Slik blir du kvitt “grevinneheng” på 10 minutter


Lyst på strammere armer, og for eksempel kvitte deg med det berømmelige “grevinneheng”? Slik gjør du det på kun 10 minutter!

Les mer på: Corneliselander.com

Jeg skriver ofte om hvordan man kan få store, sterke overarmer, men har etter hvert oppdaget at dette ikke er hva alle faktisk ønsker seg. Noen har rett og slett “bare” lyst på litt strammere armer, og en del av dere har etterspurt øvelser for å bli kvitt det beryktede “grevinneheng”. Her er da oppskriften på hvordan du får til nettopp det!

Les også: Den beste treningen å utføre hjemme

Dips på kasse, eller i apparat
Både menn og kvinner bør benytte denne essensielle øvelsen, som ikke bare vil gjøre at du strammer opp bakside overarm [triceps], men at du generelt generelt også bygger muskulatur og styrker overkroppen. I tillegg vil det å bygge mer muskelmasse også gjøre at du lettere forbrenner bort uønsket fett – så dette er en ypperlig og viktig øvelse å ha med i ethvert treningsprogram!

Slik gjør du: Plasser hendene på en benk eller kasse bak deg, og hold med strake armer og med beina hvilende strakt ut foran deg på en annen forhøyning (eller eventuelt på gulvet) foran deg. Senk kroppen ned, og pass på albuene peker bakover og ikke ut mot sidene. Løft deg så helt opp igjen til utgangsposisjonen, og repeter.

Kjør tre sett med så mange repetisjoner du klarer på hver.

Bicepscurl med manualer
Personlig er jeg veldig fan av å trene så mye som mulig med frivekter og manualer, da dette vil gjøre at du lettere bygger både kropps harmoni og ikke minst kropps symmetri. Og når det da kommer til armtrening er dette en du bare må ha med i ditt program uansett om målet er store, sterke, eller stramme overarmer!

Slik gjør du: Stå oppreist, mens du holder en manual på hver side av kroppen med håndflatene vendt inn mot overkroppen. Dra vektene oppover, mens du vrir underarmen i draget slik at håndflatene ender opp med å peke inn mot ansiktet på toppen av øvelsen. Skvis muskulaturen ordentlig sammen på toppen, og slipp vektene kontrollert og sakte ned til bunnposisjon igjen.

Kjør to-tre sett med 15-20 repetisjoner på hver arm, på hvert sett.

Cornelis Planke Pushups på Swissball
Folk elsker denne øvelsen, og stadig vekk mottar jeg både bilder på Instagram eller treffer på folk som benytter seg av denne når de er ute og trener. Grunnen til at denne er så viktig [om du ønsker tonede, stramme armer] er at den både strammer opp, styrker så å si alt av overkropp og armene, samt at den i tillegg også er å regne som en utholdenhetsøvelse. For best mulig effekt bør du avslutte ti minutters programmet ditt med to runder på denne!
Slik gjør du: Hold først planken så lenge du klarer (la oss si 20-30 sekunder), utfører så noen push-ups for «avkobling» (la oss 10 stk.), og gå så tilbake til å holde planken så lenge du klarer til full utmattelse! Utfører minst to sett på denne!

Og som alltid; del gjerne denne artikkelen med alle dine venner!

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

Cornelis


WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #hverdag #iform #blogg #Side3 #trene #bilder #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

7 kommentarer

Siste innlegg