Hvorfor synes vi alle så synd på Johaug?


Hvorfor synes vi alle så synd på Johaug? Hadde en mann [eller forøvrig dame] med store muskler blitt tatt i doping, hadde de fleste ropt “steroider”, “fysj!”, og “skyldig!”. Nå klager heller folk over at 13 måneder er for mye…

Les mer på: Corneliselander.com

Aldri har jeg sett et så tydelig signal på at hvis du går fort på ski, ja da er det visst fritt fram for å gjøre nesten hva som helst her til lands. Enten du kjører i fylla, eller du ikke leser medisinske deklarasjoner i utlandet grundig, er det liksom tutt og kjør og business as usual. Jeg kan for eksempel bare prøve å forestille meg de sykt aggressive overskriftene hadde noen med store muskler og overarmer blitt tatt for brudd på dopingreglene. Eller vent, jeg behøver vel ikke engang å prøve å se det for meg, jeg kan isteden bare se på noen av disse fra norske aviser:


Men når det er snakk om en søt, ung dame som går fort på ski, ja da slår vi visst oss alltid til ro med at det må være en “naturlig, uskyldig forklaring”. I måneder har jeg nemlig sett hvordan folk flest har slått seg HELT til ro med at utøveren ikke er skyldig, og det selv om de fleste visste svært lite om nivåene hun faktisk ble tatt med… [dette var nemlig ikke offentlig kjent].

I tillegg er det én ting som jeg ikke får helt til å stemme; hvis Therese Johaug var helt uskyldig, ville hun ikke da ha gått til direkte søksmål mot legen som skulle/burde ha advart henne, og som slik på mange måter har ødelagt karrieren hennes?

Ja, det er enkelte ting jeg bare ikke får til å stemme med Johaug-saken, og personlig er jeg happy med at det ble litt mer enn bare en dask på lanken i denne saken. Men kanskje enda viktigere, hva mener du? La meg høre i kommentarfeltet under!

OG SOM ALLTID: LIK OG DEL GJERNE DENNE SAKEN MED DINE VENNER!

Cornelis 

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #fit #fitness #sport #Johaug #hverdag #media #meninger #Norge #blogg #blogginnlegg #treningsbloggen #CornelisElander

5 kommentarer
    1. Enig! Uhell eller mening, dop er dop. Uansett ikke greit. Begynner å bli lei av denne saken nå, vi er et universalistisk land og da må reglene gjelde for alle. Ja, det er kjipt for henne, men man må jo nesten bare ta konsekvensene..

    2. Halla! Her setter du søkelys på en svært viktig sak! Disse fordommene mot fitnessindustrien kommer selvsagt av en grunn og vi vet at mange utøvere som påstår at de er clean, ikke er det. Da kan man for eksempel rette pekefingeren mot bodybuilderne som opererer gjennom youtube. Vi snakker om store beist som ¨har bygd opp sine muskler ved å spise tunfisk mens de sitter i fengsel¨. Fordommene kommer, og det er umulig å kvitte seg med. Ser man på fitnessindustrien generelt kontra norske langrennsutøvere, framstilles bodybuilderene som noen sleipe typer, mens langrennsutøverne blir stilt fram som engler. Derfor må jeg si meg enig i at selv om Johaug skal ha brukt preparatet som leppekrem, burde hun dømmes både folkelig og juridisk likt som andre utøvere som bruker likt stoff. Samme hvilken sport og land utøveren kommer fra.

    3. Jeg liker heller ikke Therese Johaug . Det er ikke naturlig å være så tynn som henne, så det er helt sikkert at hun bruker doping for å få en sånn kropp, jeg er like høy/lav og veier 20 kg mere selv om jeg spiser sunt og trimmer hver dag!.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg