Spis deg til en stram mage!

Ikke så glad i å trene, men ønsker deg likevel en stram kropp og mage? Her er hvordan du gjør det, kun ved hjelp av å spise riktig:

Opp i muskelmasse, og ned i fettprosent

I dag skal jeg fortelle deg hvorfor trening ikke er raskeste vei til en stram[mere] kropp og mage, og hvordan du blant annet kan få mer energi og motivasjon av bare å SPISE riktig! Skal du ned i vekt og fettprosent så må du forbrenne mer enn du tar inn. Å bygge en sunn og sterk kropp er som alltid mitt råd, men om målet bare er å gå ned i vekt og fettprosent så er ikke nødvendigvis dette den kjappeste eller beste veien å gå. Da bør du nemlig heller starte et helt annet sted; på kjøkkenet!

Frokost
Personlig er jeg fan av å starte dagen på en rolig og fin måte, med en økologisk og sunn frokost. Dette er også måltidet der du også lettere kan unne deg litt flere kalorier og karbs, og hvordan en typisk “Cornelis frokost” ser ut kan du lese mer om her.

Mellommåltid(er)
Om du er en av de mange som kun spiser to-tre måltider om dagen, og disse hovedsakelig består av (til nød) frokost, lunsj, og middag, lær deg da et nytt ord; mellommåltid. For å få på plass den stramme, fine magen bør du nemlig spise oftere, og gjerne mindre av gangen. Og da er kun et par, tre måltider om dagen gjerne ikke nok for de fleste av oss.

Protein metter bedre
Protein metter nemlig bedre enn karbohydrater og fett, og vil også kunne hjelpe deg med å bygge og vedlikeholde muskelmassen. I tillegg vil det også kunne gjøre at du lettere forbrenner mer, selv i hvilemodus, så det å få i seg nok protein er ikke bare viktig for de av oss som ønsker å legge på seg muskelmasse!

Middag
Så er vi kommet til måltidet der du også med god samvittighet kan unne deg noen ekstra kalorier og karbs. Jeg vil likevel også her anbefale deg å styre unne for eksempel frityrstekt, eller overdrevent fettrik, usunn mat. Og selv om du spiser mat bestående av mange kalorier behøver ikke dette å være usunt!

Kvelds-/nattmat
Til kvelds kan det være lov med [bittelitt] mørk sjokolade, og gjerne litt nøtter og frukt.

Her er hvordan jeg spiser gjennom en vanlig dag:
Frokost: 1-2 egg, brød med magert pålegg
Mellommåltid 1: Cottage cheese, eller mager yoghurt
Lunsj: Kyllingsalat, eller annet proteinrikt og sunt (ca.300g)
Mellommåltid 2: Frukt og proteinbar á ca.20g protein.
Etter trening: Proteinshake á ca.25g protein
Middag: rent kjøtt eller fisk, og ris, søtpoeter eller pasta
Kveldsmat: Litt mørk sjokolade, frukt og nøtter

Har du spørsmål om kosthold eller trening? Send meg gjerne en direkte email!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg