Amerikanske restaurantkjeder du bør droppe, og én du bør velge

Ok, så jeg ser at mange nordmenn elsker å gjeste byen min LA (hello Sraad 😉 og både titt og ofte ser jeg norske turister velge HELT FEIL steder å spise når de er på besøk i California og forøvrig også resten av USA. Så her er min lille liste med amerikanske restauranter du virkelig burde styre unna + én du virkelig burde velge 🙂

Følg meg også @corneliselander

Dropp disse:

– In-N-Out
Ok, så det har nesten gått litt religion blant turister å ta turen innom California kjeden In-N-Out, og fortsatt lurer jeg på hvorfor… Dette er skikkelig søppelmat, og skulle du lure på hva jeg synes om smaken kan du jo sjekke ut dette klippet 🙂

– Subway, not so fresh..
Ok, så mange nordmenn er vant med å ta en kjapp matbit på Subway, men i USA bør du styre unna. Ikke bare er ingrediensene både så som så, men det har også vært flere skandaler og rapporter om hva som egentlig er i maten de siste årene.. Personlig går jeg ALDRI hit.

– Taco Bell
En annen fastfood kjede som har vært utsatt for en del skandaler og avise overskrifter. Jepp, bare dropp det…

– Domino’s Pizza
Med så sinnsykt mange pizzakjeder, med så å si en på hvert gatehjørne i de store amerikanske byene, er det for meg et stort mysterium at folk fortsatt velger å bestille pizza fra Domino’s… Verste jeg personlig har smakt ;(

– KFC
Hjelpes… NEI!

– Chipotle
Med så mange gode meksikanske restauranter – IKKE gå hit!

– Wendy’s
NEI!

– TGI Friday’s
Denne er litt mer ok i Norge, men i USA bør du droppe denne.

– IHOP
Ok, så hvis du ønsker usunn, super billig amerikansk frokost gå hit. Hvis du bryr deg om hva du kjører i deg – dropp det!

– Panera bread
Ok, så denne er ikke fryktelig ille, men når en har restauranten som kommer next på denne listen, er det INGEN grunn til å velge Panera…

Og det eneste jeg anbefaler: Le Pain Quotidien
Ok, så jeg har sagt mange, mange ganger hvordan jeg trolig ikke hadde overlevd [matmessig] i USA hadde det ikke vært for denne restaurantkjeden. Ok, så denne er ganske mye dyrere og i en litt annen klasse enn de fleste andre på denne listen, men dette er altså en økologisk frokost/lunsj kjede som finnes så å si overalt i USA. Og et sted som dere som følger meg på Instagram vet at jeg besøker hver morgen for en sunn, god frokost. Er du på besøk i USA/LA ta turen! Kanskje vi sees 🙂


2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg