Påsken avlyst!

Påsketider er for meg en koselig og fin tid, og normalt noe jeg ser fram, blant annet som en del av året der en lettere kan unne seg noe søtt og godt. Men i disse tider, der alt står på hodet og en ikke kan gå ut, gudstjenester avlyses, og “alle” allerede kaster i seg godt og snop uka lang – er da påsken egentlig avlyst? Vel, på mange måter er den det…

Les også: Den beste treningen å utføre hjemme

Selv om jeg selv ikke er kristen, føler jeg likevel for alle de kristne som nå blir stoppet fra å gå i kirken denne helgen. At enkelte også latterliggjør dem på nett gjør meg båe sinna og irritert. Normalt ville “påskemorgen” for meg personlig gjort at jeg var fysen på norsk sjokolade og gjerne slappet av på sofaen med én [eller to] gode filmer. Men denne påsken er annerledes. Ikke merker jeg nå lenger stor forskjell på om det er mandag eller lørdag heller. Så om det er påske, pinse, 17.mai, eller noe spiller liksom ikke lenger så stor rolle… Dessverre ;(

Les også: 12uker til superform

Ja, jeg håper dette marerittet vi alle nå opplever snart tar slutt, og at vi alle kan gå tilbake til normale uker og hverdag. Oh, heck. Akkurat nå hadde jeg faktisk blitt takknemlig for en vanlig, lang arbeidsdag og mandag igjen… 🙂 Hva synes du om å være hjemme i coronaepidemien, og hvordan takler DU det? Har du også forslag til smarte ting en kan gjøre nå i påsken [for å få opp humøret] så la meg gjerne vite i kommentarfeltet under!!

 

Cornelis



2 kommentarer
    1. Det er bedre å være hjemme i noen få uker, enn at et annet menneske blir smittet og faktisk kan være i fare for å DØ, den personen får kanskje ikke oppleve disse ukene! Og kanskje jeg har missa noe eller, men man trenger faktisk ikke gå i en forbanna kirke for å be til gud og høre på påske gudstjenester. det er sikkert noe på nettet man kan sette på hvis man føler så utrolig stor trang…Se etter LØSNINGER, ikke lag unødvendige PROBLEMER som ikke trenger å være der. Påsken kommer uansett om du vil eller ikke, påsken kommer til tross for Korona viruset, Påsken kommer om du er i en forbanna trang kirke eller ligger i senga og snorksover.
      Vis hensyn og beklager for å si det men, bruk hode til å tenke med, det er ikke bare til pynt. Skap løsningene, vi lever i 2020. Vi har teknologi og telefoner, bibel har de ekstrem kristne sikkert hjemme og!
      Det som gjør meg forbanna er slike folk som deg som MÅÅÅÅ prøve å lage problemer og klage.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg