– Nei til falske muskler!


– Nei, til implantater, falske muskler, og “injeksjoner” i rumpa framfor å trene!

Les mer på: Corneliselander.com

Personlig er jeg verken imot silikon eller i prinsippet implantater og injeksjoner i for eksempel rumpa, MEN jeg reagerer når særlig kjendiser og personer som folk ser opp til legger ut bilder med hashtags som #squats. For når du legger ut slike oppdateringer, men du verken har trent for det eller du legger ut fysisk MULIGE resultater (ved hjelp av trening), ja da blir jeg sinna.     

Les også: Kom i form med Cornelis!

For om du har silikon implantater både her og der så har du IKKE trent for det. Oftere og oftere ser jeg nemlig slike oppdateringer bli lagt ut i sosiale medier, der personene regelrett “lurer” sine følgere til å tro at de har jobbet hardt for det. Jeg er i prinsippet helt åpen for at folk skal få lov til å gjøre akkurat hva de vil med sin egen kropp. MEN å legge det fram [og særlig overfor yngre] som at du har stått på og jobbet hardt for, ja det blir i mine øyne helt feil! Dette gir nemlig et helt usaklig og feil bilde av hva som er mulig å få til, og du er i mine øyne virkelig med på å øke både kroppspress og et sykelig jag etter “drømmekroppen”. Og ikke minst en kropp som nær sagt ingen kan oppnå kun ved hjelp av sunn kost og trening. 

Her i USA er nemlig det å forstørre rumpa noe av det mest vanlige folk legger seg under kniven for om dagen, og jeg opplever det også som et stadig økende problem hos blant mange store, norske instagram kontoer.. I tillegg er jo det å jobbe mot en harmonisk, symmetrisk kropp, målet for de fleste, er det ikke? Og da blir det jo litt feil når du har DEN rumpa, men ikke noe ellers står i stil… 

I tillegg er det merkelig for meg hvorfor jenter/kvinner vil legge seg under kniven for dette. Forstørring av brystene skjønner jeg (det er det vanskelig å trene seg opp til), men rumpa? Herregud folkens, det er ikke mange repsene med knebøy, mark, og feks Bulgarsk utfall som skal til for å få en ganske så stram og fin bakdel. Du må bare gi det mer enn et par timer (som vel er hva et slikt inngrep vil ta…). 

Cornelis

Min mening er altså nei til falske muskler – hva mener DU?

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fit #iform #Side3 #blogg #hverdag #bilder #trene #instagram #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

19 kommentarer
    1. Nå driver ikke jeg med så mye den slags trening lenger, men jeg har gjort det for sånn ca 15-20 år siden. Det er svært enkelt og kjapt å trene opp baken, for musklene der er digre og ganske så lettrente. Helt unødvendig å jukse, altså.

    2. Som alltid Cornelis, så er du en stemme av sunn fornuft i et hav av svada (les: mange fake) ellers. Preach it! Og ja, absolutt, ingen unnskyldning å ikke jobbe for kroppen.

    3. Hvordan er dette feil? De ser bildene og tenker “han har trent seg opp til å komme i så bra form, jeg vil også trene!”
      Dermed oppfordrer de da folk/unge til å faktisk komme seg i form, selv om de ikke oppnår nøyaktig samme resultat som på Instagram, men de trener hvertfall!
      Latterlig innlegg, for det er jo bare damer som har lov å være Instagram bimboer ✌🏻
      De eneste de lurer med muskelimplantater er jo seg selv.

    4. Hvorfor bruke tid på å tenke over dette engang? visuelt sett er det jo likt. hvordan du oppnår resultat får være opp til hver og èn.

    5. Hei
      Det er et utrykk som er som : Smaken er som baken
      Jeg ser at i USA er det populært med store ræver. Og da kan jeg enkelt og greitt ikke fatte hva som feiler disse damene.
      Ingenting er flottere en en “en hånds rompe”, liten, spenstig sak. Vet ikke jentene det da ? Og hvem er det egentlig de pynter seg opp for ved å tredoble størrelsen på baken sin ?
      Donald Duck lepper, elefant ræver og oversminkede kvinnfolk er så lite sexy at jeg har ikke ord. Men for all del smaken er som baken……..

    6. Jeg er enig, det er veldig vanskelig å få veldig store muskler med trening og normal mat, og så er musklene bare store når du trener og er varm, rett etterpå minker de når du blir kald. Det eneste som ikke reduseres mye er rumpemusklene, de bevarer faktisk størrelsen selv om du blir kald. Jeg trener knebøy med sprett, og litt rask løping.

    7. Falsk rumpe er det styggeste jeg ser. Det er helt ufattelig hvorfor noen vil ha rumpe som en maur. Jeg legger mye av skylden på kim kardashian. Det ser ikke bra ut, uansett hvor lite juks som er sprøyta inn. Ser alt for mye av dette på instagram. Så mye penger de kaster bort for å se værre ut..

    8. Man trenger ikke like det, men fortsatt så kan i det minste mennesker i Norge gjør stort sett hva de vil.
      Helt til de møter på en blogger som har funnet noe de ikke liker, og må MÅ blogge om det…

    9. Nei til narsissisme, ja til ydmykhet og ekte mennesker. Dessverre så lider vel også du av narsissisme Cornelis.

    10. «Ser rumpa mi stor ut i denne?» «ehhmm, hvilket årstall lever vi i igjen… ehmm, ja! Den ser gigantisk ut, madam :-)» «Ååe, takk darling.»
      Haha nei vettu hva, jeg foretrekker personlig en liten bikinifitnessrumpe enn en rumpe hvor implantatene vises gjennom ?:D MEN de skal ha creds for at de tør. Har de først gått gjennom et sånt grusomt inngrep så skal de få lov å vise det fram også, be my gueeest. Alle ser det er fake though

    11. Kunne ikke vært mer enig … er man ikke fornøyd så får man gjøre noe med det ved å trene, ikke kjøpe seg en ny ræv. Kjendisser bør gå forran som ett godt eksempel, ikke kjøpe seg nye kropper annenhver uke bare fordi dem har penger til det. Veldig mange ser opp til kjendisser/ bloggere, kjente personer generelt … etter min mening er det feil fokus hos folk. Det kroppspresset som er nå er helt jævlig for å si det mildt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg