Disse skal forandre det norske landskap


Les også mer på: Corneliselander.com

TeamCornelis er nå i gang, og i tiden framover vil du se ganske mye spennende (blant annet i media) rundt dette prosjektet, som er ment for å motivere flere nordmenn til å trene [mer] og å spise sunnere. Som jeg beskrev i gårsdagens innlegg trenger vi mer fokus på kosthold og trening – IKKE mindre – og jeg har da vært så heldig å få med meg en sporty gjeng som skal representere mitt arbeid, budskap, og ideer i Norge gjennom #TeamCornelis 

Les også: Iform med Cornelis

Her er en kort presentasjon av damene jeg har vært så heldig å få med meg, og så håper jeg at du følger dem alle, og ikke minst sjekker innom for å se hva vi skal gjøre i tiden framover – tro meg dette blir STORT og SPENNENDE!

– Cornelis
—————-

Her er damene jeg har fått med meg:

@missnodeland
Mitt navn er Janne Nodeland, og jeg er 49 år, singel, og bor i Kristiansand med mine to barn på 20 og 13 år. til daglig jobber jeg som veileder i NAV, og startet å trene med styrke i januar 2015. Jeg hadde før dette aldri satt mine bein på et treningssenter, men så, i en alder av 47 gikk jeg igang. I dag trener jeg styrke 5-7 ganger i uken, og litt cardio ved siden av. Jeg er interessert i å holde kroppen i form og beholde muskelmasse med tanke på en bedre helse, og er opptatt av et sundt og godt kosthold. Jeg er et eksempel på at alder ikke er noen hindring, og at det aldri er for sent å starte 🙂

Jeg ønsker å være med i #TeamCornelis for å motivere deg, og vise at familie, jobb , barn og alder aldri er noen hindring for ikke å holde seg i form. Jeg har i dag ca. 900 følgere på insta og facebook, og håper og tror jeg kan inspirere mange med mine bilder og oppdateringer. Du kan også gjerne følge meg @missnodeland


@annepanne84
Jeg heter Anne, og er en livsglad jente på 32år med to gutter på 5 og 9 år. Jeg jobber som sykepleier, og hverdagen er traval med alt for få timer. Jeg har også en gang veid alt for mye…. Alt ble tungt, dårlig helse, og lite energi. Så tok jeg tak i livet mitt. Jeg gikk ned 30 kilo, fikk tilbake energien, og fikk en bedre hverdag. Jeg ønsker ikke å komme tilbake i samme situasjon, og derfor trener jeg. I tillegg har jeg en fysisk krevende jobb som til tider også er psykisk krevende – så jeg trener for å beholde god helse, samt en bedre psyke.

Det er forsket mye på fysisk aktivitet og psykisk helse, og jeg ønsker å være med på #Teamcornelis fordi jeg mener fysisk aktivitet er viktig! Man ser på barn nå mot tidligere at det i større grad preges av fedme og inaktivitet, og dette bør det settes en stopper for! Det handler om prioriteringer for å rekke det man synes er viktig, og jeg håper du vil følge meg @annepanne84


@jannicke32
Jeg heter Jannicke Sætre, og er ei trenings glad trønder jente. Jeg har alltid vært veldig aktiv, og drevet med flere former for idrett. Alltid likt å prestere på trening, og å sette meg mål for å nå dem – og jeg synes mestringsfølelsen er gull verdt. Personlig har jeg drevet mest med kondisjonstrening, og en av mine utfordringer har vært å gå fra å være tynn til å bygge mer muskler. Jeg ble rett og slett lei av å føle meg svak! Dette er imidlertid krevende og man må være tålmodig, men jeg gir meg ikke! Jeg har kommet et godt stykke på vei, og jeg elsker styrketrening og de resultater det har gitt meg. Jeg trener for å bli sterkere, bedre helse, og trening gir meg mye glede og ikke minst energi!

Jeg ønsker nå å være med i #TeamCornelis for å motivere andre til å oppnå bedre helse, og å få treningsgleden tilbake. Rett og slett gjøre Norge til et sprekt og sundt land. Følg meg også gjerne @jannicke32!


@treningsjentaaa
Jeg er 31år, og jobber i helsevesenet. Jeg har tidligere spilt håndball i 14år, og har nå drevet med styrketrening litt til og fra i ca. 4år. Jeg er veldig interessert i helse, trening og kosthold, og dette er også grunnen til at jeg ønsket å være med i #TeamCornelis – fordi jeg ønsker å motivere flere til å komme igang med aktivitet, trening, få et bedre kosthold, og en generelt sunnere livsstil. Følg meg også gjerne @treningsjentaaa! 


@jekl77
– Da er det offisielt i gang! Jeg er stolt av å ha blitt plukket ut til å være med dette, og sammen med resten av #TeamCornelis gjengen motivere nordmenn og gjøre Norge til verdens sunneste nasjon igjen! Vi kan alle gjøre litt for å investere i helsa vår, enten det er dine 30 minutter daglig (som helse Norge oppfordrer til), eller om du er en mosjonist. Jeg ser på meg selv som en litt over snittet ivrig og halvsprø mosjonist, men har ikke alltid vært det. Jeg har alltid vært aktiv, men med åra var god mat og sofa veldig behagelig… Men for 2 år siden skjedde det noe. Jeg trengte et “fristed” i en hektisk og stressende hverdag – litt Me time!

Med familie, jobb, krav og forpliktelser…. Vi har alle våre ting, og det var da mine første manualer ble løftet. Siden den gang har jeg vært hekta. Kunne gjerne vært trekkspill jeg ble hekta på, men takk og lov ble det å være aktiv og løfte vekter 🙂 Og det gav meg så mye; bedre humør, mer energi, mestring og kroppen endret seg. Sistnevnte er bare en bonus! Jeg investerer i morgendagen rett og slett, og ikke minst; for en “terapi”! For meg handler det om at jeg skal ha det gøy.. Det er gøy å trene og være aktiv, det er også viktig for meg å være et forbilde for liten og stor – så lenge man er fornuftig! Enten om det er å finne en lekeplass og ta noen få hangups og ha det gøy, eller det er å være på gym’n. Tkk til alle dere som heiet meg frem, og til Cornelis spesielt som har oppmuntret meg og gitt støtte og motivert meg det siste året! Jeg av alle med familie og full jobb vet at tidsklemma er vanskelig, men det skal faktisk ikke så mye til! Har du en bakke der du bor, ta deg et par intervaller for eksempel! Du vil beundre deg selv når du er ferdig, og det vil jaggu naboen gjøre også 😉

Jeanette, 39 år, småbarnsmamma. De som følger meg på IG og snap vet at min store lidenskap er å løfte vekter. Men deg som eventuelt vil følge meg vil også få en gode dose halvsprø og impulsive treningsøkter av for eksempel meg løpe på jorder, løfte tømmerstokker, klate på steinhauger, boksing, hjemmetreninger, yoga osv. osv. Tar gjerne en utfordring, og liker å teste ut nye ting! Følg meg også gjerne @jekl77! 


@linnbeateaunan
Hei! Jeg er ei dame på 37 år, og bor på Verdal i Nord-Trøndelag sammen med min samboer og to barn på 7 og 10 år. For ca 2,5 år siden bestod treningen min kun av løping flere ganger i uken, og jeg var tynn men ikke den med verdens beste selvtillit. Så overbeviste min samboer meg om å prøve styrketrening, og jeg fikk plutselig se hvordan kroppen min forandret seg på en positiv måte. Og jeg ble hekta!

Jeg fikk mer energi, overskudd, og bedre selvtillit. Jeg elsker å bygge muskler, trene, og jeg elsker å se resultater. Jeg trener målbevisst hver dag, og setter meg stadig nye mål. Jeg vil være med på #TeamCornelis for å hjelpe andre til også å finne treningsglede, og å bli den sunneste og beste versjonen av en kan bli! Fysisk aktivitet fremmer helse, det gir overskudd, livsglede, og bedre selvtillit. Følg meg også gjerne @linnbeateaunan!

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

Cornelis 

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #treningsprogram #iform #bilder #Side3 #trene #mat #kosthold #kost #treningsbloggen #trener #CornelisElander

3 kommentarer
    1. Jeg vet hvem disse damene er, eller noen av de. Og ja, de er flinke og flotte.
      Må si at jeg er spent på hva teamselvopptatt skal bidra med.
      Sorry, teamcornelis mente jeg.
      At fokus bør være å trene og spise sunnere er jeg enig i. Men at dette oppnås med med selfies, virker for meg idiotisk.
      I min alder trente folk uten å måtte dokumentere og ha skryt for hver økt. Vi spiste middag og annen mat uten å dokumentere den. Og fedme var ikke et så stort problem som nå. Altfor mange selvopptatte mennesker som er bare ute etter mer oppmerksomhet , følgere, “likes” osv… Og de som ikke er så “fotogene” og frempå, blir tråkket på og oversett.
      Men jeg vet ikke hva opplegget går ut på, så skal ikke rakke ned på noe jeg ikke har nok info om. Men om det er bare selfies og følg , følg , følg. Og du cornelis som spres noen “visdomsord” . Så er det ikke imponerende .
      Jeg håper selvklart for den norske befolkning at du har noe bra på gang. Og ønsker deg og ditt team lykke til.

    2. Hei Kenneth! Dette er altså bare en introduksjon av damene, og det vil selvsagt bli mye mer enn bare noen “selfies” og følg, følg, følg. TeamCornelis går ut på at jeg sammen med en gruppe nordmenn (som gjennom sine blogger, sosiale mediekanaler, og/eller annet når ut til en stor del av folket) skal inspirere, motivere, og ikke minst vise nordmenn flest hvor lite som egentlig skal til for å komme iform. Det vil bli utfordringer, konkurranser, og ikke minst mye bra i norsk media – der jeg blant annet vil sette i gang med en ny tv-serie for å få flere nordmenn i bedre fysisk form.. Så følg med videre i tiden framover 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg