Late nordmenn…

Søndag, tid for kos, og å slappe av. Men er du nødt til å dytte i deg sjokolade, potetgull, og ligge på sofaen? Nei, vi nordmenn begynner å bli litt for late…

Da jeg var liten var sjokolade og søtt noe en gjerne bare fikk en gang i blant. Som til bursdagsfest, fredagsgodt, og feks til påske. I dagens samfunn ligger vi alle og slapper av foran TV’en nesten hver dag, bestiller maten på døra, og/eller heller nedpå med brus og potetgull. Ja, jeg gremmes litt når jeg tenker på hvor late vi alle er blitt (meg selv inkludert), Og tenker litt på hva våre besteforeldre ville ha tenkt om de som unge så hvordan vi lever i dag… Fortjener vi egentlig å være så slappe, daffe, og gjøre så lite? Hvilken krig og verdensfred har vi kjempet for, og på hvilken måte har vi liksom gjort verden noe bedre? 🤷🏻‍♂️

Hva mener du? Har vi det rett og slett for godt, og på tide å gjøre noe/stå på litt?

6 kommentarer
    1. Bestiller aldri mat på døra, liker ikke brus, tv er kjedelig så det dropper jeg. Kanskje du som behøver å endre på ting? 😁For mye amerikaner i deg nå.

      Jeg husker forresten min bestemors utskeielse til helgen. Neida, ikke sjokolade. En pose potetgull til 1 kr. De inneholdt vel 20 gram, de små? Det var nok for henne. Et eller annet sted på veien forsvant de små posene og de små flaskene på 0,33 l brus. Ikke rart folk får i seg for mye.

      1. Hehe, jeg gjør ikke noen av de tingene selv [selv om også jeg sikkert er latere/mindre flink enn hva våre forfedre var)… Poenget mitt var nettopp å poengtere denne utviklingen, og at det er på tide å gjøre noe. Noe er galt når folk bestiller McD på døra!! 🙁

    2. Okei, Nordmenn har blitt for late? Så du har da altså overvåket hvert eneste menneske i norge du da og sett hvordan de lever livet sitt?? Umm, har du fått i deg noe du ikke tålte? (Og nei, jeg er ikke en av de som trykker trynet fult av junkfood, sjokis, brus, osv. 🙂 ) og jeg forstår ikke hvorfor du skal stikke nesa di i hva andre holder på med, konsentrer deg heller om DITT LIV OG DEG SELV, ikke alle andre, det klarer de heeelt selv…
      Og bare fordi folk velger å spise junk food midt i uka og kose seg, så betyr det ikke at de er “Late” som du refererer til.
      Og mens vi er i gang – hvordan vil du beskrive “Lat” egentlig? at hele norge ikke er noen tragiske BodyBuildere som ser altfor høyt på seg selv? Nei, vettu hva!
      Lat er nemlig en beskrivelse på en person som ikke gidder å anstrenge seg og arbeide, det vil da si at du tror hele norge er uføretrygda og ligger i senga i piss og dritt, utsulta fordi de ikke gidder å anstrenge seg. (Reise seg og gå rundt i huset er også en aktivitet 😉 Aktivitet er all fysisk bevegelse du gjør 🙂 )
      La folk få leve livet sitt og konsentrer deg heller om DEG SELV OG DITT LIV! Makan til tull du skulle spytte ut på nett da…
      HÅPER dette var ment som en utrolig tragisk dårlig spøk, for om du var alvorlig nå, så synes jeg egentlig synd på deg…

        1. Vi kan jo le da, Cornelis.
          Sånne kommentarer lyser opp hverdagen min ihvertfall (folk har for lite å gjøre), hahahaa 🙂

    3. De har kjempet og arbeidet hardt for at nettopp vi skal kunne ta litt ekstra stunder hvor vi nyter livet. Anstrengelse og stress er vel ikke sunt for kroppen heller?

      Verden, inkludert Norge, er i stadig utvikling og dermed vil andre type problemer dukke opp. Bedre at problemet ligger i en ekstra pose potetgull og mat levert på døren enn at viska være redd for neste flyalarm 🙂 er du ikke enig i det?

      Viktig slik du gjør, minne folk på hvor godt vi har det, men fortsatt røre på kroppen for å opprettholde en sunn livsstil!! Så takk!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg