– Spiser nordmenn bedre enn først fryktet?


– Spiser nordmenn bedre enn vi har fryktet? Vel, i hvert fall noen… 

Les mer på: Corneliselander.com

Her om dagen spurte jeg mine faste følgere og venner på Facebook siden min hva de pleier å innta til frokost, og svarene lot ikke vente på seg. Det regelrett haglet inn med svar og meldinger, samtidig som det tikket inne et hav av bilder og tekst også i mine andre kanaler. Etter å ha mottatt hundrevis av meldinger og svar tenkte jeg det derfor kunne være greit å vise deg hva nordmenn, eller i hvert fall mine følgere, liker å spise først på dagen – så kan jo du sjekke om du eventuelt også er like flink 🙂 

Her er teksten og spørsmålet jeg la ut til mine følgere: 
“Jeg har i dag lyst til å se hva DERE faktisk spiser til frokost!! Og ikke prøv her å sette sammen en sunnere, bedre frokost enn hva du vanligvis inntar, men send meg rett og slett et bilde av hva du spiser til vanlig! Jeg har nemlig lyst til å se om A. folk faktisk spiser frokost, og B. Om det de fleste spiser er så bra eller dårlig som jeg frykter… ” 

Havregrøt er favoritten! 
Jepp, havregryn/grøt er visst fortsatt favoritten til mange, og av de som sendte inn meldinger var dette det som soleklart endte opp med flest bilder. 



Ellers var det også mye annet sunt på menyen til de fleste av de som sendte inn, med egg, hjemmelaget brød, og andre former for sunne kornblandinger som fine alternativer:

Så det er helt tydelig at nordmenns frokostvaner ikke er så ille som jeg kanskje først hadde trodd. Eller er det bare fordi disse som sendte inn er mine faste følgere, og at det derfor gir et litt skjevt bilde av virkeligheten? La meg vite i kommentarfeltet under hva nettopp DU spiser, og send meg gjerne et bilde av din frokost på email eller ved å tagge meg i sosiale medier @CORNELISELANDER 

Jeg krysser fingrene for at du er like sunn og flink som mine faste følgere 😉 

Spørsmål og/eller forespørsler? Send meg gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #hverdag #iform #Norge #kosthold #kardio #fit #fitness #blogg #blogginnlegg #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander 

3 kommentarer
    1. Jeg er absolutt ikke fast følger, rotet meg inn her, er gammel , og sliter med helse problemer , og jeg spiser havregryn med melk til frokost. Lettkokte havregryn vel og merke, de store passer best til å koke grøt av.
      Nordmenn og havre går hånd i hånd. Har spist det der siden jeg var barn 🙂 Og så kaffe må jeg ha, selvsagt. Akkurat det hadde jeg ikke som barn..hehe.

    2. Høres ut som en veldig fin og bra frokost det @Jaz og helt enig hva gjelder kaffe! Og så håper jeg du i hvert fall BLIR en fast følger framover 😉
      Takk for at du klikket innom, og riktig god helg!
      Cornelis

    3. Jeg har aldri vært fast følger – før nå! Til frokost spiser jeg 40 g havregryn som jeg lager grøt av med 2 dl ekstra lettmelk og en ts økologisk peanøttsmør. Blander et scoop myeproteinpulver i grøten og tar en ss lakseolje i tillegg.
      Dette er det eneste som holder meg 100 % gående frem til lunsj i jobben som pedagogisk leder i barnehage. Må være på til en hver tid!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg