Ned i vekt: Dette gjorde meg forbanna!


Da en av mine faste følgere fikk beskjed om at hun var blitt «brukbar» fordi hun hadde gått ned i vekt ble jeg rett og slett sinna, for man måler da vel ikke en persons verdi og “brukbarhet” utifra hvilken størrelse eller vekt han eller hun måtte ha!?! 

Følg meg også gjerne på Facebook!  

“Nå er du blitt brukbar!”
Ja, dette var meldingen hun fikk høre fordi hun hadde gått ned noen størrelser, og dette fikk meg rett og slett til å tenne på alle plugger og også legge ut en link om på Facebook siden min (som jeg fikk enormt med [positive] tilbakemeldinger på – så tusen takk til dere alle for det!). For hvordan kan noen si at en person er blitt brukbar fordi hun har tatt av noen kilo og vekt? Betyr det samme som at hun ikke var brukbar tidligere, og skal dette være en slags form for kompliment?

Les også: Skolene forgifter barn og unge med usunn og farlig mat

Ja, jeg liker selvsagt selv å fremme tøff trening og et sunt (proteinrikt) kosthold, men om folk ikke skulle ønske å følge mine råd, eller forøvrig kanskje har et ønske om å nødvendigvis å være størrelse 0 eller supert interesserte i å trene betyr ikke det det samme som at de er noe mindre «brukbare» eller verdt av den grunn! Og verden hadde da vært et ekstremt kjedelig sted å leve om vi alle så helt like ut! Ikke alle har nødvendigvis kanskje lyst på verken sixpack eller bicepsklumper på overarmene, og for å sitere en som kommenterte på et bilde jeg la ut av meg selv på Instagram en gang [etter at jeg akkurat hadde gjennomført en beinhard treningsøkt]; «æsj» 🙂 

Les også: Trening forlenger livet

Så la oss alle tenke oss litt om før vi kommenterer andres vekt eller størrelse, og vi er alle “brukbare” uansett hvilken størrelse, farge, kjønne, legning, etc. vi måtte komme i! 

God søndag fra Hollywood!
Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #kosthold #meninger #bilder #blogg #trene #Side3 #Side2trening #søndag #helg #iform #CornelisElander 

9 kommentarer
    1. Jeg hadde blitt også blitt sur om jeg hadde hørt noen si det til en person. Uansett hvilken størrelse man har, så er man ikke en bedre person av den grunn. Flott at du sier ifra 🙂

    2. Mulig du overreagerer på denne ordbruken. Det som muligens var ment var at noen gikk fra å være fysisk uinteressant til interessant for en persons preferanser. Det er faktisk ikke sånn at alle er “altetende” når det kommer til fysisk attraksjon.

    3. Nå steg du mange hakk opp på skala`n. Et menneskes verdi, sexappeal eller hva det måtte være, måles ikke utifra hvordan det ser ut. Mener man det, er det på tide å modnes. Raskt!

    4. Og de damene som er “veltrente” er “brukbare” kun for en ting…. Da er det kanskje bedre å være litt stor og bli sett for hele den man er, istedefor at menn kun ser deg for kroppen du har… Fint kvinnesyn…

    5. Beklager, Cornelis. Du er (heldigvis) ikke helt oppdatert på holdningene her på berget. En kvinne er tydeligvis verdiløs med mindre hun tilpasser seg standarden til enkelte andre kvinner: http://anettemarie.blogg.no/1423675671__n_er_jeg_litt_digg_t.html
      Det verste av alt er at en slik holdning blir akseptert. Med unntak av en del sinte kommentarer (bl.a. fra undertegnede) så har det ikke kommet noen kritikk av innholdet i bloggen verken fra media eller andre bloggere. Bloggeren selv ser ut til å bare bry seg om de meget få positive kommentarene. Det er tydelig at det er helt greit å være ekstremt sjåvinistisk hvis en selv er kvinne…

    6. Vet ikke hva Matti mener jeg, men at veltrente damer kun er brukbare for en ting? Synes ikke det er særlig hyggelig sagt heller.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg