– Vi trenger MER fokus på sommerkroppen!


– Vi trenger MER fokus på sommerkroppen!

Begrepet “sommerkroppen” blir ofte kritisert og angrepet, mens det er helt andre ting som faktisk skader nordmenns kropp og helse om sommeren. Spesielt er det alt for mange i norsk media som liker å kritisere et ord eller hashtag som i seg selv bare har positive sider, mens en glemmer helt å tenke på det som faktisk teller og som kan være farlig!

Les mer på: Corneliselander.com

Det kan nemlig til tider virke som ekspertene og media bare liker å gå etter en hashtag de av ymse grunner ikke liker, mens man ser helt over [og i visse tilfeller faktisk ANBEFALER] all den usunne maten og drikken så mange av oss liker å kjøre i oss om sommeren. #SK17 eller #sommerkroppen er nemlig ikke det som er skadelig, men heller den kroppen så mange av oss vil sitte igjen med etter lang og “hard” sommer. Og med dette mener jeg ikke det at man eventuelt skulle gå litt opp i vekt og ødelegge den såkalte “bikinikroppen”, men heller det at så mange sitter for mye i ro, mens en kjører i seg all verden usunnheter. DETTE er nemlig hva media og de andre ekspertene faktisk burde skrive og snakke om, og ikke en eller annen motivasjonshastag en kan finne i sosiale medier…

Og en kan jo spørre seg hvorfor så mye lar seg irritere av noe som egentlig bare er sunt, mens en ser helt over alt det farlige så mange av oss kjører i oss [?]. Personlig tror jeg at det har mye med et ønske om å være mer likt og populær, mens mange rett og slett ikke har baller nok til å stå opp for det de [trolig] egentlig mener… For når folk føler seg slappe og lite interessert i å trene er det selvsagt enklere og lettere å bli populær ved å si ting som at “nei da, du trenger ikke å fokusere på helsa i det hele tatt i sommer!”. Selv liker jeg imidlertid alltid å si sannheten, uansett hvor hard og tøff den noen ganger kan være. Og uansett hvor mye enkelte roper og skriker om at det kan gi folk dårlig selvfølelse er DETTE fortsatt den harde sannheten:

  • Det er sunt å trene! 
    og
  • Det er fortsatt smart å få i seg næringsrik mat, og sjekke hva en kjører i seg…

Svært mange trener nemlig for mye bare FØR sommeren, for så å slå seg helt til ro så snart fellesferien setter i gang. På bakgrunn av dette lanserte jeg nylig også et konsept nettopp kalt SOMMERKROPPEN, der jeg ønsket å motivere og inspirere nordmenn flest til å trene mer og hardere sommeren igjennom. Blant annet kjører jeg denne uken en Hollywood Bootcamp i Oslo, og videre motivasjon og råd her på bloggen sommeren igjennom. For jeg [i motsetning til de fleste andre av mine kollegaer] tar meg nemlig aldri helt fri fra jobben 😉

Og grunnen til at jeg mener at dette med fokus på sommerkroppen også er så viktig, er nettopp fordi det også kan gjøre at begynner å jobbe med HELÅRSKROPPEN. Folk flest liker nemlig å ha et litt kortere tidsperskektiv eller noe konkret å jobbe mot, og da kan dette være en fin motivsajonsfaktor eller start for mange! I tillegg; skal en oppnå helårskroppen MÅ en jo faktisk også trene og jobbe med sommerkroppen…

Derfor mener jeg vi trenger MER fokus på #sommerkroppen, og ikke mindre! Og det som imidlertid ER skadelig er å bare trene i perioder og litt fram mot en ferie, mens en så slapper og bare spiser møkkamat i uker og noen ganger månder. Og DETTE er hva vi trenger å fokusere på, og gjøre noe med!

– Cornelis

Alt for #SOMMERKROPPEN

Send meg også gjerne en direkte email!

Eller følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fitness #trene #iform #gym #morgen #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #trener #CornelisElander

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg