Cornelis rapporterer fra LA auto show

Jeg tok denne uken en kjapp tur over dammen fra Marbella, Spain til heimen i California for å være med på LA Auto Show – og her er litt av det jeg opplevde og mener om nyhetene:


Toyota Supra
Et av høydepunktene (i mine øyne) var Toyotas lille sportsbil; den nye Supra. Mange mener det er feil av Toyota å lage denne sammen med BMW (og basert på den nye Z4), men uten dette samarbeidet ville vi nok rett og slett ikke kunnet fått en ny Supra. Og hva er forresten feil med å jobbe sammen med “The Ultimate Driving Machine”?…

De sykeste bilene i LA… 

Nye Chevrolet Corvette…

En bil som mange nok hadde gledet seg til (meg inkludert) var Chevrolets nye Corvette, men jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet. På bilder/videoer jeg har sett så den mer spesiell og “exotic” ut, mens den i virkeligheten var mer som en finpolert versjon av en klassisk Corvette. Ikke helt min stil…

Land Rover Defender 110
Den bilen som imidlertid overrasket meg var Land Rover’s nye Defender. Denne er rett og slett RÅ, og kommer i både 4- og 2-dørs versjon. Og til en ganske hyggelig pris (fra $49.900 i USA…).

Denne kan fort bli en personlig favoritt, og ende i min garasje… 👍👌

Porsche Taycan
En bil som imidlertid mange nordmenn nok kan komme til å gå for, og som fort kan bli en salgssuksess i Norge (foran kjedelige Tesla S) er Porsches nye Taycan. Denne ser absolutt rå og mer sportslig ut enn den alt for minimale Teslaen, men den er fortsatt en EL bil – og derfor en bil uten ordentlig motor lyd. Så den får derfor fortsatt en big NO fra meg. Men kanskje du vil like den?

Ellers var det mye annet snadder å se, men ikke så mye ekstremt nytt og spennendene. BMW stilt for eksempel ikke med en ny verdensnyhet, og Audi viste også mye “gammelt”. Bil leverandørene som derimot leverte bra med show og oppmerksomhet var særlig de koreanske [Hyundai, Kia, og Genesis], mens de klassiske selskapene så ut til å gå litt safe i år… Men uansett et bra show og opplevelse – følg meg også på Instagram for flere bilder og oppdateringer!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg