Cornelis Elander´s YouTube kanal


Hei alle sammen, og god søndag! I dag ønsker jeg faktisk å be deg som leser om litt hjelp, og dette fordi jeg nå ønsker å ta min YouTube kanal et par steg videre med daglige klipp og oppdateringer fra mitt liv og hverdag her i LA. Så er dette noe du kan noe om (YouTube altså) så er jeg evig takknemlig om du legger igjen dine beste tips og råd i kommentarfeltet under! 

Les mer på: Corneliselander.com

1. Først og fremst; hva ønsker du å se?
Dette er EKSTREMT viktig for meg å vite, da det jo er hva dere faktisk ønsker å se som spiller en rolle for meg. Så gi meg her gjerne en tilbakemelding, slik at jeg kan gjøre min kanal mer interessant for deg!

Selv følger jeg bare kun to youtube kanaler [som begge handler om biler.. Jepp, youtube er faktisk helt treningsfritt for min del], og når jeg skal slappe av og kose meg er det først og fremst bare min venn Shmee150 ´s kanal det tunes inn på… 🙂 


Hva jeg liker å følge/se 🙂 

2. Hvilket kamera/utstyr vil du anbefale meg å bruke?
Jeg har selv benyttet både speilreflekskameraer og annet mer “heavy” utstyr tidligere, mens jeg til daglig bruker jeg stort sett bare en iPhone6. Her ønsker jeg veldig gjerne å høre hva dine meninger og erfaringer er, og særlig hva som er best med tanke på lyd, lys, brukervennlighet, og ikke minst hva som er mest egne for youtube videoer. En del råd jeg selv har funnet der ute tyder på at mange mener en enkel camcorder (der du har mulighet til å ha skjermen vendt mot deg selv, slik at du lettere kan se hva du gjør når du faktisk også filmer deg selv) er å anbefale, og at for eksempel et speilreflekskamera ofte kan bli litt “for avansert” for et slikt format. I tillegg ønsker jeg å høre ders erfaringer med for eksempel GoPro og andre action-cameras. Er disse brukbare, og hva med lyden på disse? 


Er disse å anbefale? Og er lyden på disse bra nok?

3. Hvor lange bør klippene være?

4. Hvor ofte bør man oppdatere en YouTube konto? 
Både bloggen og Facebook siden min oppdateres daglig (om ikke flere ganger om dagen), men hva med en YouTube konto? Hvor ofte bør man laste opp materiale, og er kvaliteten viktigere enn hyppighet (altså bare legge ut noe når man virkelig har gjort noe “gøy”, eller sett noe fett)? 

Igjen tusen takk for alle eventuelle svar og råd, og tusen takk for at du også klikker innom treningsbloggen. Framover blir det i hvert fall mye mer videoklipp, både her på bloggen og min YouTube kanal – så stay tuned!

C0uveZC22Pw
Dagens klipp fra et lite stopp hos Sjømannskirken i San Pedro (for påfyll av sjokolade og risengrynsgrøt 😉 )
Cornelis

#Nettavisen #treningsbloggen #blogg #USA #søndag #video #Youtube #trening #trener #CornelisElander 

 

8 kommentarer
    1. Haha, lol! Det her har ikke noe med innlegget å gjøre, men du er klar over at annonsen på bloggen din er en big one pizza, og når jeg trykket inn her så er det “pizzaburger”. Ikke frekt ment, var bare veldig ironisk med tanke på hvordan blogg du har 🙂 Hehe

    2. Hei Cornelis! Dette høres supert ut!
      Jeg for min egen del kunne tenke meg å se videoer med tema kosthold/ernæring. forklaring rundt kosthold etc. I tillegg liker jeg veldig godt treningsvideoene dine. 👍 del gjerne dine egne rutiner på kosthold, trening og treningsprogram.
      Jeg har brukt GoPro kamera når jeg har gjort noen småklipp. Utendørs, så er disse utrolig bra! Innendørs må du bare passe på at du har på nok lys. Lyden er forbausende bra, spesielt til selfie-filming. 🙂
      Klippene kan gjerne være 5-10min, spørs hvor ofte du skal legge ut. En blogg bør være litt mer aktiv enn en YouTube-konto. Du kan evt gjøre en ukentlig update fra ukas høydepunkter og gjøre en 10min video? 🙂
      Lykke til, blir spennende å følge med!

    3. Hei Cornelis! Jeg kunne tenke meg å se videoer av dine egne treningsøkter. Et lite klipp av hver øvelse, samt at du forklarer antall sett/reps. Dette tror jeg kan gi god inspirasjon til nye øvelser for de mange som følger deg!
      I tilegg kunne jeg tenkt meg å få vite mer om ditt kosthold (og syn på kosthold) gjennom videoer. Lag gjerne “cookbook” videoer hvor du for eksempel lager et bra middagstips! Du kan også gjerne vise frem når du synes det er greit å unne seg noe ekstra 🙂 Kanskje kan du også lage “a day in Cornelis’ life” video, slik at vi får et innblikk i hvordan en typisk dag er for deg i Hollywood.
      Lengde på videoene er vanskelig å ønske seg, siden det kommer helt ann på innholdet. Blir uansett gøy å se hva du lager 🙂
      Keep up the good work!

    4. jeg synes alt det du skriver om er helt supert, men noe av det jeg savner er litt mer om kosthold, mat og retter du ser på som gode, sunne og proteinrike! Gjerne både frokost, lunch, middag, kvelds og mellommåltider 😀

    5. Tusen takk @Atle Lillesveen og @Magnus for flotte tips og råd. Setter veldig stor pris på dette! Følg med framover på bloggen for flere slike videoer og innslag 🙂
      Mvh
      Cornelis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg