– Slik blir du motivert til å trene i dag


Slik får du inspirasjon og motivasjon i hverdagen

God morgen fra trener´n deres i Hollywood! I dag ønsker jeg å skrive om det kanskje aller viktigste nøkkelordet innenfor trening, og hva som vil få deg til å ville trene mer; MOTIVASJON!

Les mer på: Corneliselander.com

Jeg ser nemlig det samme gang på gang; trenere og folk i media skriver opp og i mente om all verdens flotte øvelser og tøffe treningsprogram, men likevel blir folk stadig mer og mer inaktive og i dårlig form. Så noe er tydeligvis ikke riktig, men hva er så grunnen? Vel, i mine øyne ligger mye av problemet i nettopp å motivere mennesker til å ville gi en innsats og trener [mer].

Butter lysten til å smette på seg treningsskoene, eller du ikke føler for å dra ned på treningssenteret så hjelper det svært lite om man så skulle bruke selv verdens beste treningsprogram. Så nå lurer du kanskje på hvordan man kan finne motivasjon og bli inspirert til å stå på hardere og trene mer? Vel, som alltid har jeg løsningen 😉

Les også: Dette er de beste øvelsene for muskelvekst

DU ER NØDT TIL Å KUNNE SE RESULTATENE…
Jepp, så enkelt! Skal du bli gira og få lyst til å øke treningsmengden er du nemlig også nødt til å føle at du virkelig får igjen noe for all tiden du bruker på treningssenteret! Gjør du nemlig ikke det så vil du fort også legge joggeskoene på hylla, eller finne på noe annet å gjøre – som feks å ligge på sofaen og se på tv… Du trenger nemlig å både se og føle resultatene komme av alt arbeidet du har lagt ned, og aller helst vil du nok ønske at du merket effekten i går… De siste månedene har jeg hjulpet en gruppe nordmenn med nettopp å øke effekten av effektiviteten av treninga, og mine IformMedCornelis deltagere har blant annet opplevd sinnsyke resultater på svært kort tid, og ting de selv ikke trodde var mulig. For eksempel økte min følger @Steffen.no styrken i flere av baseøvelsene med hele 60% på så lite som åtte uker [!!]. Og det er klart dette motiverer en til å ville trene enda mer og hardere! Og det er nettopp dette jeg har prøvd å få fram her på bloggen til dere lesere og i norsk media de siste årene, og jeg var den første treneren i Norge som feks mente at PT klienter burde kunne forvente seg resultater av treningen de utfører med sine PT´er, og det etter så lite som 6-8 uker. For som jeg alltid har sagt; merker du ikke effekt av treningsprogrammet og metodene du benytter deg av etter selv bare noen få uker – så trener du trolig feil utifra dine ønsker og behov!

Les også: Et innlegg “about nothing” du likevel bør lese

For merker du ikke markant forbedring og effekt av måten du trener på, så er sjansen veldig stor for at du også kommer til å legge treninga på hylla om ikke så lenge… For skal du elske å trene må du også bli motivert og inspirert – noe jeg håper du blant annet vil finne her på denne bloggen!

God lørdag fra Hollywood, og tommel opp for trening med synlige resultater!
Cornelis


Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #Side3 #godmorgen #morgen #lørdag #blogg #blogginnlegg #hverdag #bilder #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

2 kommentarer
    1. Jeg har prøvd litt forskjellige treningsprogram for å finne den som passer best til meg mtp. restitusjon og mål. Og jeg kan si at treningen er bare en brøkdel av hva som trengs for å bli sterk eller bli stor. Det krever ordentlig kostholdsplanlegging, fordi man er hva man spiser. Spiser, sover man for lite og har for få restitusjonsdager vil ikke kroppen gi deg den utviklingen du forventer. Ingenting er verre for motivasjonen enn å ha trent i flere måneder uten å øke vektene, fordi man rett og slett trener for mye, sover for lite eller går litt sulten her og der. Derfor er det viktig å hele tiden tenke på at hvis du vil legge på deg muskler, må du faktisk la kroppen din få sjansen til å bygge disse musklene.
      Når det gjelder motivasjon til å trene, det er lov å hoppe over en dag her og der. Man knekker uansett til slutt, og det er helt ok. Så lenge man ikke går flere uker uten aktivitet.
      En annen ting jeg har lagt merke til er at det alltid er en av treningsdagene eller øvelsene som er kjedeligst, og dette kan variere over tid. Men, det er faktisk de treningsdagene og øvelsene man for tiden synes er kjedeligst, som er de kroppen trenger mest og hvor du kan få mest utbytte.
      Legday er undervurdert og ofte droppet.
      For å få maksimalt utbytte når du trener armer, så må man faktisk også trene bein, core osv. Fordi alt henger sammen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg