Her er julematen du IKKE bør spise


Her er julematen du IKKE bør spise!

Les mer på: Corneliselander.com

Ok, så nå tenker du sikkert at jeg skal være streng og nevne alt av sukker, fløte, kos, og hygge, men da vil du altså ta feil. Du bør nemlig ikke telle kalorier eller tyne deg jula igjennom med kun slankemat og grønt. Men det er allikevel noe jeg håper du ikke vil spise…

Selv går jeg alltid for en proteinshake litt tidligere på dagen (selv i jula), og mener det heller ikke er noe i veien med å spise litt sunt som litt nøtter og annet godt også julehøytiden igjennom. Samtidig vil jeg at du nå virkelig skal kose deg, og gjerne med litt flere karbs og kalorier enn du kanskje inntar ellers i året – det er nemlig bare bra for både humøret og kosen nå i jula! Jeg ønsker altså at du IKKE skal sitte og telle kalorier, men det er imidlertid noe jeg håper (og tror) du likevel vil droppe.

HURTIGMAT
Fastfood, eller på godt norsk “hurtigmat”, er nemlig noe jeg håper du ikke tyr til, men hva fikk meg så til å tenke på det spør du kanskje? Vel, etter å ha sittet på YouTube og sett litt videoer fra Japan (mitt favorittland!), fikk det meg nemlig til å tenke og reagere på dette. Du skjønner, japanerne er STORE fan av å gå på KFC til jul (jepp, du leste riktig). Og hurtigmatkjeden er faktisk Japanernes favorittmat til jul. Ja, faktisk booker de bord og legger inn bestillinger på menyene lang tid i forveien 😱

For som de sier i Japan; ‘Kentucky for Christmas!’, eller
Kurisumasu ni wa kentakkii!

Ok, nå skal jeg ikke påstå å vite kvaliteten og innholdet i akkurat den japanske versjonen av KFC, og kanskje er den like bra som McD i Frankrike, altså bra. Men er det laget på samme måte som KFC i USA ville jeg derimot holdt meg langt unna…

Viktigheten av SUNN, hjemmelaget, men kaloririk mat
Ok, så nå tilbake til overskriften og hvorfor jeg er så stor motstander av hurtigmat generelt, og til jul spesielt. Jeg mener nå nemlig at du gjerne må hive nedpå med så mye kaloririk og feit mat du bare vil [de neste få dagene], men det bør i mine øyne være sunn og hjemmelaget! Så kos deg nå masse i jul, og spis og drikk alt det du måtte ha lyst på. Supplementer også gjerne med litt nøtter, en proteinshake til lunsj, og noe annet sunt og godt kanskje litt tidligere på dagen, men hold deg altså LANGT unna alle former for hurtigmat. For det skaper verken gode minner eller hyggelige julestunder.

HVA SKAL DU SPISE PÅ JULEAFTEN?

– Cornelis 

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #trene #helg #jul #iform #Norge #blogg #blogginnlegg #trener #CornelisElander

5 kommentarer
    1. Hos oss blir det ribbe med alt tilbehør! Ikke min favoritt, men tradisjon! Det betyr ikke så mye hva du spiser en dag i året, men det viktigste er hva du spiser de andre 364 dagene i året! God jul!!

    2. Jeg skal kose meg med pinnekjøtt , multekrem det har jeg vokse opp med .Er så lei hele ribba ,grisen kan den som ønsker det ha for seg selv .Misunner dem ikke .God Jul og nyt maten det er jul bare 1 gang i året .

    3. Etter at mine foreldre gikk bort, så laget vi en ny og egen tradisjon med viltkjøtt.. Julaften i år ble det reinsdyrskav med viltsaus og masse gode grønnsaker.. Noe alle spiser her hjemme

    4. Her ble det hjemmelaget linsestek fyllt med grønnsaker, kålrot stappe og poteter 🙌 pluss hjemmelaget riskrem til dessert 😋

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg