Fredagshilsen og en liten historie fra Hollywood :)

Fredagshilsen fra treneren i Hollywood, og et innlegg helt fritt for trenings mas og å gi deg dårlig samvittighet.. Jeg lover!

Det er fredag, det er helg, og det er på tide med litt “me time” som mange liker å kalle det. Selvsagt vil jeg alltid pushe på at du også skal/bør trene og spise sunt, men dette innlegget skal først og sist handle om viktigheten av å koble av og hente inn krefter – noe som i bunn og grunn også er noe av det viktigste du kan gjøre..

Følg meg også gjerne på Facebook! 

Her om dagen var jeg innom min lokale bank for å åpne en ny konto, og da den voksne damen i filialen spurte meg om hva jeg jobbet med fikk hun plutselig et veldig “alvorlig” uttrykk i ansiktet da jeg svarte “personlig trener”. – Jeg er redd for trenere, svarte hun, og fortalte meg om hvordan hun hadde engasjert én trener en gang som kontinuerlig sendte henne tekstmeldinger og maste om at hun måtte komme seg på trening.

Selv blir jeg overrasket om noen skulle være “redd” for meg, og jeg mener selv jeg er en av de minst skremmende personene du vil møte. Som trener er jeg heller aldri “slem”, men liker heller å bruke omvendt psykologi og metoder for å få mine klienter til å trene [mer] og bedre. Å skrike og plage folk iform tror jeg sjelden er veien å gå, og jeg liker personlig heller å få folk som aldri har trent tidligere til å få opp øynene for hvor lite som kanskje faktisk skal til, og heller få dem selv til å bli interessert og ønske å trene mer. En trener som maser og bare gir deg dårlig samvittighet vil kanskje få deg til å trene litt mer over en kort periode, men jeg tror likevel ikke dette vil vare over tid… 

Undertegnede med unge Indiana Jones 🙂 (forøvrig også en av de råeste brasilianske jiu-jitsu utøverne som finnes – mye tøffere enn meg 🙂 

Les mer på: Corneliselander.com  

Så tilbake til åpningen av dette innlegget; det er fredag, og det er på tide å kanskje slenge beina på sofaen og se én film eller to. Ja, du hørte riktig; “slemme-treneren” i Hollywood mener du bør få kose deg! Jeg mener med dette ikke at du nødvendigvis bør spise burger og pommes frites, eller helle nedpå med øl og masse alkohol, men derimot mener jeg altså at du [også] har godt av å kose deg og slappe av litt! For en utvilt person, som har hentet inn krefter og energi, vil også kunne gi bedre innsats på treningen. Og det er nettopp det jeg ønsker å høre fra deg at du gjør i morgen..

Så kos deg i kveld, og hent inn ny energi etter en lang og travel uke!

God fredag fra treneren i Hollywood! 

Cornelis  

#trening #helg #fredag #blogg #blogginnlegg #trener #CornelisElander #kosthold #treningsbloggen #bilder 

4 kommentarer
    1. Kjempe fint innlegg, Cornelis!
      Kan du lage et innlegg en dag om kosthold/mat, siden du skriver 99 % om trening på bloggen din? Ikke frekt ment(:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg