Jeg kan gi deg drømmekroppen på 2 timer!


Hva om jeg sa du kunne oppnå din drømmekropp på kun 2 timer i uka? 

Les mer på: Corneliselander.com

Ja, hva om jeg kunne gi deg drømmekroppen på to timer, og kunne fortelle deg at du trolig trener alt for mye i dag? Vel, det er nok trolig også det som er tilfellet… 

2 timer
Vi nordmenn trenger å bevege oss og trene mer, og helsemyndighetene har i likhet med meg lansert sin egen “aktivitets-hastagg” på Instagram; #Dine30 kaller de den (min er #CornelisUtfordring ). Likevel er sannheten at blant de som faktisk begynner å trene så er det gjerne en tendens til at man overtrener og trener for mye (i en periode), for så gjerne å gå lei og avslutte etter noen uker. Så hva om jeg da heller kunne “gi deg” det som måtte være din drømmekropp på kun to timer i uka? Vi har jo tross alt 168 timer til disposisjon totalt i uka, og de fleste benytter jo gjerne mer bare på tv-titting daglig (!)…

Noen av de flotte menneskene som allerede følger #CornelisUtfordring på Instagram! 

Ja, dette var spørsmålet jeg stilte en av mine flotte følgere på Facebook siden min her om dagen. Så hva om jeg sa nettopp dette – ville du tatt utfordringen? Ville du gitt meg to timer av din tid med maks innsats og vilje? 

Selv er jeg fan av korte, harde, men også litt hyppige[re] økter, og dette er også grunnen til at jeg gjerne setter opp og anbefaler 4-5 økter i uka á rundt 30-45min gangen til de fleste som kontakter meg for treningshjelp. Jeg mener nemlig at riktig styrketrening er veien å gå for de fleste, og med så lite som en halvtime om dagen (4-5 ganger i uka) bør også du kunne komme i mål med dine ønsker!

Så skriv for eksempel ut Årets råeste treningsprogram som jeg nå har gående på Side3, og ta det med deg på treningssenteret, eller kontakt meg også gjerne for bestilling av skreddersydde opplegg akkurat for dine ønsker og behov!

Stå på! 
Cornelis 

WWW.CORNELISELANDER.COM
 

#Nettavisen #trening #treningsbloggen #iform #CornelisElander  

5 kommentarer
    1. Hva er ulempen med å trene mer (bortsett fra tidsbruken)? Jeg trener selv 6-8 timer i uka og har ønsket progresjon med det.
      Drømmekroppen kommer forøvrig ikke av trening alene, 80% av den kommer med kost og søvn. Treningen gir bare den siste lille finishen.

    2. Hei @Lars og takk for at du følger meg og siden!
      Det er helt riktig det du sier at kostholdet er minst like viktig (eventuelt viktigere) for sluttresultatet som selve treningen i seg selv, og du kan fint trene mer enn den tiden jeg har oppgitt. Det er heller selvsagt ingen fasit som fungerer for absolutt alle, og det er viktig å understreke at ikke noe program/oppsett vil være perfekt for alle (og derfor jeg personlig alltid skreddersyr programmene for mine kunder).
      Likevel er det slik at de fleste som faktisk begynner å trene har en tendens til å trene for mye, og for de fleste (altså ikke alle) er det gjerne mest ønskelig/gunstig å holde treningsmengden nede i rundt 45min. På den tiden bør du (om du hovedsakelig kun utfører styrke) kunne være ferdig, og for de fleste vil altså dette både gi de beste resultatene og være mer motiverende.
      Igjen er det altså ingen fastlåst fasit som gjelder for absolutt alle, og er du happy med dine resultater og fremgang, og du ikke går lei eller føler for å forandre på noe – så er det bare å fortsette med det du gjør i dag. Stå på!
      Cornelis

    3. Hey Cornelius! Digger innleggene dine, og de har hjulpet meg mye under treningen. Jeg sliter litt med ubalansert styrke i armene, noe om gjør at den ene arma mi blir mye mer definert og “pumpa” mens den andre henger litt etter. Har du noen tips til å rette på dette? Er veldig frustrerende. På forhånd takk =)

    4. Hei @Eivind og tusen takk for det!
      Til spørsmålet ditt; først og fremst bør du kun trene med frivekter og manualer! Hopp feks over bicepscurl med EZ stang eller med kort stang i kabelapparatet, og benytt deg hovedsakelig bare av trening med manualer. I tillegg kan det være en ide å feks trene med en treningsparter, som lettere vil kunne passe på at du ikke tar i og bruker den ene siden mer enn den andre.
      Stå på, og hold meg oppdatert på hvordan det går!
      Cornelis

    5. @Eivind
      Som Cornelis sier er manualer fint for å balansere ulikt sterke armer. Ved enhåndsøvelser, begynn med den svake armen og ikke kjør flere repetisjoner med den sterke etterpå. Da vil den svake armen sakte med sikkert ta igjen den sterke og jevne det ut.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg