– Du er skikkelig overvektig og feit!


Hei folkens, og god fredag til dere alle. I dagens innlegg vil jeg skrive litt om en opplevelse jeg hadde med en venninne av meg her i LA, og en liten historie til ettertanke… Lik og del gjerne om du skulle mene det har noe for seg! 😉

Les mer på: Corneliselander.com

– Du er skikkelig overvektig og feit!
Ok, så her om dagen hadde min venninne besøk av et helseteam på jobben. Dette skulle være et godt tilbud til de ansatte for helsa, men som trolig endte med å ødelegge mer enn det ga. Du skjønner, klinikken som kom for å ta blodprøver og sånn endte også opp med å tilby alle damene på arbeidsplassen en BMI test. Og som vi alle vet er ikke den snill med de fleste… Min venninne var den eneste som ikke rakk å sjekke dette, mens alle de andre damene kom gråtende tilbake etter å ha fått slengt i fjeset at de alle var “obese”, eller på godt norsk “skikkelig feit”.. Mitt spørsmål er da kort og godt; hva godt fikk man ut av dette? Og hvordan kan en klinikk, som dukker opp på en arbeidsplass og tar litt enkle, kjapp tester av folk, bare kaste dette i fjeset på folk?

Lyst til å nominere meg til årets Vixen Awards? Stem gjerne på meg her – setter STOR pris på det!

Det er nemlig en problemstilling jeg ikke tidligere har tenkt på, men som jeg skjønner veldig godt at gjorde dem opprørte og lei seg. For å si det sånn, det ble visst ikke god stemning i kantinen etterpå… Min venninne,  som forøvrig er veldig tynn og slank, hadde ikke tatt testen. Og hun endte da også opp med å sitte litt stille for seg selv med en stor jakke over seg, for å ikke dra oppmerksomhet mot sin tynne fysikk.

Mitt i arbeidstiden?
Er du stor og kraftig, og du går til din egen lege for å ta helsesjekk, så er du kanskje også litt mer forberedt på et eventuelt mindre hyggelig svar. Men mitt i arbeidstiden, og når du faktisk tror at du er mer “normal”? Husk nemlig at det ikke skal mye til for å bikke overvektig eller også “obese” på den såkalte BMI skalaen, der en med BMI på over 30 er å finne i den tyngste klassen…

Så hvordan tror du at du hadde reagert om du plutselig fikk vite at du var SKIKKELIG feit? 

God helg!
Cornelis 

5 kommentarer
    1. Visste jeg det ikke! Bortsett fra at det var vanskelig å følge med på orddelingen, uhyre interessant! Mange takk!

      1. Hehe takk for tilbakemelding, og at du følger! Ja, bloggen har fått nytt system, så ting må komme seg litt på plass. Men skal være i orden veldig snart 😉

        God helg!

    2. Jeg kommer bare til å tenke på sangen til Melina – bitch hør her.
      Men det er jo kjempe trist for disse damene og ta en bmi test da den ikke bedriver “suger coating”.

    3. BMI er ubrukelig, spesielt for de som trener for å bygge muskler. Bruk heller kroppsfettprosent! Litt vanskeligere å måle, men det er en bedre indikasjon på fysisk form enn BMI.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg