– Gutter liker kun tynne jenter

– Gutter liker kun tynne jenter. Ja, dette var beskjeden jeg fikk fra en innsender på mail her om dagen, og det er viktig å understreke at dette faktisk også kom fra en jente (som mente/trodde hun visste hva alle vi gutter/menn liker og ser etter). Poenget er at hun nok ikke kunne tatt mer feil! 

Følg meg også gjerne på Facebook! 

Vi gutter er nemlig akkurat som dere jenter, og der noen av dere kanskje liker større og mer muskuløse gutter er det andre av dere som foretrekker tynne og mindre versjoner av hannkjønnet. Det er altså (som med alt annet) ikke kun én fasit, og noe som bør være noe å tenke på om også deg eventuelt skulle føle at du har “litt ekstra” på kroppen. For mange er det nettopp det som er rå sexy, og jeg mener det er viktig at vi ikke kjøper inn i reklamens verden der alle kun skal ha en form, shape, eller fasong. 

Nå tenker du kanskje at jeg som trener skyter meg selv litt i foten her, og at det jo må være god butikk for meg om så mange som mulig har et ønske om å miste mest mulig fett og/eller vekt. Sannheten er imidlertid at jeg heller vil være med på å hjelpe folk i form og oppnå en sterk og sunn kropp og det skremmer meg faktisk hvor langt mange (særlig blant de yngste der ute) er villige til å gå for å oppnå “drømmekroppen” – enten dette måtte være i form av å gå opp eller ned i vekt/muskelmasse.

Så meldingen fra trener´ n i Hollywood denne onsdagen er at ja du bør trene og holde deg i form (for helsas skyld), men at du aldri må tenke at du ikke er bra nok selv om du skulle ha noen kilo for mye! Og i hvert fall bør du ikke trene for hva du tror andre der ute måtte like, og at du ikke er bra nok selv om du her litt ekstra på for eksempel hoftene, rumpa, eller magen. Vi er alle skapt forskjellige, og ikke alle kan være “Barbie dukker”, og husk at (faktisk de fleste av oss [gutter]) ikke heller ønsker oss dette, men faktisk liker jenter med litt former og kropp…


#Nettavisen #trening #treningsbloggen #Side2trening #Side3 #CornelisElander 

Stå på! 
Cornelis  

19 kommentarer
    1. Kjempeflott artikkel! Synd at så mange jenter trur noe slikt. Humor og et fint smil har mye mere å si før min egen del.

    2. Enig @Gard og tror det er viktig at jenter/kvinner også hører det fra oss! Og forresten, takk for alle de flotte #CornelisUtfordring bildene du legger ut om dagen!
      Cornelis

    3. Flott at du som er en kjekk,flott og veltrent mann sier dette, flere menn/gutter burde si dette mye oftere! Altfor mange av oss jenter/kvinner som sulter seg, trener oss fordervet og aldri blir fornøyd uansett hvor bra vi måtte være, fordi vi tror dere menn vil ha noe annet en det som er realiteten. Alltid trent mye selv, er slank og veltrent, men aldri bra nok. Endte i en skikkelig alvorlig spiseforstyrrelse som jeg antakligvis må slite med resten av livet.Bra du sier i fra,du har stor gjennomslagskraft:-)

    4. TAKK for at du skriver det du har skrevet !! Vanvittig bra 🙂 Det er altfor sjelden gutter/menn sier noe slikt som dette. Så JA, jeg tror nok at veldig mange jenter/kvinner går rundt å tror at den ideelle kvinnen for menn, er super slank og gjerne med store pupper ! Heldigvis så er verden litt anderledes enn det, men det er ikke ofte noen sier dette. For oss jenter/kvinner så er jo også smaken helt forskjellig som du sier, men jeg tror ikke at vi tenker på at dere (gutter), har like forskjellig smak som oss.

    5. Tusen takk @BGB @Nikki og @Gunhild, både for hyggelige tilbakemeldinger, og at dere klikker innom bloggen!
      Jeg skriver bare sannheten, og hva jeg mener (som mange av dere skriver) det er viktig for jenter/kvinner også å vite; at vi gutter/menn er forskjellige, og ikke minst at VELDIG mange av oss foretrekker litt mer former og noen kilo ekstra her og der.
      Stå på, og tren fordi det er gøy og bra for helsen din, og ikke nødvendigvis fordi du/dere trenger å bli tynne[re]!
      Cornelis

    6. Phuuu… Ut fra overskrift hadde jeg tenkt til å gi deg en “nå må sånne muskelbunter som deg se til å holde helt kjeft for du vet tydeligvis ikke hva du snakker om” skyllebøtte… Men så leste jeg innlegget og så slapp jeg det 🙂
      Damer må slutte å tro at de vet hva menn vil ha 🙂

    7. JA den uttalelsen vitner om at man faktisk ikke har sjekket særlig nøye hos “målgruppen”. Det finnes selvsagt store variasjoner, og preferanser. Men mitt inntrykk er at generelt foretrekker menn (ikke gutter) jenter med fasong, ikke tykke nødvendigvis, men heler ikke for tynne. Kvinner som tar vare på seg selv og mosjonerer sånn relativt regelmessig og styrer unna overdreven bruk av søtsaker og junk kan alle sammen leve opp til menns favoritt bilde.
      Det er vel ikke uten grunn at Beyonce, Kim Kardashian, J.Lo, eksempelvis er bandt mange menns favorittkvinner. De har alle former.

    8. Det er viktig med en god helse, men med det menes ikke det å være så
      utrolig tynn.. Det fins folk som er veldig slank uten å være i god form, og man kan ha
      litt ekstra på kroppen, men likevel være “trent”. Det viktigste er en god helse, å være snill mot andre og ha noe i topplokket 🙂

    9. For et fint innlegg du har skrevet her =)
      Jeg roper høyt hurra for god helse, sunn innstilling, morsom trening og flotte mennesker i ulike fasonger =)
      God helg fra meg =)

    10. høre mange blir provosert det presset om å være tynn og alt det der ,synes det er litt rart siden eg får mer inntrykk av at mannfolk like enten litt chubby jenter eller fit jenter , men hvis hu bare er tynn , da komme folk med ”legg på deg” men sånn sier dem ikke til dei med trent kropp og dei har da smal midje og alt det der
      men tenkte på en ting , eg vil trene hjemme , vil ikke bruke penger på trening studio og personlig trener , men går det an å trene hjemme og trene opp ræva til å bli større og spretten ?
      min er liten 🙁 har jo blitt så inn med svære sprettrrumper , eg har i overkant liten , så litt usikker på om det går an å trene den særlig sånn at den blir mye større eller iallfall litt ,sånn at den formes finere i bukser/tights/skjørt/kjoler osv

    11. hei!
      for et inspirerende og motiverende innlegg!
      Det ER viktig å høre dette for oss jenter. Selv skal jeg være ærlig å si at jeg flere ganger har vært sikker på at det har vært ren løgn når jeg har fått komplimenter.
      Jeg tror mye av tankene vi jenter har om egen kropp er et resultat av ytre påvirkning fra media osv osv. når man da går med dårlig samvittighet fordi man ikke trener nok eller ser “perfekt” ut, føler man seg også deretter. man klarer ikke helt å tro på at noen synes man ser bra ut, for man ser jo ikke ut som man “burde”.
      samtidig kommer komentearene fra venner om at man ser godt gjerne i perioder man er smalere. kanskje er det selvtilliten som vokser når kiloene forvinner og musklene kommer til syne, slik at selvtilliten får en til å se godt ut.
      uansett, det er vanskelig å tro at man ser bra ut og vanskelig å tro at man er bra nok når man selv ikke føler det slik. tror dette er en laaang prosess.

    12. Jeg Har født 3 barn og er langt i fra noen steriotypen kroppsmessig.Jeg har fått meg ny kjæreste som jeg har vært sammen med en stund.Jeg undrer nå på hvorfor jeg til stadighet finner ut at han sitter og ser på fitness damer og perfekte jenter når jeg ikke er jeg ikke er tilstede. Betyr det at han ikke er fornøyd med meg og heller ville hatt en slik berte?Hvorfor må menn sitte og sikle på slik når de har en kjæreste som de elsker?Takker for svar.Det på virker min selvtillit veldig:(

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg