Flat mage på 4 uker!

Som de flest har du sikkert lyst på en flat og stram mage, og det sikkert gjerne før jul- og nyttår. Her er da hvordan du faktisk oppnår det!

Cornelis hjelper deg i form!

For å oppnå en stram og fin mage kan du ikke bare kjøre crunches og situps alene, men du trenger like mye å trene opp både side- og støttemuskulatur som du trenger å spise sunnere og riktig. I dagens innlegg vil jeg imidlertid fokusere på hva og hvordan du trener å trene, så kommer jeg med en ny sak angående kosthold og eventuelt andre tips i ny sak for i morgen – stay tuned!

Pushups med sidevri


For å få trent hele magen, også sidene og støttemuskulatur, bør du for eksempel benytte deg av pushups med sidevri. Dette er med på å styrke både mage og overkropp generelt, og vil sørge for at du virkelig får angrepet den vanskelige core´n på en gunstig måte!

Cornelis planke pushups på swissball


Øvelsen jeg har valgt å kalle “Cornelis planke pushups på Swissball” har blitt en hit blant mange, og faktisk ser jeg nå mange benytte seg av denne spesielt på SATS [når jeg er innom der], og ikke minst på sosiale medier 🙂 Øvelsen er en kombinasjon av planke og vanlige pushups i kombinasjon der du starter med å plassere beina på en swissball, og dette er trolig en av de beste måtebåde ne å kombinere core, balanse, utholdenhet, og bryst/triceps trening på i en og samme øvelse. Ofte blir den også benyttet av mine klienter når de er ute å reiser – da alt man trenger er en treningsball.

Crunches på matte med ball

Slik gjør du: Ligg på en treningsmatte, mens du holder en treningsball foran brystet. Løft øvre del av ryggen opp, mens nedre del hele tiden har kontakt med bakken. Senk deg så tilbake og repeter.

Rygghev

Som jeg har uttalt mange ganger tidligere; du kan kjøre situps og crunches til du blir blå, men trener du ikke også ryggen vil du IKKE få det til! For best mulig effekt bør du nemlig alltid angripe begge sider, så på samme måte som biceps aldri vil bli stor og sterk uten at du også trener triceps, bør du heller aldri droppe rygg treningen om målet er en stram og fin mage! Fordelen med rygghev er også at du nær sagt kan trene dette hvor som helst. kun ved hjelp av for eksempel en swissball.

Les også: Trening for folk med baller

Tren hardt og riktig folkens! Og før du vet ordet av deg har du både en stram og fin mage. Og det før jul!
Cornelis

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg