Må man alltid gå naken for å få fram et poeng?


Kvinner verden rundt kaster klærne for å stoppe kroppspresset, og øke likestillingen. Men er man virkelig nødt til å gå naken for å få fram et poeng? 

Les mer på: Corneliselander.com

Tidligere i dag kunne jeg her på Nettavisen lese om prosjektet #positivelyglittered, der en gruppe kvinner har gått sammen om å øke fokuset på kroppspresset ved å [av-] dekke kroppene sine i glitter. Instagram kontoen som fremmer prosjektet viser fram nakne kropper i alle slags størrelser og former, og personlig synes jeg det er fint at de setter fokus på at “alle er bra nok” – uansett om man skulle være tynne og liten, eller større og mer fyldig. Jeg tror også at mye av dette presset som så mange jenter/kvinner i dagens samfunn føler kommer mer av noe de “legger på seg selv” enn at vi menn tenker disse tingene. For jeg tror jeg snakker for veldig mange menn når jeg sier at alle disse damene ser råflotte ut! Og det selv om de skulle ha noen såkalte “kilo for mye”. 

Men jeg har et problem med det… 
Likevel er det noe som irriterer meg litt over dette, og det er hvorfor kvinner alltid er nødt til å kle av seg for å få fram et problem. Jeg skjønner at de ønsker å vise fram kropper i alle slags størrelser og fasonger, og at man derfor veler å gå i nettoen (noe de fleste menn nok er veldig happy med…). Likevel skulle jeg altså ønske at de kunne ha oppnådd akkurat samme resultat selv om valgte p beholde klærne på! For jeg er rimelig sikker på at mange, og sikkert særlig de som føler de sliter med litt ekstra vekt på kroppen, synes at det å skulle kle av seg slik er noe som virker uhyre ukomfortabelt. Og jeg skal selv innrømme at jeg nok hadde vært svært ukomfortable i denne situasjonen… 

Likevel skjønner jeg poenget, og jeg heier på damene for å vise mot og trekke fram viktige poeng! Jeg skulle altså bare ønske at vi som samfunn, media, og sikkert en del menn, hadde lyttet like mye til dem selv om de også beholdt klærne på… 

MEN NOK OM HVA JEG MENER. LA MEG NÅ HØRE HVA DU TENKER I FELTET UNDER! 

Cornelis

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #kvinner #kropp #kroppspress #meninger #debatt #trening #fitness #fit #trene #Norge #blogg #hverdag #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

6 kommentarer
    1. Enig med deg!
      Men,
      Ikke dra alle kvinner under en kam.
      Jeg kler ikke av meg for å få frem poeng.
      Kvinne 24.

    2. Du må gjerne kle av deg her i bloggen for å få frem dine poeng, Cornelis. :)))))))))))
      (Fra spøk til alvor: Jeg begriper heller ikke hvorfor kvinner må kle av seg for alt mulig.)

    3. Jeg syntes det er kjempedumt at mange kvinner idag tror at å kle av seg er eneste måten man får oppmerksomhet i media idag. Ja det genererer lettere klikk, men er det virkelig en trend man da ønsker å støtte opp ved å følge strømmen? Skal våre barn følge dette videre? Kropp er topp, men kan det ikke også være noe spesielt som er forbeholdt de du er ekstra glad i og intim med? 🙂

    4. Lise: I dette samfunnet må man være med på skolesvømming og gym i skolen og da må man kle av seg og ta på seg badetøy, noe som er ubehagelig for mange. I tillegg forventes at man går i svømmehallen og blir med på badestranda og da kan må man stille ganske lettkledd!!! Derfor er det flott at alle får se hvor forskjellige vanlige kropper ser ut UTEN KLÆR ! Kunne med fordel vært med enda kraftigere damer på dette bildet.

    5. Pretty section of content. I just stumbled
      upon your site and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed
      account your blog posts. Anyway I’ll be subscribing to your augment and
      even I achievement you access consistently rapidly.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg