FEM ØVELSER DU BØR STYRE UNNA

Her er treningen som ikke vil gi deg resultat, eller øvelsene du bør benytte: 

Les mer på: Corneliselander.com

Det finnes alltid noen øvelser som vil kunne fungere for noen, men som ikke har et snev av effekt for andre. I dagens innlegg har jeg her listet mine personlige “fem på topp” øvelser du IKKE bør benytte deg av, og ting jeg mener du bør droppe å ha med i ditt treningsprogram. La meg også gjerne høre i kommentarfeltet under hva du mener, eller om du kanskje har noen øvelser DU mener det vil være smart å styre unna! 


1. Situps
Vel, først og fremst; skal du trene magen isolert så finnes det et hav av andre øvelser som er mye bedre enn denne, og skal du først ligge på gulvet og holde på så gå heller for min Cornelis Planke Pushups på Swissball framfor det som av mange blir sett på som den mest ubrukelige øvelsen som finnes…

Les også: Treningen du ikke bør utføre!  

LbU4eBUa4H4
2. “Stairmaster”…
Ok, så skal du gå i trapper, så gå i trapper! Generelt trener også 9/10 av de som benytter seg av såkalte stepmaskiner med alt for lav intensitet, noe som blant annet kommer av at konsentrasjonen gjerne er på tv-skjermene foran deg eller på alle de andre i lokalet… I tillegg er den såkalte “stairmaster´en” kanskje den mest ubrukelige versjonen av dem alle – så skal du trene med trapper så gå for den virkelig versjonen som også vil la deg få konsentrere deg om treningen og økta! 


Dropp denne!

3. Alle “abdominal maskiner”
Og når vi først er inne på ubrukelige apparater må jeg bare få trekke fram “The Ab Coaster” og alle lignende apparater som totalt ubrukelig humbug! Den beste veien til en stram mage er ved hjelp av et riktig, proteinrikt kosthold, og ikke minst gode baseøvelser som tunge knebøy! Ikke gå i fella å tro at du vil få slike abs [som mannen på bildet under har] av slike apparater! 



4. Triceps kickbacks
Nei, dette er ikke veien til sterke, markerte triceps og overarmer, så bare kutt ut denne først som sist! 


Ikke benytt deg av denne… 

Og så til slutt min hat-øvelse nr.1 (selv om den ble plassert som nummer fem på lista her…): 



5. Bicepscurl maskin…
Ja, dette er en øvelse som ikke bare vil hindre deg fra å utvikle virkelig store, sterke overarmer og biceps, men vel så viktig (fordi den er “fixed”); vil den i 9 av 10 tilfeller ikke passe for din armlengde og kropp. Opp igjennom årene har jeg nemlig aldri sett at noen virkelig får effekt av denne, i tillegg til at den gjerne heller ikke passer for noen av de som faktisk benytter seg av den. Selve bevegelsen er i teorien god, mens du i praksis ikke vil kunne få ordentlig kontakt. Selv vil jeg derfor heller anbefale deg å benytte min egen favoritt og metode; å bringe bicepscurl benken over i kabelapparatet, og kjøre biceps preacher curl med kort stang i trinseapparatet. Dette vil gi deg resultater! 


Den beste øvelsen for store, sterke biceps!

Dette var altså mine “fem på topp” øvelser jeg råder deg til å styr unna, og nå gleder jeg meg til å høre/lese hva du måtte mene!

Stå på!


Cornelis

#Nettavisen #kosthold #trening #blogger #bilder #fit #fitness #hverdag #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #CornelisElander 

4 kommentarer
    1. Tilbaketråkk: led displays
    2. Tilbaketråkk: molybdenum disilicide
    3. Tilbaketråkk: GVK Biosciences

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg