– Er tykke mennesker late?


Er tykke mennesker late? Det er emnet jeg tar opp i dagens episode fra Hollywood

Les også mer: Corneliselander.com

La meg først si én ting; nei det å være overvektig bør ikke bli “normen”, og det er en skremmende utvikling vi ser i vårt lille land der over halvparten av oss nå blir kategorisert som overvektige. Likevel mener jeg vi alle bør være forsiktige med å dømme de som eventuelt måtte slite med dette, og selv om media bør være sitt samfunnsansvar verdig (og ikke applaudere fram farlig overvekt), skal ingen fortelle deg at du ikke er bra nok uansett om du måtte være ekstremt tynn eller tykk!

Ingen ønsker å være overvektige
Personlig tror jeg heller ikke at noen (eller i hvert fall ytterst få) ønsker å være overvektige, og som jeg har skrevet om tidligere så kan det ligge mange historier bak eventuelt “noen kiloene for mye”. Jeg vil også bare få presisere at vi mennesker kan se utrolig flotte ut selv også med “mange kilo for mye”, og jeg synes for eksempel det er fantastisk at motebransjen har begynt å satse på såkalte “plus size” modeller. Jeg mener altså ikke at det å være overvektig, eller sykelig overvektig, bør bli normen, og vi MÅ ta tak og prøve å dempe fedme- utviklingen vi ser i dag – og særlig blant barn og unge! Likevel er det å gå til [frontal-] angrep på de som eventuelt måtte slite med litt ekstra vekt ikke veien å gå, og kan for mange faktisk bare gjøre vondt verre!

Les også: Slik kommer du iform

For ofte ligger det å ha noen eventuelt mange kilo for mye også i følelser, og vi som da skriver eller uttaler oss i media bør derfor være litt varsomme med hvordan vi omtaler og går fram når vi kommenterer disse temaene og heller prøve å motivere framfor bare å angripe! Vi kan gå til angrep og stille spørsmålstegn rundt medias dekning av enkelte trender, og jeg er den første til å mene at de den siste tiden har frontet overvekt som noe positivt, mens forøvrig undervektige og de som skulle slite med å gå opp i vekt som “problemet”. Likevel skal ikke privatpersoner og de som eventuelt skulle slite med overvekt selv føle seg hengt ut. For å angripe de som måtte slite med overvekt eller ha såkalte “ekte kropper” vil trolig ikke høre noe mer på deg, eller bli noe mer interessert eller motivert til å følge dine råd om du mener de nettopp tar opp plassen for de tynne…

Følg meg også @corneliselander eller lik fanpagen min HollywoodTreneren på Facebook 

Cornelis

WWW.CORNELISELANDER.COM

#Nettavisen #trening #iform #Side3 #blogg #hverdag #helg #YouTube #video #trene #meninger #treningsbloggen #trener #CornelisElander

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg