Det viktigst for nordmenn å trene i påsken

Her er det viktigste for nordmenn å trene mer av

Les mer på: Corneliselander.com

Vondest og verst i Norge
Norge er det landet i verden med høyest sykefravær, og blant sykemeldingene og alle problemene står vonde rygger øverst på listen. Samtidig som stadig flere er borte fra jobb og skole, og enda flere opplever ryggsmerter én eller flere ganger i løpet av livet, utføres det også mye feil og uheldig behandling eller medisinering. Og for folk flest kan det å trene opp og styrke ryggen – og ikke minst FØR problemene faktisk oppstår – være smartere både for samfunnet som helhet og oss som enkeltindivider.

Derfor er det viktig
Nå er det selvsagt viktig at du trener alle deler og muskelgruppene i kroppen, MEN for nordmenn flest er faktisk det å fokusere [litt mer] på ryggen det viktigst. Stor deler av befolkningen sitter i dag nemlig alt for mye, og gjerne i feil og “umenneskelige” sittestillinger. Og når en kombinerer dette med stress, lite trening, og andre uheldige sidevirkninger av vår “smarte”, moderne livsstil så er resultatet nettopp flere ryggproblemer, og det som i dag altså forårsaker flest sykemeldinger i Norge.

Min oppskrift
Uansett om jeg er hjemme i heimen i Beverly Hills, eller jeg er ute og reiser som nå i påsken [akkurat nå er jeg i Las Vegas], så tar jeg en tur innom treningssenteret og trener litt hver dag. For å oppleve ryggsmerter har jeg rett og slett verken tid eller råd til…

Her er dagens [hotell-] ryggøkt:
———————————————-
– Pullups (med egenvekt) 4 sett med maks reps på hvert sett

– Sittende roing (i apparat) 4 sett med 6-8 reps på hver sett

– Nedtrekk (i apparat, der jeg sitter “bakvendt” for å få bedre trekk ned mot brystkasse og ikke ned mot nakken)
4 sett med 8-10 reps på hvert sett

– Rygghev (korsrygg) 3 sett med maks reps

Før jeg så avslutter med rygghev og bakside skuldre i en og samme øvelse. Denne er en killer!

La meg også vite hvordan DU trener nå i påsken, og tagge meg i dine treningsbilder på Instagram!

#CornelisUtfordring

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg