Nå er det IKKE viktig å trene

Hei kjære leser. Jeg vil i dag skrive litt om hvorfor trening nå ikke lenger er viktig…

 

Vel, først og fremst vil jeg bare si at jeg så klart håper du fortsetter å trene! (Ta også gjerne kontakt her for treningsprogram og hjelp her). Poenget mitt i dagens innlegg er imidlertid litt om situasjonen her i USA, og verden ellers.

Norge er et lite og trygt land, og uansett om vi nå står over en av de største epidemiene i manns minne og alt står på hell, så går nok det meste bra og Ok i hjemlandet. Her i USA er situasjonen en litt annen, og jeg vil i dagens sak derfor fortelle deg litt om hva som nå skjer her:

Her om dagen tok jeg nemlig turen til mitt gamle nabolag Santa Monica, ved kysten av LA her i California. Aldri før har jeg sett så få (jeg så ikke noen) “normale”, men så mange hjemløse… Alle restaurantene og butikkene på den kjente turist gata Third Street Promenade var stengt, mens bybildet ellers florerte av hjemløse som satt i sola og spiste matrester og det de kunne finne 😢

Lei av å se filmer og TV serier hjemme hadde jeg nemlig kastet på meg joggeskoene og kjørt ned til vannet for å trene litt i sola. Synet som møtte meg var imidlertid rett og slett hjerteskjærende, og med et fikk jeg dårlig samvittighet og skyldfølelse for å ha “sytet” over min ganske behagelige tilværelse i mitt trygge og fine hjem..

Nesten 17.000.000 har blitt arbeidsledige her i USA de siste tre ukene, og trolig bor rundt 100.000 på gaten bare her i LA hver eneste natt.. Titusenvis av amerikanere har også mistet livet sitt til denne usynlige fienden, og da er ikke våre ønsker om å trene det aller viktigste – for å si det mildt…

Jo da, jeg vil fortsette å prøve å motivere DEG til å trene MER. Men i disse dager er det strengt tatt ikke det som virkelig teller, og la oss alle heller hjelpe med å prøve å fikse denne situasjonen så godt vi kan…

Også dette vil ta slutt, og ting vil bli bedre [snart]! Men i mellomtiden bør du være forsiktig, og heller bare lytte til rådene som blir gitt.

Ha gjør DU akkurat nå i denne krisen for å få dagene til å gå “rundt”? 

Cornelis 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg