Kroppspress: Verre for gutter enn jenter!

Til dere som eventuelt måtte mene det er mer slanke- og kroppspress overfor damer enn det er overfor gutter og menn har jeg følgende utfordring; Hvor mange “plussize” og curvy MANNEMODELLER eller profiler klarer dere å finne på Instagram?

Les mer på: Corneliselander.com

De siste årene har det vært mye snakk om såkalt “kroppspress” i norsk media og samfunn, og samtidig som stadig flere sliter med nettopp fedme og overvekt er det også mange som føler at samfunnet bare er fokusert på det “perfekte”. Når du scroller gjennom sosiale medier er dette lett å forstå, og personlig mener jeg dette presset ikke bare gjelder om å være så tynn og slank som mulig – men vel så mye er det et jag etter kroppsformer og fasonger som i realiteten ikke er mulig å unngå på normal måte (se her de siste års trend med den typiske Kim Kardashian rumpa, og du forstår kanskje hva jeg sikter til..). Som jeg har skrevet om tidligere blir jeg nemlig oppgitt når jeg ser jenter legger ut bilder med hastag #squats og du som trener vet at rumpa IKKE skyldes klassiske knebøy og mark. Det samme gjelder gutter/menn som legger ut bilder der testosteronet nær sagt spretter ut av blodåren, og du vet at nei resultatet skyldes IKKE sunn mat og trening…

Samtidig som jeg ser at det er et økende press rettet mot både jenter og gutter må jeg likevel understreke at jeg oppfatter det som hakket verre overfor særlig de yngste gutta i dagens samfunn. For som jeg skrev i ingressen; ta en tur innom feks Instagram og se hvor mange curvy, store, og flotte damer du kan finne (svaret er mange – og det er bra!). Prøv så å gjøre det samme for gutter og menn, og svaret er at det ikke finnes…

Cornelis

1 kommentar
    1. Da får de kanskje manne seg opp og begynne kampen for retten til valker, de også..slik jentene har gjort. 😏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg