– SKREMMENDE AT DETTE SELGES I NORGE!


Det er kommet en pizzanyhet i Norge, og det skremmer meg at dette nå skal selges i Norge! 

Les mer på: Corneliselander.com

Sjokolade pizza 
Nylig slapp nemlig Dr.Oetker en pizzanyhet i Europa som virkelig tar ting til nye høyder. Deres nyhet innenfor segmentet “ristorante pizza” er nemlig en pizzadeig med sjokoladefyll på toppen [!]. Og selv om jeg verken er motstander av en pizza i ny og nei, eller en liten sjokoladebit som belønning på kveldstid, er det å miks disse to som “middag” noe jeg har lite til overs for.  

Les også: Kom i superform med Cornelis!

Problemene vi i dag står overfor er nemlig ganske store, og med økning av overvekt, fedme, og at nordmenn flest både sliter med å få tak i sunn mat og samtidig sitter stadig mer er oppskriften på failure. Og en dessertpizza er da i mine øyne ikke noe vi trenger mer av.. 

Bilde jeg mottok fra en fast følger på Snapchat – du følger meg der, right? @CORNELISELANDER 

TVILTE PÅ SUKSESS
Tidligere i år skal forbruksforsker ved SIFO, Annechen Bahr Bugge, ha uttalt til Dagbladet at hun tvilte på at denne ville bli noen suksess i Norge. – Nordmenn er generelt opptatt av å redusere inntak av sukker, fett og ferdigmat, og er i økende grad opptatt av helse, sa hun til avisen da. Og er mine Facebook følgere, og de tilbakemeldingene jeg i går mottok en liten indikasjon, så har hun kanskje rett. Men… 

Folk flest vil ha den?
Sjokoladepizzaen ble først kun lansert i hjemlandet til produsenten tidligere i år, men etter at den visstnok skal ha gått som en kule i sosiale medier og gjort at produsenten faktisk måtte flytte produksjonen til større lokaler på grunn av ekstrem etterspørsel, er det imidlertid tydelig at svært mange også liker den. Men hva med i Norge? Er vi så opptatte av helse og trening at vi vil styre unna, eller vil også vi kaste oss etter dessertnyheten? 

Vel, da samme avise gjorde en liten test så ekspertene ut til å være skeptiske, mens folk flest virkelig likte den. Pizzakokkene ga den terningkast 1, mens “folkets dom” ble terningkast 5… Så dette tyder så godt for framtiden spør du meg! 

Enn så lenge får jeg vel glede meg over at mine følgere i hvert fall ser ut til å hate ideen – så får vi se hva resten av landet velger å gjøre… 

SÅ HVA MENER DU? ER DETTE NOE VI TRENGER, ELLER EN SKREMMENDE UTVIKLING? 

– Cornelis

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #fit #trene #helg #fredag #høst #kosthold #iform #Norge #blogg #hverdag #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

20 kommentarer
    1. Jeg tenker at dette er en dessert og ikke en middag.Jeg tror tanken på det som middag bare blir kvalmende.
      Jeg smakte på den idag og den er overraskende nok ikke så ille.
      Den er ikke så overveldende søt som man kunne frykte og kalorinnholdet er heller ikke avskrekkende(litt over 300 kcal per 100 gram)Likevel tror ikke jeg heller at den kommer til å forbli i butikkene veldig lenge.Det er et rart nisjeprodukt og det er så mange andre ting å velge mellom.
      Lag en ordentlig sjokoladepai en gang i blant istedet.Mye bedre.

    2. Selvfølgelig. Når ting går til helvete, er det motsatte av resepten det man får. Akkurat som når det gjelder plastforurensning. Aldri har kreativiteten vært større når det gjelder ny bruk av spesielt plast. Dvs. plastforurensningen er mye mer alvorlig. At folk spiser seg ihjel, er bare bra. Menneskeheten er en pest og plage.

    3. Til Stein:
      Menneskeheten er en pest og en plage stort sett ja, men ikke hvis man prøver hardt på “alle felt”, og jeg tørr å påstå at Elander forsøker aktivere folk på et av de viktigste feltene. Du og meg selv som 14 kan ta nihilismen sin et annet sted, takk!

    4. Flavonoider.Flavonoider.Vi trenger store doser flavonoider,så alt med rikelig mørjk sjokolAde er en bonus for immunsystembolaget.

    5. Alt er farlig !
      Ville bare si at alt er farlig om det overdrives!.
      Det gjelder også overdreven styrketrening! Rører man seg nok til vanlig så kan man unne seg en slik Pizza fra tid til annen uten at det betyr noe.

    6. Snakk om å ikke ha peiling!
      Sjokolade kommer fra kakao, som er et tre.
      Det gjør det til en plante.
      Sjokolade er salat.

    7. Nei aldri i min verden om jeg skal spise dette ugudelige griseriet.
      Dette er et hån mot de italienere som oppfant denne herlige matretten.

    8. Hvis du virkelig mener at “Vi i norge ikke får tak i sunn mat” så lurer jeg på hvor i Norge du bor. Det flyter jo over med grønnsaker i alle matvareforetninger, kjøttprodukter og egg er det alltid i hyllene og fisk har blitt trendy. Det er flust med allergivennelig mat og de fleste butikker har egne avdelinger for sånn. Det har heller aldri før vert så enkelt å få tak i lettprodukter og sukkerfrie varianter av saft og brus (For ikke å glemme kalorifrie dressinger, sauser og siruper) som det er nå. Spør du meg går Norge helt i riktig retning. Trening og generelt det å bevege seg mer er jo blitt kjempemoderne, kanskje mye takket være nettsider som instagram, pinterest og weheartit. Folk er enkle å manipulere.
      Jeg tror virkelig ikke denne pizzaen er det som velter lasset for overvekten hverken her til lands eller andre plasser, og den må definitivt prøves. Kanskje toppes med is også for å virkelig ordne gains til vinteren.

    9. @Gunnhild Resell nå snakker jeg selvsagt ikke om hva man generelt finner i matbutikkene, men hva som serveres og dyttes på oss alle andre steder, som feks på kafeene, restaurantene, eller kiosker/bensinstasjoner. Er nemlig SVÆRT mange som plukker opp mer av kostholdet/maten på disse stedene, noe som gir seg tydelig uttelling på den generelle vekten i landet. Overvekt og fedme er nå ord vi hører mer og mer om, og stemmer dessverre ikke at folk flest spiser og trener så mye. Jo da, flere trener [kanskje] litt mer på studio, men husk at vi også SITTER stadig mer og mer, og noen minutter/timer i uka på gymmet veier dessverre ikke opp for alle de timene vi i gamledager var aktive hver dag… Ellers gjør feks mange av fastfood kjedene det best i Norge [skremmende], alkoholkonsumet øker, og usunn mat er nå [ifølge FHI] den største trusselen mot folkehelsa…
      Cornelis

    10. Marked og etterspørsel. Om folket vil ha, så kjøper de.
      Å i det hele tatt leke med tanken på å forby usunn mat skremmer meg. Det er ikke ved å forby usunne matvarer eller vaner at man oppnår positive resultater. Det er ved opplysning og utdanning!
      Om noen vil ødelegge livet sitt ved å spise seg ihjel, er det deres fulle rett. Om noen vil spise en sjokoladepizza en gang i mnd for å feire lønningsdagen, er det deres fulle rett.

    11. Helt enig @Sindre! Jeg er så absolutt IKKE for å forby noe som helst, men er skremt over at dette selges/ønskes av så mange. Jeg er for å opplyse, eventuelt [som her] fraråde, men altså ikke for at noe skal forbys.
      Mvh
      Cornelis

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg