelt bare blir sterkere og sterkere! Selv synes jeg det for eksempel er herlig at man i dag finner [nesten] like mange av både det ene og andre kjønn inne i vektrommet på helsestudioene – for slik var det nemlig ikke for bare noen få år siden… Og dette er en trend/utvikling jeg ønsker sterkt velkommen! [huh, så du hva jeg gjorde der? 😉 ]

For sterke menn (og da snakker jeg ikke her bare om fysisk, men også psykisk) bør tåle sterke kvinner (og da snakker jeg ikke bare her om psykisk, men også fysisk…).


Følg @Linnbeateaunan og tusenvis av andre, flotte nordmenn på CornelisUtfordring på Instagram!

Heldigvis tror jeg tiden da “alle” damene bare sto på step maskin er over, og jeg håper og tror at de fleste jenter og kvinner i dag føler seg minst like velkomne og tilpasse i styrkerommet som oss gutta [?]. 

Og dette er faktisk også svært viktig siden riktig og nok styrketrening for kvinner er ekstremt viktig, særlig når man kommer litt opp i årene og trenger å beholde muskelmasse og opprettholde en sterk benbygning. Så sterke jenter og kvinner trener vi mer av, og noe i hvert fall jeg liker å se! 

Hva er din erfaring med dette? Og hva mener du om kvinner som bygger muskler? Flott, eller feil? La meg høre din kommentarer under! 

@CornelisElander

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #Side3 #Side2trening #treningsbloggen #morgen #meninger #kropp #treningsbloggen #CornelisElander 

25 kommentarer
    1. Jeg er en av de jentene som elsker å bygge muskler! Jeg synes damer med muskler er tøft og super fint! Synes ikke “for mye” er så veldig pent, slik som store bodybuilders men en kropp der musklene synes er super fint!!

    2. Damer med muskler er digg. Mest av alt digger jeg damer som jobber hardt på trening, uavhengig av om de er slanke, tykke, små pupper eller store pupper 😉

    3. Jeg liker ikke jenter som har tydelige muskler, og er lei av at samfunnet skal rakke ned på meg bare fordi jeg liker slanke damer med store pupper.

    4. Ikke det JEG skriver i hvert fall @Ærligheten Jeg bare påpeker at man må få lov til å være kvinne og ha muskler, og at vi bør kunne si at det er tøft – men som jeg også skriver folk liker forskjellige ting, og det må man få lov til 🙂
      God helg!
      Cornelis

    5. Jeg er opptatt av kropp og trener styrke 5 ganger i uken. Det jeg hater med å trene styrke er den uønskede oppmerksomheten dette medbringer. Da snakker jeg ikke om såre muskler eller steinhard hud i hendene. Jeg synes det er ubehagelig å prøve å komme gjennom økten mens jeg har 10 mannfolk i ryggen som åpenbart glor. Ikke et blikk, men stirrer, kommer med ekle utsagn og ler det vekk om du konfronterer dem. og jeg er så langt fra feminist som du får det…

    6. Jeg heier på jenter i styrkerommet av flere grunner: En sterk sunn kropp tåler mer, god helse er viktig. Bonusen er en stram og fin kropp. Og jeg slutter aldri å bli overrasket over hvor fort man får progresjon eller det faktum at man kan løfte mye tyngre enn man tror! 🙂 Også er det rett og slett gøy å holde på med, syntes jeg!

    7. Jeg synes muskler er maskulint og passer på en mann. Damer kan trene, men da foretrekker ikke jeg markerte muskler og struttende blodårer. Er glad I det feminine og da en stram formfull kropp.

    8. Jeg synes alle kroppsformer er fint, så sant man ikke er super overvektig, da dette er usunt.
      Selv elsker jeg en veltrent kropp på jenter. Jeg trener selv styrke 4x + i uken og elsker det , mest for treningsgleden , men blir ikke lei meg når jeg ser jeg får markerte muskler. Særlig skuldre. 🙂

    9. Er ikke i tvil om at formfulle Kate Upton er og foretrekke hands down isteden for ei jente med fitness kropp.

    10. Selv er jeg veldig aktiv når det kommer til trening og styrketrening. Ja en får strammet opp kroppen og man får en god følelse men en av de viktigste grunnen til at jeg trener er fordi styrketrening gir et svært viktig grunnlag når det kommer til å forebygge skader og det er svært viktig både innenfor næringslivet, idrett og generelt! 🙂

    11. Tilbaketråkk: click this
    12. Tilbaketråkk: pk studies
    13. Tilbaketråkk: Caco-2 cell model

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg