Slik oppnår du suksess på Instagram


I dag tenkte jeg å ta for mer noe mange av dere har spurt meg om; hvordan man oppnår suksess og får følgere/likes på Instagram.Nå skal jeg ikke påstå at jeg er den største eller mest suksessfulle personen på Instagram, men jeg har tatt kontoen min fra å ha rundt 6.000 følgere for rundt et år siden, til i dag å ha over 14.000. Og her er hva som har fungert for meg:

Les også mer på: Corneliselander.com

1. Last opp ofte, men IKKE for ofte

Med dette mener jeg at 1-2 bilder om dagen er bra, hver time [og av alt du gjør] er det ikke… 

2. Bruk hashtags som passer til din profil, og som du har mulighet til å oppnå suksess med! 

Med dette mener jeg at “fitness” sikkert ikke er en # du vil havne høyt opp på listen på, mens #helårskroppen trolig heller vil være det. For det å havne som “topppost” på forskjellige søkeord er nemlig en veldig smart måte å bli “oppdaget” på 🙂 

3. Svar folk, og vær aktiv! 

4. Skap engasjement fra dine følgere!  

Lag feks dine egne hashtagen som du prøver å få andre til å følge/dele. Selv har jeg blant annet laget #CornelisUtfordring og #IformMedCornelis der førstnevnte i dag har OVER 16.000 følgere [!!!]…

5. Ta interessante, flotte, morsomme bilder…

Ok, så den kanskje enkleste veien til suksess og mange følgere er rett å slett så enkelt som at du tar interessante, flotte, gode bilder som fenger. Det finnes mange måter å gjøre dette på, og det kan være alt fra interessante steder du besøker (flotte naturbilder), morsomme grimaser og “sprø bilder”, eller noe så enkelt som et motivasjonsbilde fra dagens treningsøkt. Å ta bilde av brødskiven du hadde til frokost er det trolig ikke (om du da ikke prøver å motivere folk til å spise sunnere 😜) 

 

6. Når ballen begynner å rulle… 

Nå kan det virke litt tungt og vanskelig å få det til i begynnelsen, og jeg kjenner til følelsen av bare å ha et par følgere. Men tro meg; så fort ting begynner å fungere, og du skaper deg en liten “omgangskrets” på Instagram så begynner ballen virkelig å rulle. Stå på!

– Cornelis

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iformmedCornelis #instagram #blogg #blogginnlegg #trene #treningsbloggen #trener #CornelisElander

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg